Forumowicz
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
- Online: 16d 3h 29m 3s
- Pochwały: 107
- Auto: VW Golf 7 Variant
- Silnik: CLHA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Zestawienie dla samochodów: Golf mk6/ mk7 /Touran (pewnie też dla Passat, Tiguan itp.)
Z uwagi że moja nasadka do śrub antykradzieżowych przez przypadek omsknęła się przy odkręcaniu na jednej ze śrub i uległa uszkodzeniu nie mogąc wykręcić ostatniej ze śrub w kole, muszę dobrać i dokupić w ASO VW duplikat.
A że nie mam oryginalnego pudełka z zestawu śrub antykradzieżowych VW, gdzie jest kod danej nasadki, musiałem sam zgłębić temat i dojść jaki zestaw śrub mama u siebie.
Wiem że nasadki potrafią się zgubić lub uszkodzić, a często warsztaty wulkanizacyjne nie chcą się zabierać za pomoc w odkręcaniu takich śrub w alufelgach, w stalówkach jest łatwiej, do tego często nie mają specjalnych zestawów z dedykowanymi nasadkami do danych marek bo musieli by ich mieć po kilka sztuk do każdej z marek.
Ale do rzeczy.
Całe zestawy śrub antykradzieżowych mają nr: 1K0-698-139-A -> 5Q0-698-137
Nr samych nasadek oraz oznaczenia dużą literą na samych nasadkach.
1K0698139 521 (A)
1K0698139 522 (B)
1K0698139 523 (C)
1K0698139 524 (D)
1K0698139 525 (E)
1K0698139 526 (F)
1K0698139 527 (G)
1K0698139 528 (H)
1K0698139 529 (J)
1K0698139 530 (L)
1K0698139 531 (M)
1K0698139 532 (N)
1K0698139 533 (P)
1K0698139 534 (Q)
1K0698139 535 (R)
1K0698139 536 (S)
1K0698139 537 (T)
1K0698139 538 (V)
1K0698139 539 (W)
1K0698139 540 (X)
Wzory nasadek z numerami:
Trzeba wiedzieć że oryginalne śruby antykradzieżowe VW mają ruchomy kołnierz i nie da się wbić np. większej nasadki 12 kątnej i odkręcenie samej śruby, można pobawić się i rozwiercać kołnierz i wbić nasadkę już na samą śrubę (czytaj bez ruchomego kołnierza), ale to czasochłonne i przy alufelgach gdzie mamy gniazda na śruby bardzo ryzykowne bo możemy łatwo uszkodzić samą felgę.
Na portalach aukcyjnych można nie raz dokupić samą nasadkę dedykowaną pod dane śruby, ale koszt takiej nasadki jest bardzo zbliżony jak zakup oryginalnej z ASO VW, a tamte raczej pochodzą od naszych przyjaciół z Azji a więc raczej jakością i wykonaniem odbiegają od oryginałów.
No i co najważniejsze trzeba wiedzieć dokładnie jaki typ nasadki mamy u siebie w aucie żeby złej nie kupić.
Można też kupić całe zestawy nasadek ale tu też tańsze zestawy (300-350 zł) to raczej chińszczyzna, a lepsze zestawy to koszt 400-600 zł ale czy jest sens kupować taki zestaw dla odkręcenia jednego typu śruby.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Zestawienie dla samochodów: Golf mk6/ mk7 /Touran (pewnie też dla Passat, Tiguan itp.)
Z uwagi że moja nasadka do śrub antykradzieżowych przez przypadek omsknęła się przy odkręcaniu na jednej ze śrub i uległa uszkodzeniu nie mogąc wykręcić ostatniej ze śrub w kole, muszę dobrać i dokupić w ASO VW duplikat.
A że nie mam oryginalnego pudełka z zestawu śrub antykradzieżowych VW, gdzie jest kod danej nasadki, musiałem sam zgłębić temat i dojść jaki zestaw śrub mama u siebie.
Wiem że nasadki potrafią się zgubić lub uszkodzić, a często warsztaty wulkanizacyjne nie chcą się zabierać za pomoc w odkręcaniu takich śrub w alufelgach, w stalówkach jest łatwiej, do tego często nie mają specjalnych zestawów z dedykowanymi nasadkami do danych marek bo musieli by ich mieć po kilka sztuk do każdej z marek.
Ale do rzeczy.
Całe zestawy śrub antykradzieżowych mają nr: 1K0-698-139-A -> 5Q0-698-137
Nr samych nasadek oraz oznaczenia dużą literą na samych nasadkach.
1K0698139 521 (A)
1K0698139 522 (B)
1K0698139 523 (C)
1K0698139 524 (D)
1K0698139 525 (E)
1K0698139 526 (F)
1K0698139 527 (G)
1K0698139 528 (H)
1K0698139 529 (J)
1K0698139 530 (L)
1K0698139 531 (M)
1K0698139 532 (N)
1K0698139 533 (P)
1K0698139 534 (Q)
1K0698139 535 (R)
1K0698139 536 (S)
1K0698139 537 (T)
1K0698139 538 (V)
1K0698139 539 (W)
1K0698139 540 (X)
Wzory nasadek z numerami:
Trzeba wiedzieć że oryginalne śruby antykradzieżowe VW mają ruchomy kołnierz i nie da się wbić np. większej nasadki 12 kątnej i odkręcenie samej śruby, można pobawić się i rozwiercać kołnierz i wbić nasadkę już na samą śrubę (czytaj bez ruchomego kołnierza), ale to czasochłonne i przy alufelgach gdzie mamy gniazda na śruby bardzo ryzykowne bo możemy łatwo uszkodzić samą felgę.
Na portalach aukcyjnych można nie raz dokupić samą nasadkę dedykowaną pod dane śruby, ale koszt takiej nasadki jest bardzo zbliżony jak zakup oryginalnej z ASO VW, a tamte raczej pochodzą od naszych przyjaciół z Azji a więc raczej jakością i wykonaniem odbiegają od oryginałów.
No i co najważniejsze trzeba wiedzieć dokładnie jaki typ nasadki mamy u siebie w aucie żeby złej nie kupić.
Można też kupić całe zestawy nasadek ale tu też tańsze zestawy (300-350 zł) to raczej chińszczyzna, a lepsze zestawy to koszt 400-600 zł ale czy jest sens kupować taki zestaw dla odkręcenia jednego typu śruby.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pochwały przyznane za posta: 2