Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 23:22


[Benzyna] [1.4 TSI 122KM CAXA] nirówne obroty / wibracje

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

tom17

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 21 mar 2017, 22:31
  • Online: 15h 34m 25s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4TSI 122KM

[1.4 TSI 122KM CAXA] nirówne obroty / wibracje

Post09 sty 2021, 11:35

Cześć
czy ktoś z was miał problem z wibracjami oraz nierówną pracą TSI? Podczas pracy na biegu jałowym silnik lekko wibruje. Bardziej jest to odczuwalne na zimnym silniku. Na obrotomierzu skoki obrotów nie są widoczne. Błędów brak.
Rozrząd wymieniony przy 120tys, obecnie 140tys. Pozostałe podzespoły jeżdżą od nowości.
Mam odczucie, że samochód jest trochę słaby jak na 122KM, ale może być to subiektywne , ponieważ na co dzień jeżdżę dużo mocniejszym autem.
Czy można odczytać w TSI korekty wtrysków? Jakieś logi?
Od czego zacząć?
Dzięki
Offline
Awatar użytkownika

angi

Nieśmiały

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 01 cze 2019, 06:55
  • Online: 12h 17m 11s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Poznań

Re: [1.4 TSI 122KM CAXA] nirówne obroty / wibracje

Post02 kwie 2021, 10:15

Mam to samo. Producent dbając o ekologię nastawia standardowo ok 640 obr/min na biegu jałowym. Trzeba by je lekko podnieść. Mnie VCDS nie chce puścić, choć podaję standardowy kod upoważniony w sterowniku silnika (27971). Obroty na biegu jałowym zmienia się w adaptacjach. Masz tam przedział ok. 700-900 obr/min. Chyba coś takiego. Jeżeli Ciebie też nie puści, to pozostaje tuner. Wyciągnie sterownik, odczyta kod i zmieni ;)
Offline

tom17

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 21 mar 2017, 22:31
  • Online: 15h 34m 25s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4TSI 122KM

Re: [1.4 TSI 122KM CAXA] nirówne obroty / wibracje

Post13 kwie 2021, 22:11

Modyfikacji biegu jałowego nie chcę robić ponieważ w mojej ocenie jest to półśrodek. Wcześniej tak raczej nie było i chcę znaleźć źródło problemu.
W międzyczasie wyczyściłem i adaptowałem przepustnicę oraz zmierzyłem kompresję. Jest odpowiednio 10 oraz 9,5 na poszczególnych cylindrach czyli w normie. Kolor świec wzorcowy. Zastanawiam się co jeszcze można sprawdzić.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość