Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 08:50


[2.0 TDI 150PS] UKŁAD CHŁODZENIA

Moderator: flo

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK7.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 6 znajdują się w dziale MK6
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ROPS27

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 20 sie 2018, 19:49
  • Online: 4h 56m 42s
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Lokalizacja: Łódzkie

UKŁAD CHŁODZENIA

Post20 sie 2018, 19:52

Witam.Posiadam Golfa 7 2.0Tdi. Mój problem polega na tym,że raz na tydzień "wywala" mi płyn chłodniczy w zbiorniczku i zawsze o tą samą ilość( cały zbiorniczek wyrównawczy). Wymieniłem już pompę wody , termostat, wymieniłem korek od zbiorniczka. Zrobiłem również test na uszczelkę i wyszedł negatywnie. Co może być powodem takiej sytuacji? proszę o pomoc.
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post20 sie 2018, 20:11

Test na uszczelkę ... masz na myśli test na obecność CO2 w układzie chłodzenia? wyszedł negatywnie czyli nie stwierdziłeś obecność tego gazu - spalin ?
Czy układ chłodzenia osiąga temperaturę 90 st ?
Wiem że mamy lato ale czy nagrzewnica grzeje prawidłowo?
W jakich warunkach wypluwa ci płyn ze zbiorniczka ... raz w tygodniu ... możesz doprecyzować w który dzień tygodnia bo w czwartki to uszczelka pod głowicą a we wtorki tozazwyczaj pęknięty cylinder.
Opisz ciut bardziej sensownie usterkę jeśli liczysz na rzeczową i sensowną poradę.
Offline

ROPS27

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 20 sie 2018, 19:49
  • Online: 4h 56m 42s
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post20 sie 2018, 20:23

tak zrobiłem test na CO2 w ukladnie i wyszlo że układ jest szczelny. Auto nagrzewa się do 90 stopni (tak pokazuje wskazówka na liczniku). nagrzewnica działa poprawnie daje gorące powietrze.
Na wyplucie płynu nie ma też styl jazdy... czy jedzie się po autostradzie czy po mieście jest tak samo. Jest tak ,że np jezdzi się 5dni i nie ubywa płynuu i jest wszystko okej... a na 6 dzień jak odpalam wyskakuje komunikat o sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego i jest on na poziomie poniżej minimum. Czy jest możliwe , że któryś z czujników sterujących pracą wiatraków nie włącza go/przycina się i co za tym idzie doprowadza płyn do ok 100stopni i wtedy jak zaczyna sie gotować to robi się ciśnienie/para wodna i wtedy wypycha ten płyn chłodniczy? Auto po podpięciu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów. Procedura odpowietrzania też bez problemów.
Offline
Awatar użytkownika

rafaello

Senior Moderator

  • Posty: 461
  • Rejestracja: 17 maja 2013, 14:16
  • Lokalizacja: Zawady/SKL
  • Online: 386d 19h 23m 7s
  • Pochwały: 4
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 110 KM
  • Lokalizacja: SKL

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post20 sie 2018, 21:22

Pozostała Ci chłodnica EGR do sprwdzenia, jaki przebieg?
Offline

ROPS27

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 20 sie 2018, 19:49
  • Online: 4h 56m 42s
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post20 sie 2018, 21:26

Mechanik wykluczał chłodnicę EGR. Aktualnie ma 170tys przebiegu. Chłodnica EGR dawała by takie objawy i co jakiś czas? bo to nie dzieje się zawsze tylko cyklicznie co pewien okres. raz jest to tydzien a raz 4 dni.. autostrada 200km/h przejechane ok 80km i nie ubyło nawet 1ml płynu...
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post20 sie 2018, 22:23

ROPS27 pisze: .... jak odpalam wyskakuje komunikat o sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego i jest on na poziomie poniżej minimum.
....płyn do ok 100stopni i wtedy jak zaczyna sie gotować to robi się ciśnienie/para wodna i wtedy wypycha ten płyn chłodniczy?


Z tymi 100 stopniami domniemasz czy widziałeś ta wskaźniku tak wysoką temperaturę?
Według mnie zbiornik wyrównawczy przyjmnie zwiększenie objętości płynu chłodniczego przy 100 st. więc go nie wyrzyga.
Wypchnięcie ilości cieczy o której piszesz może spowodować tylko nagły wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym. A tak się dzieje tylko przy przedmuchu np. z pod uszczelki.
Wymieniałeś pompę wody więc zakładam że masz nowy płyn chłodniczy.
Zastanawiam się czy poprzedni użytkownik nie uszczelniał układu jakimś preparatem.
Idąc tym tropem sprawdź kompresję na cylindrach. To nie dużo roboty a może ci da wyjaśnienie.
Offline
Awatar użytkownika

rafaello

Senior Moderator

  • Posty: 461
  • Rejestracja: 17 maja 2013, 14:16
  • Lokalizacja: Zawady/SKL
  • Online: 386d 19h 23m 7s
  • Pochwały: 4
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 110 KM
  • Lokalizacja: SKL

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 08:03

Wiem, że to obecnie tylko gdybanie, ale nastawić się musisz jednak na uszczelkę, i oby tylko nie jeszcze głowica...
Offline

ROPS27

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 20 sie 2018, 19:49
  • Online: 4h 56m 42s
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 09:12

Domniemywam że wzrasta temperatura. Uszczelka dawała by cały czas wycieki ,A tutaj wypycha co jakiś czas.
Czy uszczelka może raz być dobra i nie robić ciśnienia i nie wypychać wody (I nie daje spalin co za tym idzie potwierdzony testem na obecność spalin w silniku), A raz robi ciśnienia w układzie? Kompresja da mi wynik 100% stwierdzający,Że winna jest uszczelka??

-- 21 sie 2018, 10:14 --

Dodam też że nie zaobserwowałem mieszania się płynów. Oleju z chłodziwem i odwrotnie.
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 10:35

Nieszczelna uszczelka pod głowicą przepuszcza ciśnienie z suwu sprężania. Wtedy do układu chłodzenia przez kanaliki które chłodzą blok silnika dostają się spaliny. Najłatwiej z nich zdiagnozować dwutlenek węgla. Dlatego potocznie nazywa się to test CO2. Nie myl uszczelki pod klawiaturą wtedy do miski olejowej uciewkałby ci płyn chłodzący, przybywało by oleju ubywało by płynu.
Sprawdzenie kompresji może dać ci odpowiedź a nie musi. Uszczelka może przepuszczać naprzykład wtedy gdy blok silnika jest mocno zagrzany. Gdy jest ciepły to uszczelka trzymie.
To wszystko domniemanie.
Ale jedno jest pewne. Tylko dynamiczny wzrost ciśnienia powoduje wyplucie płynu. A napewno nie wzrost temperatury bo zaświeciłby ci check engine.
Offline
Awatar użytkownika

BogeRYL

Nieśmiały

  • Posty: 33
  • Rejestracja: 11 cze 2016, 18:47
  • Online: 4d 2h 54m 59s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI CR CFFB
  • Lokalizacja: Slask

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 19:18

Z rury wydechowej czuć/widać parę?
Offline

ROPS27

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 20 sie 2018, 19:49
  • Online: 4h 56m 42s
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 19:24

Nic z rury nie wydobywa się, jest tak jak być powinno. Przy dodawaniu gazu też nie widać za mną żadnej chmury czy to białej czy to czarnej.

-- 21 sie 2018, 20:29 --

Dzisiaj podłączyłem komputer i kontrolowałem temperaturę w układzie podczas jazdy. Temperatura jaką zaobserwowałem po nagrzaniu silnika była od 95 stopni to max 101 stopni. Wentylator załączył się przy ok 97stopniach. Czy są to poprawne parametry? Dodam , że woda jest w normie i nie zaobserwowałem dzisiaj wycieku wody... Planuję jeździć z komputerem do czasu kiedy ponownie wybije mi woda ,i wtedy zdiagnozuje czy na ten fakt ma jakis czynnik temperatura chłodziwa. Czy to dobry pomysł?

-- 21 sie 2018, 20:30 --

dziennie robię tym autem ok 80-100km
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 20:03

Tobie tego plynu ubywa/znika,czy fizycznie ci go wyrzuca na zewnátrz i okolica zbiorniczka wyrównawczego jest mokra/zalana?
Offline

ROPS27

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 20 sie 2018, 19:49
  • Online: 4h 56m 42s
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 20:20

fizycznie wyrzuca kanalikiem wyrównującym. czyli "sika "od dołu zbiorniczka tym tunelem .
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 20:26

No to wyglada na uszczelke pod glowicá.
Korek w zbiorniczku mógl tez stracic swoje parametry i "otwierac" sie wczesniej,chociaz to jeszcze swieze auto,wiec nie powinien...
Offline

ROPS27

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 20 sie 2018, 19:49
  • Online: 4h 56m 42s
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 20:35

Serwis wykluczył wadę silnika tzn pęknięcie lub uszczelkę. Podejrzenia padły na coś co pracuje i się może przycinać.. stąd te cykliczne co pewien czas upławy.. Auto nie traci mocy jest cały czas takie samo czyli zwinne. Auto zachowuje się wzorowo.. teoretycznie bo jest tak do czasu kiedy nie wywali tej wody... Po uzupełnieniu płynu znowu wszystko wraca do normy, zero problemów ,zero błędów w komputerze. Korek jest zamontowany nowy kupiony w serwisie po nr VIN czyli dedykowany do tego auta.
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 20:54

To jesli tak,to jedyne co moze cie przycinac,to pompa wody.
W Mk7 pompa wody,ta napedzana paskiem jest takze sterowana elektrycznie,czyli jak silnik jest zimny,to wirnik jest odlaczany,zeby silnik szybciej sie nagrzal,czy jakos tak.Tyle wiem z teorii,sam tego jeszcze nie rozkminilem.Ale gdzies czytalem,ze one czasami padajá.
Ty piszesz,ze pompe wymieniales,wiec juz nie wiem.
A temperatura na zegarach wzrasta ci ponad tá,jaká masz normalnie,czyli na srodku skali?
Offline

ROPS27

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 20 sie 2018, 19:49
  • Online: 4h 56m 42s
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post21 sie 2018, 21:05

wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody. Na liczniku wzrasta do 90 i tak się trzyma.. tylko wiem też że ten wskaźnik na liczniku jest sterowany przez komputer więc nie podaje dokładnej wartości bo ma też jakiś swój zakres... dlatego podłączyłem komputer i sprawdzam dane z czujników bez korekty komputera.
Offline

damian474

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 03 sty 2020, 20:01
  • Online: 11h 42m 47s

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post14 mar 2020, 16:46

ROPS27 czy usunąłeś problem? Mam dokładnie takie same objawy. Prosiłbym o informacje jeśli udało Ci się naprawić Golfa. Z góry dzięki.
Offline

nicze

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 05 cze 2020, 08:47
  • Online: 40m 41s
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: crbc 2.0 tdi
  • Lokalizacja: mysłakowice

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post05 cze 2020, 08:57

hej koledzy
rozwiązaliście problem ?
kurcze mam tak samo
Offline

Jacek.

Nieśmiały

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 20 sty 2018, 17:18
  • Online: 8h 8m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf Sportsvan
  • Silnik: TSI
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post05 cze 2020, 10:59

Wadliwe pompy wody z elektrycznie sterowaną przysłoną wirnika pompy ( zatarta przysłona pozostaje na wirniku zamiast się cofnąć- otworzyć ) i tyle.
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post05 cze 2020, 16:49

nicze pisze:hej koledzy
rozwiązaliście problem ?
kurcze mam tak samo


Ja rozwiázalem problem raz na zawsze.Wymieniajác rozrzád zalozylem pompe bez tego elektrycznego ustrojstwa.
Swiadomosc,ze nic sie tam teraz nie zatnie-bezcenna.
Offline

nicze

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 05 cze 2020, 08:47
  • Online: 40m 41s
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: crbc 2.0 tdi
  • Lokalizacja: mysłakowice

Re: UKŁAD CHŁODZENIA

Post06 cze 2020, 09:27

dzięki serdeczne za porady :)
co prawda wymieniałem niedawno rozrząd wraz z pompą (oryginalną) ale poszukam tam przyczyny.

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości