Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 20:31


Błąd AFS, DTC C1036 15, wymiana czujnika na wahaczu

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

mr-fix

Gadatliwy

  • Posty: 239
  • Rejestracja: 14 kwie 2020, 15:34
  • Online: 5d 16h 47m 7s
  • Pochwały: 44
  • Auto: VW Golf MK7
  • Silnik: 2.0TDI CRLB
  • Lokalizacja: Śląsk

Błąd AFS, DTC C1036 15, wymiana czujnika na wahaczu

Post19 sie 2020, 07:16

Objawy
    Błąd AFS na zegarach i na ekranie infotainment,
    Przy kalibracji xenonów światło unosi się powoli i zatrzymuje nisko (w "bezpieczniej" pozycji),
    W samochodach z DLA nie jest wykonywany testowy ruch lamp na boki,
    Błąd C1036 15 w module 55-Headlight range.

Do sprawdzenia
    Kostka 4-pin przy czujniku,
    Wiązka (ma połączenie przy nogach kierowcy, kostka G, czarna, 17-pin).

Moduły i pinout
    J745 - sterownik świateł (doświetlanie, poziomowanie)
    TIUL - punkt połączenia wiązki, przy nogach kierowcy.
    G76 - czujnik na wahaczu, lewy tył.
    G76 T4ar/1 - PWM SIGNAL (blue) >>> TIUL T17l/8 >>> J745 T26h/7
    G76 T4ar/3 - 5V term15 (black) >>> TIUL T17l/10 >>> J745 T26h/10
    G76 T4ar/4 - GND term31 (brown) >>> TIUL T17l/14 >>> J745 T26h/11

Część
    5Q0 907 503 (5Q0907503)

Wymiana
    Auto na koziołki,
    Odpiąć kostkę od czujnika na lewym tylnym wahaczu,
    Odkręcić dwie śruby torx od dolnej części czujnika,
    Odkręcić dwie śruby torx od górnej części czujnika,
    Złożyć z użyciem nowego czujnika.

Kasowanie błędów
    Po włączeniu zapłonu sterownik powinien zmienić status błędu z aktywnego na sporadyczny. Pozwala to na usunięcie błędu.
    Nie jest wymagana dodatkowa kalibracja, ale jeżeli ma się wątpliwości co do prawidłowego ustawienia świateł, to można przeprowadzić kalibrację czujnika w Basic Settings modułu 55.



Obrazek Obrazek


Pochwały przyznane za posta: 2
Ostatnio zmieniony 13 lut 2022, 10:45 przez mr-fix, łącznie zmieniany 2 razy
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 721
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 20h 8s
  • Pochwały: 103
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd AFS, DTC C1036 15, wymiana czujnika na wahaczu

Post19 sie 2020, 16:56

Świetnie =D> =D> =D> =D>
Więcej takich filmików, na pewno komuś się przyda ;)
Ten niebieski przewód sygnałowy pewnie idzie do modułu świateł.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Headlight Range (J431) Labels:| 5Q0-907-357.clb
Part No SW: 5Q0 907 357 HW: 6R0 907 357 A
Component: LWR-ECU 005 0080
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 068A000001000000
Shop #: WSC 00028 028 00066
ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWLWRMQB 001110
ROD: EV_HeadlRegulVWLWRMQB_VW26.rod
VCID: 75EB9B8BD40579EEB2-8020

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------


Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline
Awatar użytkownika

mr-fix

Gadatliwy

  • Posty: 239
  • Rejestracja: 14 kwie 2020, 15:34
  • Online: 5d 16h 47m 7s
  • Pochwały: 44
  • Auto: VW Golf MK7
  • Silnik: 2.0TDI CRLB
  • Lokalizacja: Śląsk

Re: Błąd AFS, DTC C1036 15, wymiana czujnika na wahaczu

Post19 sie 2020, 17:24

Tomasz_W-wa pisze:Ten niebieski przewód sygnałowy pewnie idzie do modułu świateł.

Ze schematów wynika, że wszystkie trzy idą do modułu świateł (gdzieś nad pedałem gazu) oraz chyba opcjonalnie do BCM jeżeli samochód jest wyposażony w DCC. Przypuszczam, że na podstawie odczytów z czujnika DCC się przestawia między różnymi twardościami jak jest ustawione na AUTO.

Wróć do MK7

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości