Dzisiaj jest 23 lis 2024, 09:19


Koniec turbo/ zatarty silnik

Moderator: flo

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Maciej-py

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 13 mar 2021, 23:35
  • Online: 1d 4h 53m 17s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: Clha
  • Lokalizacja: Opolskie

Koniec turbo/ zatarty silnik

Post14 sie 2021, 15:50

Witam w środę zaczęła mi świszczeć turbina powyżej 2tys obrotów, w czwartek na obwodnicy miasta przy 100km/h auto straciło na mocy pojawił się dźwięk rozpadającej się trubiny chyba przejechałem
200m zgasiłem auto żeby nic się nie stało, zadzwoniłem po lawetę i auto przestało w ogóle kręcić czy mógł się zatrzeć silnik ?

Silnik 1.6Tdi 105km CLHA
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Koniec turbo/ zatarty silnik

Post14 sie 2021, 18:49

Zatrzeć mógłby się gdyby zjadła cały olej przez turbo, ale jesli turbina rozpadła się na drobne to też mogły części wpaść do silnika i narobic bigosu, tu bez demontażu turbo i sprawdzenia wszystkiego można tylko domniewywać do jakich szkód doszło...
Offline

Maciej-py

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 13 mar 2021, 23:35
  • Online: 1d 4h 53m 17s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: Clha
  • Lokalizacja: Opolskie

Re: Koniec turbo/ zatarty silnik

Post14 sie 2021, 20:25

Mam taki błąd oraz błędy od doładowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości