Forumowicz
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
- Online: 16d 3h 16m 3s
- Pochwały: 107
- Auto: VW Golf 7 Variant
- Silnik: CLHA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Autko sprowadzone z Niemiec, ok 12 lat temu i tyle je mam, jest to wersja, która nie była w tamtym czasie oferowana w PL.
Auto Seat Ibiza 1.9 TDI SPORT (ATD) z 2005r. o mocy 101 KM (74 kW).
Wyposażenie:
- ABS
- Wspomaganie kierownicy
- Elek. szyby
- Elek. lusterka (podgrzewane, elek. składane)
- Airbagx6 (w tym kurtyny)
- Climatronic
- Xenon (oryginalny zestaw ze spryskiwaczami, oraz układem samopoziomującym lampy)
- Lusterko wewnętrzne typu fotochrom
- Czujnik deszczu
- Światła przeciwmgielne
- Tempomat
- Komputer pokładowy (pokazuje spalanie itp.)
- Moduł komfortu (domykanie szyb z kluczyka, zamykanie się drzwi po przekroczeniu odpowiedniej prędkości).
- Fabryczne radio ALANA CD+mp3
- Zestaw 8 głośników (4 przód + 4 tył)
- Oryginalna zmieniarka CD Seat-a na 6 płyt w konsolę
- Oryginalne alufelgi 16-tki, wzór Seat Sport (koła 205/45 R 16)
- Siedzenia kubełkowe
- Kierownica obszyta skórą
- Gałka zmiany biegów obszyta skórą
- Rączka ręcznego obszyta skórą
- Tarcze hamulcowe przód i tył
- Zawieszenie oryginalne sportowe (twardość G19)
Do Full opcji brakuje tylko ESP, skórzanych i podgrzewanych siedzeń, no ale wszystkiego się nie da mieć.
Do auta dodano/wymieniono:
- Grill przedni plaster miodu ze znaczkiem Seat-a
- Belka stabilizująca (rozpórka kielichów) - 6L0 071 710 (pakiet SEAT Sport)
- Górna pokrywa silnika od Cupry z logo Seat Sport – 6LL 119 518 B
- Przednie ramiona i wycieraczki AERO (Lewe ramie – 6L1 955 409 E, Prawe ramie – 6L1 955 410 E)
- Tylna wycieraczka poliftowa – 5P0 955 707 B
- Komplet 4 welurowych dywaników z logo SEAT Sport - 6L0 061 510 (pakiet SEAT Sport)
- Nakładki na progi SEAT Sport - 6L1 071 511 (pakiet SEAT Sport)
- Nakładki na zegary (chrom błyszczący) - 6L0 072 311 (pakiet SEAT Akcesoria)
- Nakładki na wyloty powietrza (chrom błyszczący) - 6L0 072 300 (pakiet SEAT Akcesoria)
- Dźwigienki wlotów powietrza koloru czerwonego od Cupry – 6LL 819 785
- Nakładki na osłonę dźwigni biegów (chrom) - 6L0 072 400 (pakiet SEAT Sport)
- Nakładki na pedały – 000 071 700 (pakiet SEAT Sport)
Kilka fotek robionych na szybko no i już dość dawno temu (przepraszam ale autko kompletnie nie przyszykowane do robienia fotek):
Z 3-4 lata temu myślałem o sprzedaży ale za radą mojego mechanika, który sam przyznał że do poruszania się po mieście i dojazdy do pracy to coś ci lepszego potrzeba, no i chyba miał rację, na dłuższe wyjazdy mam swojego Golf 7 Variant-a. Auto po 15 latach ma oryginalny przebieg (nigdy nie kręcony licznik) 206.000 km (na ten moment), a więc jak na tylu letnie auto w TDI to śmieszny nalot kilometrów, oczywiście zawsze olej i filtry wymieniane na czas i dobrej jakości (olej CASTROL, później przestawiłem się na VALVOLINE, filtry oryginalne albo MANN).
Rozrząd wymieniany co 60.000 km w oryginalne + pompa wody + płyn G12 (teraz G13 +)
Z innych ważniejszych wymian to:
- Gumy wahacza pełne od Cupry 6LL 407 183
- Amortyzatory – przód SACHS 312 594 + cały osprzęt
- Podmiana alternatora 90A na BOSCH 120A
- Mostek świec żarowych – 6Q0 971 220 A + świece żarowe NGK Y-741U
- EGR Wahler
- Całe zaciski tył na oryginały LUCAS + Jarzma TRW
- Piasty tył 6Q0 598 611 + osłony tarczy 6R0 615 611 D / 6R0 615 612 D
- Inne drobniejsze, których nie będę już tu wypisywał.
Auto miało naprawione blacharsko progi i nadkola, które z wiekiem w tym modelu ulegają dość mocnemu rdzewieniu (auto kilka lat nie było garażowe i było parkowane pod chmurką :( )
Do tego zostało całe pomalowane.
Cały środek został wyprany i podmieniony fotel kierowcy na drugi bo stary już miał poprzecierane boczki od wsiadania i wysiadania, a że fotele są kubełkowe, a więc nie ma co się dziwić że po tylu latach się to stało.
Z uwagi że autko ma już zostać w moich rękach postanowiłem go dopieścić.
Muszę doprowadzić do porządku zawieszenie auta, które z racji parkowania przez lata autkiem na powietrzu (dopiero od 5 lat jest garażowe) na częściach metalowych jest już dość sporo rudej (wahacze, drążki, osłony tarcz itp.)
Zostaną wymienione na Nowe w oryginalne.
Do tego w aucie kilka lat temu zostały podmienione sprężyny z mojej wersji czyli SPORT o twardości G19 na sprężyny z pakietu Seat Sport 6L5 071 620 i teraz chcę powrócić do starego oryginalnego setapu.
Pierwsze kroki już zostały uczynione, kilka miesięcy temu został zrobiony tył auta (jeszcze zostały mi do podmiany przewody hamulcowe na nowe ale to w III etapie gdzie zostaną podmienione z przodu i z tyłu + płyn hamulcowy).
W tej chwili sporządzam powoli listę potrzebnych gratów i myślę że przez zimę uda mi się skompletować części do regeneracji przedniego zawieszenia, chociaż z dnia na dzień lista się wydłuża o następne pozycje :)
Planuję wymienić wszystkie części zawieszenia, nawet śruby będą zakupione Nowe w ASO i wymienione (takie moje zwichnięcie)
Do regeneracji zawieszenia wchodzą w grę tylko oryginalne części albo jak czegoś już nie można kupić w ASO to części f. Lemforder, który dostarcza części na pierwszy montaż (bardzo często na częściach jest również wybity nr VW).
No to chyba tyle.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Autko sprowadzone z Niemiec, ok 12 lat temu i tyle je mam, jest to wersja, która nie była w tamtym czasie oferowana w PL.
Auto Seat Ibiza 1.9 TDI SPORT (ATD) z 2005r. o mocy 101 KM (74 kW).
Wyposażenie:
- ABS
- Wspomaganie kierownicy
- Elek. szyby
- Elek. lusterka (podgrzewane, elek. składane)
- Airbagx6 (w tym kurtyny)
- Climatronic
- Xenon (oryginalny zestaw ze spryskiwaczami, oraz układem samopoziomującym lampy)
- Lusterko wewnętrzne typu fotochrom
- Czujnik deszczu
- Światła przeciwmgielne
- Tempomat
- Komputer pokładowy (pokazuje spalanie itp.)
- Moduł komfortu (domykanie szyb z kluczyka, zamykanie się drzwi po przekroczeniu odpowiedniej prędkości).
- Fabryczne radio ALANA CD+mp3
- Zestaw 8 głośników (4 przód + 4 tył)
- Oryginalna zmieniarka CD Seat-a na 6 płyt w konsolę
- Oryginalne alufelgi 16-tki, wzór Seat Sport (koła 205/45 R 16)
- Siedzenia kubełkowe
- Kierownica obszyta skórą
- Gałka zmiany biegów obszyta skórą
- Rączka ręcznego obszyta skórą
- Tarcze hamulcowe przód i tył
- Zawieszenie oryginalne sportowe (twardość G19)
Do Full opcji brakuje tylko ESP, skórzanych i podgrzewanych siedzeń, no ale wszystkiego się nie da mieć.
Do auta dodano/wymieniono:
- Grill przedni plaster miodu ze znaczkiem Seat-a
- Belka stabilizująca (rozpórka kielichów) - 6L0 071 710 (pakiet SEAT Sport)
- Górna pokrywa silnika od Cupry z logo Seat Sport – 6LL 119 518 B
- Przednie ramiona i wycieraczki AERO (Lewe ramie – 6L1 955 409 E, Prawe ramie – 6L1 955 410 E)
- Tylna wycieraczka poliftowa – 5P0 955 707 B
- Komplet 4 welurowych dywaników z logo SEAT Sport - 6L0 061 510 (pakiet SEAT Sport)
- Nakładki na progi SEAT Sport - 6L1 071 511 (pakiet SEAT Sport)
- Nakładki na zegary (chrom błyszczący) - 6L0 072 311 (pakiet SEAT Akcesoria)
- Nakładki na wyloty powietrza (chrom błyszczący) - 6L0 072 300 (pakiet SEAT Akcesoria)
- Dźwigienki wlotów powietrza koloru czerwonego od Cupry – 6LL 819 785
- Nakładki na osłonę dźwigni biegów (chrom) - 6L0 072 400 (pakiet SEAT Sport)
- Nakładki na pedały – 000 071 700 (pakiet SEAT Sport)
Kilka fotek robionych na szybko no i już dość dawno temu (przepraszam ale autko kompletnie nie przyszykowane do robienia fotek):
Z 3-4 lata temu myślałem o sprzedaży ale za radą mojego mechanika, który sam przyznał że do poruszania się po mieście i dojazdy do pracy to coś ci lepszego potrzeba, no i chyba miał rację, na dłuższe wyjazdy mam swojego Golf 7 Variant-a. Auto po 15 latach ma oryginalny przebieg (nigdy nie kręcony licznik) 206.000 km (na ten moment), a więc jak na tylu letnie auto w TDI to śmieszny nalot kilometrów, oczywiście zawsze olej i filtry wymieniane na czas i dobrej jakości (olej CASTROL, później przestawiłem się na VALVOLINE, filtry oryginalne albo MANN).
Rozrząd wymieniany co 60.000 km w oryginalne + pompa wody + płyn G12 (teraz G13 +)
Z innych ważniejszych wymian to:
- Gumy wahacza pełne od Cupry 6LL 407 183
- Amortyzatory – przód SACHS 312 594 + cały osprzęt
- Podmiana alternatora 90A na BOSCH 120A
- Mostek świec żarowych – 6Q0 971 220 A + świece żarowe NGK Y-741U
- EGR Wahler
- Całe zaciski tył na oryginały LUCAS + Jarzma TRW
- Piasty tył 6Q0 598 611 + osłony tarczy 6R0 615 611 D / 6R0 615 612 D
- Inne drobniejsze, których nie będę już tu wypisywał.
Auto miało naprawione blacharsko progi i nadkola, które z wiekiem w tym modelu ulegają dość mocnemu rdzewieniu (auto kilka lat nie było garażowe i było parkowane pod chmurką :( )
Do tego zostało całe pomalowane.
Cały środek został wyprany i podmieniony fotel kierowcy na drugi bo stary już miał poprzecierane boczki od wsiadania i wysiadania, a że fotele są kubełkowe, a więc nie ma co się dziwić że po tylu latach się to stało.
Z uwagi że autko ma już zostać w moich rękach postanowiłem go dopieścić.
Muszę doprowadzić do porządku zawieszenie auta, które z racji parkowania przez lata autkiem na powietrzu (dopiero od 5 lat jest garażowe) na częściach metalowych jest już dość sporo rudej (wahacze, drążki, osłony tarcz itp.)
Zostaną wymienione na Nowe w oryginalne.
Do tego w aucie kilka lat temu zostały podmienione sprężyny z mojej wersji czyli SPORT o twardości G19 na sprężyny z pakietu Seat Sport 6L5 071 620 i teraz chcę powrócić do starego oryginalnego setapu.
Pierwsze kroki już zostały uczynione, kilka miesięcy temu został zrobiony tył auta (jeszcze zostały mi do podmiany przewody hamulcowe na nowe ale to w III etapie gdzie zostaną podmienione z przodu i z tyłu + płyn hamulcowy).
W tej chwili sporządzam powoli listę potrzebnych gratów i myślę że przez zimę uda mi się skompletować części do regeneracji przedniego zawieszenia, chociaż z dnia na dzień lista się wydłuża o następne pozycje :)
Planuję wymienić wszystkie części zawieszenia, nawet śruby będą zakupione Nowe w ASO i wymienione (takie moje zwichnięcie)
Do regeneracji zawieszenia wchodzą w grę tylko oryginalne części albo jak czegoś już nie można kupić w ASO to części f. Lemforder, który dostarcza części na pierwszy montaż (bardzo często na częściach jest również wybity nr VW).
No to chyba tyle.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa