Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 maja 2021, 09:34
- Online: 1h 2m 35s
- Auto: Audi A4 B8 FL
- Silnik: 2.0 TDI
- Lokalizacja: WZ
Pacjent to Audi A4 B8 FL 2012/2013 - 2.0 TDI CJCA (143KM) - Na forach Audi brak pomocy więc piszę tutaj.
Mam problem z paliwem, wywaliło mi błąd za niskiego ciśnienia na szynie CR. Auto chwile wcześniej zaczęło delikatnie szarpać przy przyśpieszaniu, na wolnych obrotach silnik ma drgania, po jakimś czasie odstawia się w tryb serwisowy i mruga kontrolka świec żarowych.
Pierwsza moja diagnoza - zawór regulacji ciśnienia paliwa na szynie CR, kupiłem używkę (zakładam że sprawną), po wymianie bez zmian, dokładnie tak samo (błąd skasowany przed testem). Jedyna zmiana w błędzie to:
Czujnik ciśnienia raczej jest OK, bo auto by nie szarpało gdyby ciśnienie było prawidłowe, a czujnik walnięty. Przy wymianie nie zauważyłem opiłków (nie wpatrywałem się za specjalnie, bo zakładałem że to regulator), pompa chodzi cichutko, auto jest z końca 2012, ma około 206 tys km. Filtr paliwa wymieniany około 15 tyś km temu, tankowane zawsze na tym samym BP.
Jakieś pomysły zanim oddam do majstra który zacznie mi zmieniać wszystko po kolei do skutku? Czy zostaje mi oddać auto do specjalisty na sprawdzenie pomy CR? Może jest coś jeszcze co warto by było sprawdzić samemu?
Mam problem z paliwem, wywaliło mi błąd za niskiego ciśnienia na szynie CR. Auto chwile wcześniej zaczęło delikatnie szarpać przy przyśpieszaniu, na wolnych obrotach silnik ma drgania, po jakimś czasie odstawia się w tryb serwisowy i mruga kontrolka świec żarowych.
Znaleziono 1 błąd:
5211 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej
P0087 00 [101] - za niskie
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Przebieg: 206670 km
Data: 2021.05.11
Czas: 20:17:24
Prędkość obrotowa silnika: 2818.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 87.8 %
Prędkość pojazdu: 100 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 81 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 40 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.060 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 80
Temperatura paliwa: 41.6 °C
Średnia dawka wtrysku: 52.54 mg/stroke
Regulacja ciśnienia na szynie: status-Bits 0-7: 5
Wysokie ciśnienie paliwa: wartość rzeczywista: 647000 hPa
Wysokie ciśnienie paliwa: wartość wymagana: 1.441e+006 hPa
Współczynnik adaptacji zaworu regulacji ciśnienia: 1.0800
Poziom paliwa: 46.00 l
Pierwsza moja diagnoza - zawór regulacji ciśnienia paliwa na szynie CR, kupiłem używkę (zakładam że sprawną), po wymianie bez zmian, dokładnie tak samo (błąd skasowany przed testem). Jedyna zmiana w błędzie to:
Wysokie ciśnienie paliwa: wartość rzeczywista: 1.1232e+006 hPa
Wysokie ciśnienie paliwa: wartość wymagana: 1.4025e+006 hPa
Czujnik ciśnienia raczej jest OK, bo auto by nie szarpało gdyby ciśnienie było prawidłowe, a czujnik walnięty. Przy wymianie nie zauważyłem opiłków (nie wpatrywałem się za specjalnie, bo zakładałem że to regulator), pompa chodzi cichutko, auto jest z końca 2012, ma około 206 tys km. Filtr paliwa wymieniany około 15 tyś km temu, tankowane zawsze na tym samym BP.
Jakieś pomysły zanim oddam do majstra który zacznie mi zmieniać wszystko po kolei do skutku? Czy zostaje mi oddać auto do specjalisty na sprawdzenie pomy CR? Może jest coś jeszcze co warto by było sprawdzić samemu?