Forumowicz
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
- Online: 16d 3h 16m 3s
- Pochwały: 107
- Auto: VW Golf 7 Variant
- Silnik: CLHA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Skończyłem u siebie moda z przednimi światłami przeciwmgielnymi i postanowiłem opisać co i jak dla tych co by chcieli je dodać w autku w którym ich nie ma.
Na początek trzeba sprawdzić czy dany moduł BCM jaki jest w aucie obsługuje przednie halogeny przeciwmgielne i czy ma wyprowadzone fizycznie piny.
Czyli np. VCDS-em albo OBDeleven sprawdzamy czy da radę zakodować Bajt 7 bit 3
Następnie sprawdzamy fizycznie (najlepiej wymontowując z auta BCM) czy są wyprowadzone piny nr 5 i 45 w module w gnieździe dla kostki "B"
Jeżeli są to możemy się zabierać za moda, jeżeli nie ma to czeka nas wymiana BCM-a na taki z obsługą przednich halogenów przeciwmgielnych.
Wiązkę wykonujemy na aucie, gdzie kostka żarówki czy LED-a to pin 1 masa i łączymy ją do śruby przy podłużnicach (nie ma co przeciągać je do środka auta), a pin 2 to plusy, które przeciągamy przez membranę grodzi za akumulatorem (trzeba go wymontować) do środka auta i wpinamy się w kostkę "B" BCM-a do pina nr. 5 - plus prawego światła, pina nr. 45- plus lewego światła.
Jeżeli w aucie mamy tylne światło przeciwmgielne (na Europę musi mieć każde auto) nie musimy już ciągnąć dodatkowego przewodu od włącznika do BCM-a, jak to było w starszych autach z modułem Bordnetz. Sygnał załączenia świateł przednich jak i tylnych idzie tym samym przewodem i jak się nie mylę jest to nr 4 w kostce przełącznika.
Patrz schemat u góry.
Następnie zabieramy się za kodowanie w adaptacjach (wersja dla normalnych żarówek jak i dla LED-ów).
Typ żarówki, Led-a itp.
- LB45-Lasttyp 12, 10-allgemeine Scheinwerfer (43-allgemeine LED)
- RB5-Lasttyp 13, 10-allgemeine Scheinwerfer (43-allgemeine LED)
W moim przypadku z halogenami LED GTI/GTD ustawiłem (6-LED Modul for Leds) - u mnie tu było po niemiecku ale wybieramy z listy nr. 6. Może ktoś sprawdzi co ma GTI/GTD czy tak ustawia fabryka.
Włączenie napięcia na piny 5 i 45
- LB45-Lichtfunktion A 12, Nebellicht links
- RB5-Lichtfunktion A 13, Nebellicht rechts
Włączenie doświetlania zakrętów przez przednie halogeny przeciwmgielne:
- LB45-Lichtfunktion B 12, Abbiegelicht links
- RB5-Lichtfunktion B 13, Abbiegelicht rechts
Moc świecenia żarówki (100), LED-a (127)
- LB45-Dimmwert AB 12, 100 (127 dla LED)
- RB5--Dimmwert AB 13, 100 (127 dla LED)
Używając np. VCDS-a żeby nie szukać odpowiednich kanałów z całej listy, która jest dość duża, można sobie zawęzić listę do danych kanałów, np. LB45 czy RB5 w naszym przypadku.
Bardzo to ułatwia i przyspiesza kodowanie (to taka wskazówka dla początkujących)
U mnie w aucie nie były założone przez fabrykę przednie światła przeciwmgielne, ale dzięki temu że miało fabrycznie Xenon moduł BCM musiał być w wersji HIGH, czyli z obsługą przednich halogenów przeciwmgielnych.
A tak wygląda to w moim aucie.
Coming Home/Leaving Home w wersji halogeny LED + dzienne LED (Xenon Basic)
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Skończyłem u siebie moda z przednimi światłami przeciwmgielnymi i postanowiłem opisać co i jak dla tych co by chcieli je dodać w autku w którym ich nie ma.
Na początek trzeba sprawdzić czy dany moduł BCM jaki jest w aucie obsługuje przednie halogeny przeciwmgielne i czy ma wyprowadzone fizycznie piny.
Czyli np. VCDS-em albo OBDeleven sprawdzamy czy da radę zakodować Bajt 7 bit 3
Następnie sprawdzamy fizycznie (najlepiej wymontowując z auta BCM) czy są wyprowadzone piny nr 5 i 45 w module w gnieździe dla kostki "B"
Jeżeli są to możemy się zabierać za moda, jeżeli nie ma to czeka nas wymiana BCM-a na taki z obsługą przednich halogenów przeciwmgielnych.
Wiązkę wykonujemy na aucie, gdzie kostka żarówki czy LED-a to pin 1 masa i łączymy ją do śruby przy podłużnicach (nie ma co przeciągać je do środka auta), a pin 2 to plusy, które przeciągamy przez membranę grodzi za akumulatorem (trzeba go wymontować) do środka auta i wpinamy się w kostkę "B" BCM-a do pina nr. 5 - plus prawego światła, pina nr. 45- plus lewego światła.
Jeżeli w aucie mamy tylne światło przeciwmgielne (na Europę musi mieć każde auto) nie musimy już ciągnąć dodatkowego przewodu od włącznika do BCM-a, jak to było w starszych autach z modułem Bordnetz. Sygnał załączenia świateł przednich jak i tylnych idzie tym samym przewodem i jak się nie mylę jest to nr 4 w kostce przełącznika.
Patrz schemat u góry.
Następnie zabieramy się za kodowanie w adaptacjach (wersja dla normalnych żarówek jak i dla LED-ów).
Typ żarówki, Led-a itp.
- LB45-Lasttyp 12, 10-allgemeine Scheinwerfer (43-allgemeine LED)
- RB5-Lasttyp 13, 10-allgemeine Scheinwerfer (43-allgemeine LED)
W moim przypadku z halogenami LED GTI/GTD ustawiłem (6-LED Modul for Leds) - u mnie tu było po niemiecku ale wybieramy z listy nr. 6. Może ktoś sprawdzi co ma GTI/GTD czy tak ustawia fabryka.
Włączenie napięcia na piny 5 i 45
- LB45-Lichtfunktion A 12, Nebellicht links
- RB5-Lichtfunktion A 13, Nebellicht rechts
Włączenie doświetlania zakrętów przez przednie halogeny przeciwmgielne:
- LB45-Lichtfunktion B 12, Abbiegelicht links
- RB5-Lichtfunktion B 13, Abbiegelicht rechts
Moc świecenia żarówki (100), LED-a (127)
- LB45-Dimmwert AB 12, 100 (127 dla LED)
- RB5--Dimmwert AB 13, 100 (127 dla LED)
Używając np. VCDS-a żeby nie szukać odpowiednich kanałów z całej listy, która jest dość duża, można sobie zawęzić listę do danych kanałów, np. LB45 czy RB5 w naszym przypadku.
Bardzo to ułatwia i przyspiesza kodowanie (to taka wskazówka dla początkujących)
U mnie w aucie nie były założone przez fabrykę przednie światła przeciwmgielne, ale dzięki temu że miało fabrycznie Xenon moduł BCM musiał być w wersji HIGH, czyli z obsługą przednich halogenów przeciwmgielnych.
A tak wygląda to w moim aucie.
Coming Home/Leaving Home w wersji halogeny LED + dzienne LED (Xenon Basic)
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pochwały przyznane za posta: 3