Dzisiaj jest 30 lis 2020, 15:12


Nowy golf, tsi, tdi czy tdi scr

Tematyka związane z zakupem zarówno nowego jak i używanego samochodu.

Moderator: rafaello

Regulamin forum Zakup samochodu nowego jak i używanego, co i gdzie kupić, na co zwrócić uwagę, czego unikać, gdzie dostać dobry rabat itp.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 452
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 31m 1s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Nowy golf, tsi, tdi czy tdi scr

Post23 gru 2019, 19:14

Witam, koledzy powoli szukam nowszego golfa, może Passata. Sam nie wiem tylko czy szukać tsi czy tdi, dużo jeździmy po mieście i brak wypalania filtra jest dużym plusem. Rocznie robimy teraz 40 tys km, więc sens jest obu. Pytanie jak wygląda sprawa z scr, czy wtedy też filtr wypala się co jakiś interwal czy wypala non stop, ciągnie mnie w stronę diesla ale zwykły tdi raczej odpada ze względu na częste wypalanie, a jak sprawa z scr wygląda?
Pozdrawiam
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 55m 37s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Nowy golf, tsi, tdi czy tdi scr

Post25 gru 2019, 08:16

SCR jest juz nie do unikniecia w nowszych dieslach.
Sam nigdy nie mialem z tym do czynienia,ale u mnie w pracy sporo osób to ma i nie widze/slysze,zeby cos tam zlego sie z tym dzialo.Tylko bez przerwy to adblue dolewajá.Wlasnie,takie troche zawracanie pupy z tym adblue.
Nowego Golfa masz na mysli mk8?
Ten mój mk7 bedzie chyba moim ostatnim golfem,bo jak slysze,to mk8 calkowicie juz ulegl "cyfryzacji" :)
Przeraza mnie to.Aaa,1.6 diesla tez ma juz nie byc.
Chociaz konkurencja tez jest juz niewiele lepsza.
Koniec konców pozostanie sie przesiásc na Dacie,bo tam jeszcze sá normalne przeláczniki. :despair:
Offline
Awatar użytkownika

lyngso

Aktywny

  • Posty: 161
  • Rejestracja: 17 sty 2014, 18:11
  • Online: 8d 18h 43m 10s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: lubuskie

Re: Nowy golf, tsi, tdi czy tdi scr

Post17 sty 2020, 11:49

Witam

Moim skromnym zdaniem, do miasta i na krótkie dystanse lepszy będzie TSI. Nie unikniesz filtra cząstek stałych, w naszym nowym Golfie Sportsvanie 1.5 TSI DSG ACT, jest filtr cząstek stałych i nic na to nie można poradzić.

Pocieszeniem w sprawie jest to, że sprawia mniej problemów niż w Dieslu , a to z powodu wyższych temperatur przy spalaniu benzyny. Jego wypalanie nie jest tak uciążliwe jak w Dieslu. Proces ten może dokonać się nawet podczas cyklu miejskiego, i jest krótszy niż z silnikiem na ON.

Trudno mi coś powiedzieć na temat eksploatacji, ponieważ zrobiliśmy naszym Sportsvanem 1100km od czasu zakupu. Generalnie w większości po mieście ale to jeszcze zbyt świeży nabytek aby coś więcej powiedzieć na ten temat. Na razie średnie spalanie jest na poziomie 6,7l/100km.

Pozdrov
Na dalekie dystanse Audi A6 C7
Wokół komina Golf 7
Offline

Maksymilian

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 19 lis 2020, 18:21
  • Online: 14m 23s
  • Auto: Golf 7.5 R-style
  • Silnik: DCYA 2.0 tdi 150km
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy golf, tsi, tdi czy tdi scr

Post20 lis 2020, 01:14

lyngso pisze:Witam

Moim skromnym zdaniem, do miasta i na krótkie dystanse lepszy będzie TSI. Nie unikniesz filtra cząstek stałych, w naszym nowym Golfie Sportsvanie 1.5 TSI DSG ACT, jest filtr cząstek stałych i nic na to nie można poradzić.

Pocieszeniem w sprawie jest to, że sprawia mniej problemów niż w Dieslu , a to z powodu wyższych temperatur przy spalaniu benzyny. Jego wypalanie nie jest tak uciążliwe jak w Dieslu. Proces ten może dokonać się nawet podczas cyklu miejskiego, i jest krótszy niż z silnikiem na ON.

Trudno mi coś powiedzieć na temat eksploatacji, ponieważ zrobiliśmy naszym Sportsvanem 1100km od czasu zakupu. Generalnie w większości po mieście ale to jeszcze zbyt świeży nabytek aby coś więcej powiedzieć na ten temat. Na razie średnie spalanie jest na poziomie 6,7l/100km.

Pozdrov


Cześć , jaka w tej wersji 1.5 tsi siedzi skrzynia DSG ? ta z suchym sprz. dq200 ? czy z mokrym sprz. DQ381 ? :?
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 416
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 16d 9h 20m
  • Pochwały: 50
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Nowy golf, tsi, tdi czy tdi scr

Post23 lis 2020, 09:38

Maksymilian pisze:Cześć , jaka w tej wersji 1.5 tsi siedzi skrzynia DSG ? ta z suchym sprz. dq200 ? czy z mokrym sprz. DQ381 ? :?

Obstawiam na 99,99% że "sucha" DQ200

Wróć do Zakup samochodu

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości