Witam,
Chciałbym poruszyć temat dokręcania śrub kół z odpowiednim momentem. Kiedyś w starym samochodzie miałem taki przypadek, że gość w serwisie oponiarskim urwał mi śrube (autko juz miało kilkanaście latek, więc śruby miały prawo być zużyte), fakt ten sprawił, że nie wierzę gością, którzy wymieniają mi opony/koła i twierdzą, że ich sprzęt ma ustawiony odpowiedni moment dokręcający. Dodatko jak "dowalą" śruby nieświdomemu kierowcy ,a ten później będzie mial przygodę na drodzę to skończy się na wezwaniu pomocy drogowej lub kilku-kilometrowym spacerem do najbliższego domostwa w celu pożyczenia rurki przedlużającej lub klucza krzyżaka (bo i takie przypadki znam). Z własnego doświadczenia wiem, też klucze, które wozimy w bagażnikach nie nadają się, żeby odkrecić "dowalone" śruby - tak się dzieje od kiedy księgowi zabrali się za produkcję samochodów a nie inżynierowie
Dlatego polecam dokręcać koła naszych pojazdów z odpowiednim momentem, poniżej podsyłam pierwszą lepszą tabelę z momentami dla poszczególnych marek:
http://www.nakole.pl/tabela-momentow.phpZastanawia mnie jednak czy przedstawiona w tabeli wartość dla naszych VW nie jest za duża - 120 Nm (dla kół z 5 otworami, jakie są m.in. w Golfach)
Czy ktoś z Was spotkal się może z jakimiś innymi momentami dla VW?