Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 01:44


Seat Ibiza 1.9 TDI SPORT - Tomasz_W-wa

Nasze auta - pozostałe marki, nie koniecznie VW
Regulamin forum Opis samochodu powinien zawierać informacje zgodnie z zaproponowanym szablonem

Temat: Model - Wersja silnika - Rok produkcji (opcjonalnie "by" _nazwa_użytkownika_)
np. VW Jetta - 1.4 TSI - 2011 by Rychu

Treść postu:
Dane wymagane
    Marka/Model: np. VW Jetta
    Rok produkcji: np. 2011
    Silnik/Pojemność/Moc: np. 1.4 TSI CAVD 118kW
    Zdjęcie - prezentujące samochód w dość przyzwoitej rozdzielczości

Dane opcjonalnie:
    Kolor: np. niebieski grafit perłowy
    Wyposażenie: np. Highline + pakiet ziomy + zawieszenie DCC
    Układ napędowy: np. DSG
    Zawieszenie: np. 19'' Talladega
    Car Audi: np. RCD 510
    Opis: np. Auto odebrane w maju, w planach mam zmianę na BiXenony
    i inne ciekawe informacje

Pamiętaj:
- Jeżeli zmodyfikujesz coś w swoim aucie, umieść informacje o tym w pierwszym poście - do wprowadzenia zmiany użyj przycisku (Zmień).
- Jeżeli dodasz nowe zdjęcia, które Twoim zdaniem zasługują na szczególną uwagę (np. zdjęcie auta po wprowadzeniu modyfikacji), zamieść je również (przy pomocy BBCode [IMG]) w pierwszym poście.
- duże zdjęcia (powyżej 500kb) zmieść na serwerze zewnętrznym, a w swoim temacie zamieść bezpośredniego linka do zdjęcia (przy pomocy BBCode [IMG])
- to Ty jesteś właścicielem swojego tematu, i to Ty decydujesz o jego zawartości, tak więc masz pełne prawo moderować (przy pomocy moderatorów) zawartości swojego tematu.
- Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 721
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 20h 8s
  • Pochwały: 103
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Seat Ibiza 1.9 TDI SPORT - Tomasz_W-wa

Post17 paź 2020, 17:26

Witam
Autko sprowadzone z Niemiec, ok 12 lat temu i tyle je mam, jest to wersja, która nie była w tamtym czasie oferowana w PL.

Auto Seat Ibiza 1.9 TDI SPORT (ATD) z 2005r. o mocy 101 KM (74 kW).
Wyposażenie:
- ABS
- Wspomaganie kierownicy
- Elek. szyby
- Elek. lusterka (podgrzewane, elek. składane)
- Airbagx6 (w tym kurtyny)
- Climatronic
- Xenon (oryginalny zestaw ze spryskiwaczami, oraz układem samopoziomującym lampy)
- Lusterko wewnętrzne typu fotochrom
- Czujnik deszczu
- Światła przeciwmgielne
- Tempomat
- Komputer pokładowy (pokazuje spalanie itp.)
- Moduł komfortu (domykanie szyb z kluczyka, zamykanie się drzwi po przekroczeniu odpowiedniej prędkości).
- Fabryczne radio ALANA CD+mp3
- Zestaw 8 głośników (4 przód + 4 tył)
- Oryginalna zmieniarka CD Seat-a na 6 płyt w konsolę
- Oryginalne alufelgi 16-tki, wzór Seat Sport (koła 205/45 R 16)
- Siedzenia kubełkowe
- Kierownica obszyta skórą
- Gałka zmiany biegów obszyta skórą
- Rączka ręcznego obszyta skórą
- Tarcze hamulcowe przód i tył
- Zawieszenie oryginalne sportowe (twardość G19)

Do Full opcji brakuje tylko ESP, skórzanych i podgrzewanych siedzeń, no ale wszystkiego się nie da mieć.


Do auta dodano/wymieniono:
- Grill przedni plaster miodu ze znaczkiem Seat-a
- Belka stabilizująca (rozpórka kielichów) - 6L0 071 710 (pakiet SEAT Sport)
- Górna pokrywa silnika od Cupry z logo Seat Sport – 6LL 119 518 B
- Przednie ramiona i wycieraczki AERO (Lewe ramie – 6L1 955 409 E, Prawe ramie – 6L1 955 410 E)
- Tylna wycieraczka poliftowa – 5P0 955 707 B
- Komplet 4 welurowych dywaników z logo SEAT Sport - 6L0 061 510 (pakiet SEAT Sport)
- Nakładki na progi SEAT Sport - 6L1 071 511 (pakiet SEAT Sport)
- Nakładki na zegary (chrom błyszczący) - 6L0 072 311 (pakiet SEAT Akcesoria)
- Nakładki na wyloty powietrza (chrom błyszczący) - 6L0 072 300 (pakiet SEAT Akcesoria)
- Dźwigienki wlotów powietrza koloru czerwonego od Cupry – 6LL 819 785
- Nakładki na osłonę dźwigni biegów (chrom) - 6L0 072 400 (pakiet SEAT Sport)
- Nakładki na pedały – 000 071 700 (pakiet SEAT Sport)


Kilka fotek robionych na szybko no i już dość dawno temu (przepraszam ale autko kompletnie nie przyszykowane do robienia fotek):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Z 3-4 lata temu myślałem o sprzedaży ale za radą mojego mechanika, który sam przyznał że do poruszania się po mieście i dojazdy do pracy to coś ci lepszego potrzeba, no i chyba miał rację, na dłuższe wyjazdy mam swojego Golf 7 Variant-a. Auto po 15 latach ma oryginalny przebieg (nigdy nie kręcony licznik) 206.000 km (na ten moment), a więc jak na tylu letnie auto w TDI to śmieszny nalot kilometrów, oczywiście zawsze olej i filtry wymieniane na czas i dobrej jakości (olej CASTROL, później przestawiłem się na VALVOLINE, filtry oryginalne albo MANN).
Rozrząd wymieniany co 60.000 km w oryginalne + pompa wody + płyn G12 (teraz G13 +)
Z innych ważniejszych wymian to:
- Gumy wahacza pełne od Cupry 6LL 407 183
- Amortyzatory – przód SACHS 312 594 + cały osprzęt
- Podmiana alternatora 90A na BOSCH 120A
- Mostek świec żarowych – 6Q0 971 220 A + świece żarowe NGK Y-741U
- EGR Wahler
- Całe zaciski tył na oryginały LUCAS + Jarzma TRW
- Piasty tył 6Q0 598 611 + osłony tarczy 6R0 615 611 D / 6R0 615 612 D
- Inne drobniejsze, których nie będę już tu wypisywał.

Auto miało naprawione blacharsko progi i nadkola, które z wiekiem w tym modelu ulegają dość mocnemu rdzewieniu (auto kilka lat nie było garażowe i było parkowane pod chmurką  :(  )
Do tego zostało całe pomalowane.

Cały środek został wyprany i podmieniony fotel kierowcy na drugi bo stary już miał poprzecierane boczki od wsiadania i wysiadania, a że fotele są kubełkowe, a więc nie ma co się dziwić że po tylu latach się to stało.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Z uwagi że autko ma już zostać w moich rękach postanowiłem go dopieścić.
Muszę doprowadzić do porządku zawieszenie auta, które z racji parkowania przez lata autkiem na powietrzu (dopiero od 5 lat jest garażowe) na częściach metalowych jest już dość sporo rudej (wahacze, drążki, osłony tarcz itp.)
Zostaną wymienione na Nowe w oryginalne.
Do tego w aucie kilka lat temu zostały podmienione sprężyny z mojej wersji czyli SPORT o twardości G19 na sprężyny z pakietu Seat Sport 6L5 071 620 i teraz chcę powrócić do starego oryginalnego setapu.

Obrazek

Pierwsze kroki już zostały uczynione, kilka miesięcy temu został zrobiony tył auta (jeszcze zostały mi do podmiany przewody hamulcowe na nowe ale to w III etapie gdzie zostaną podmienione z przodu i z tyłu + płyn hamulcowy).

Obrazek

W tej chwili sporządzam powoli listę potrzebnych gratów i myślę że przez zimę uda mi się skompletować części do regeneracji przedniego zawieszenia, chociaż z dnia na dzień lista się wydłuża o następne pozycje  :)
Planuję wymienić wszystkie części zawieszenia, nawet śruby będą zakupione Nowe w ASO i wymienione (takie moje zwichnięcie) :lol:
Do regeneracji zawieszenia wchodzą w grę tylko oryginalne części albo jak czegoś już nie można kupić w ASO to części f. Lemforder, który dostarcza części na pierwszy montaż (bardzo często na częściach jest również wybity nr VW).

No to chyba tyle.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

Wróć do inne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron