Dzisiaj jest 17 cze 2025, 11:27


[1,6 TDI 105KM] PROBLEMY DPF

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

pimpek64

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 04 mar 2021, 08:44
  • Online: 5h 38m 13s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 1.6

PROBLEMY DPF

Post21 mar 2021, 11:46

Witam , o ostatnim czasem mam problemy z dpf , a dokładnie chodzi o to że po mimo wyczyszczenia dpf co jakieś dwa tygodnie włącza się ikona dpf na panelu . Po każdym włączeniu dpf usuwam ten błąd na komputerze i znów mogę jeździć przez dwa tygodnie gdzieś normalnie po czym znów się włączą . Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów wszystko w normie , przed każdym włączeniem dpf samochodem lekko telepie leci niebieskawy dym z ruły po czym wyskoczy dpf i samochód zaczyna kopcić jak z komina . Przepalenie dpf jest prawie niemożliwe nawet po półtorej godziny jazdy . Dodam że samochód jest bardzo często na wysokich obrotach jakby chciał cały czas dopalać . Proszę o pomoc :)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: PROBLEMY DPF

Post22 mar 2021, 17:28

Zacznij od błędów a jeśli nie ma to bloki pomiarowe, w nich odszukaj kanały dpf bedzie widać czy i jak wygląda kwestia wypalania etc...

Jesli ciągle sie nie dopala tylko dzieja takie cuda to mogł się stopić albo uszkodzić wkład, wtedy tylko wymiana albo wyjęcie na zawsze.

wyższe obroty, dym to oznaki że próbuje się wypalać i nie może skończyć procedury.
Offline

JacobL

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 14 sty 2021, 14:47
  • Online: 5h 57m 1s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: PROBLEMY DPF

Post02 kwie 2021, 20:07

Mam ostatnio podobne objawy tylko w 2.0 TDI.
Zaślepiłem w serwisie EGR. Teraz miało być pierwsze wypalanie w czasie jazdy.
Zawsze gdy miałem VAG DPF to gdy doszło do 100% (23 gramy) to DPF się wypalał po 20minutach jazdy na tempomacie (jakieś 80km/h, 4 bieg).
Dziś dobiło do 100%. Pojechałem w trasę i ku mojemu zdziwieniu temperatura DPF (input/output gas) nie jest w stanie przekroczyć 300 stopni. Gdy daje gaz to rośnie i potem spada. Gdy chwilę jechałem 140km/h to dobiło do 400 stopni i chwilkę wypalało -19mg/km (normalnie jest z -1000 do -2000mg/km).
Samochód cały czas dymi na biało. Jak jakiś parowóz. Przejechałem sporo kilometrów i zapełnienie dobiło do 26g (jakieś 113%).
Co może być przyczyną, że auto nie chce zainicjować trybu wypalania? (podnieś temperatur).
Coś namieszali przy wyłączaniu EGR programowo? Czujniki wydają się działać ok.

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron