Dzisiaj jest 29 mar 2024, 12:54


Kodowanie nowego akumulatora

Moderator: flo

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

jarooo139

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 13 sty 2020, 19:46
  • Online: 14h 55m 19s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Dłutów

Kodowanie nowego akumulatora

Post19 sty 2020, 00:11

Witam, wymieniłem akumulator na tą samą firme co był orginalny ale parametry są troche większe i teraz przy próbie zakodowania w obd eleven nie można zakodowac nowego bo jakieś dziwne nazwy aku i numery są potrzebne których nie ma w tym co kupiłem , mógł by ktoś udostępnić z orginalnego aku numery i nazwe producenta do akumulatora moll 70 AH 760 rozruch
Offline
Awatar użytkownika

jezutkp

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 23 sty 2014, 22:09
  • Online: 6d 14h 58m 15s
  • Pochwały: 10
  • Auto: B8
  • Silnik: CRLB+
  • Lokalizacja: Olkusz

Re: Kodowanie nowego akumulatora

Post29 sty 2020, 18:36

Walidacja akumulatora dla sterownika 61 jest tylko potrzebna gdybyś znacznie zmniejszył/zwiekszył pojemność akumulatora... Najważniejsza jest poprawnie wpisana pojemnośc akumulatora reszta cyferek czy jaki producent jest bez znaczenia... Sterownik przyjmie wszystko.. W vcds przy wpisywaniu tak to wygląda...
Trzy pierwsze cyfry pojemność, kolejne trzy producent, kolejne dziesięć numer (jaki chcesz)
np dla Mola 70Ah bedziesz miał tak

070MLA1234567890
070MLA0000000000


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

flo

Senior Moderator

  • Posty: 379
  • Rejestracja: 07 sie 2013, 13:21
  • Online: 6d 52m 49s
  • Pochwały: 37
  • Auto: Golf 7 2016
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Kodowanie nowego akumulatora

Post30 sty 2020, 11:04

jezutkp pisze:Walidacja akumulatora dla sterownika 61 jest tylko potrzebna gdybyś znacznie zmniejszył/zwiekszył pojemność akumulatora... Najważniejsza jest poprawnie wpisana pojemnośc akumulatora reszta cyferek czy jaki producent jest bez znaczenia... Sterownik przyjmie wszystko.. W vcds przy wpisywaniu tak to wygląda...
Trzy pierwsze cyfry pojemność, kolejne trzy producent, kolejne dziesięć numer (jaki chcesz)
np dla Mola 70Ah bedziesz miał tak

070MLA1234567890
070MLA0000000000


Głupoty gadasz.
Zawsze przy wymianie jest potrzebne kodowanie ponieważ sterownik musi wiedzieć że dostał nowy akumulator. Podczas eksploatacji sterownik zlicza jego "żywotność" i na tej podstawie potem określa używanie systemu start stop. Wie mniej więcej ile energii się w nim znajduje, jak jest zużyty i na ile cykli s/s może sobie pozwolić, kiedy wyłączyć silnik i na jak długo. Jak tego nie zrobisz, to mogą wyskakiwać błędy typu "akumulator zużyty", albo usterki s/s - pomimo że aku nowy i trzyma dobrze napięcia.
Offline
Awatar użytkownika

jezutkp

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 23 sty 2014, 22:09
  • Online: 6d 14h 58m 15s
  • Pochwały: 10
  • Auto: B8
  • Silnik: CRLB+
  • Lokalizacja: Olkusz

Re: Kodowanie nowego akumulatora

Post12 lut 2020, 14:52

flo pisze:
jezutkp pisze:Walidacja akumulatora dla sterownika 61 jest tylko potrzebna gdybyś znacznie zmniejszył/zwiekszył pojemność akumulatora... Najważniejsza jest poprawnie wpisana pojemnośc akumulatora reszta cyferek czy jaki producent jest bez znaczenia... Sterownik przyjmie wszystko.. W vcds przy wpisywaniu tak to wygląda...
Trzy pierwsze cyfry pojemność, kolejne trzy producent, kolejne dziesięć numer (jaki chcesz)
np dla Mola 70Ah bedziesz miał tak

070MLA1234567890
070MLA0000000000


Głupoty gadasz.
Zawsze przy wymianie jest potrzebne kodowanie ponieważ sterownik musi wiedzieć że dostał nowy akumulator. Podczas eksploatacji sterownik zlicza jego "żywotność" i na tej podstawie potem określa używanie systemu start stop. Wie mniej więcej ile energii się w nim znajduje, jak jest zużyty i na ile cykli s/s może sobie pozwolić, kiedy wyłączyć silnik i na jak długo. Jak tego nie zrobisz, to mogą wyskakiwać błędy typu "akumulator zużyty", albo usterki s/s - pomimo że aku nowy i trzyma dobrze napięcia.


:despair: Coś tam Ci dzwoni ale nie w tym kościele... Na jakiej podstawie sterownik będzie wiedział ze dostał nowy akumulator? Na podstawie kodowania? Pokaż mi w 61 gdzie mogę odczytać kiedy został akumulator wymieniony? To nie BMW czy MB.... Dla przykładu jeśli np za 1/2 roku zmienię kodowanie czy zmienię wielkość aku lub za 2 lata to z automatu sterownik będzie wiedział ze dostał nowy? Do działania systemu S&S muszą być spełnione odpowiednie warunki by działał tak jak napisałeś..... Żadne Informacje typu "akumulator zużyty" czy usterki s&s po wymianie na nowy akumulator bez walidacji nie maja miejsca... Ty napisałeś że mogą będą wyskakiwać jakieś błędy....ale to w wyniku zużytego akumulatora a nie braku walidacji...
Głupoty to robiłem jak miałem kilkanaście lat :lol:
Offline
Awatar użytkownika

flo

Senior Moderator

  • Posty: 379
  • Rejestracja: 07 sie 2013, 13:21
  • Online: 6d 52m 49s
  • Pochwały: 37
  • Auto: Golf 7 2016
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Kodowanie nowego akumulatora

Post12 lut 2020, 17:51

Nigdzie nie jest zapisywana data wymiany tylko jego faktyczny przebieg użytkowania, to ile prądu przyjął i oddał. Oczywiście to sa wartości teoretyczne bo elektronika nie jest w stanie przewidzieć z jakiej jakości materiałów został wykonany aku ani jego faktycznej degradacji. Tak to działa w VW
Offline
Awatar użytkownika

jezutkp

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 23 sty 2014, 22:09
  • Online: 6d 14h 58m 15s
  • Pochwały: 10
  • Auto: B8
  • Silnik: CRLB+
  • Lokalizacja: Olkusz

Re: Kodowanie nowego akumulatora

Post12 lut 2020, 20:22

Możesz zaprezentować te dane "prądowe", przebieg? Jak to jest obliczane ile amper wpadło/wypadło ? W jakim przedziale czasowym jest to pokazywane? Jeśli sa to wartości teoretyczne jak piszesz to o czym my tu sie niepotrzebnie rozgadujemy... ;) Żadna walidacja wtedy Ci nie jest Ci potrzebna a wiem to z 20 letniego doświadczenia w sprzedaży i badania i diagnozy akumulatorów..
Dalsza dyskusja w temacie walidacji z mojej strony nie ma już najmniejszego sensu...
Sorki za OT w temacie... kosz...
Offline
Awatar użytkownika

flo

Senior Moderator

  • Posty: 379
  • Rejestracja: 07 sie 2013, 13:21
  • Online: 6d 52m 49s
  • Pochwały: 37
  • Auto: Golf 7 2016
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Kodowanie nowego akumulatora

Post13 lut 2020, 07:35

Przecież z palca ci tej wiedzy nie wyjąłem, to są materiały szkoleniowe VW. A jeśli chodzi o urządzenie do pomiaru natężenia prądu to słyszałeś o czymś takim jak przekładnik prądowy? Coś takiego masz np w swoim liczniku energii elektrycznej w domu, ale nie tylko. Na tej podstawie są obliczane te dane o które pytasz. Masz rację, dalsza dyskusja nie ma sensu bo TY masz doświadczenie w sprzedaży akumulatorów :) To co VW sobie założył w swoim urządzeniu to jedno (kwestią sporną jest czy jest to potrzebne czy nie), a to co faktycznie z nich wynika to druga sprawa. Zeszyty szkoleniowe VW na temat "power management", tam masz to opisane.
Offline

Jacek.

Nieśmiały

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 20 sty 2018, 17:18
  • Online: 8h 8m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf Sportsvan
  • Silnik: TSI
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Kodowanie nowego akumulatora

Post13 lut 2020, 09:56

Flo ma rację, nawet w VCDS jest zakładka historia akumulatora. Jak ma być kodowane to kodować, no ale polak wie wszystko lepiej.
Offline

robert11115

Aktywny

  • Posty: 127
  • Rejestracja: 27 sie 2017, 10:50
  • Online: 3d 1h 36m 11s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Kodowanie nowego akumulatora

Post01 lip 2020, 22:06

Mam pytanie , dziś wymieniłem akumulator zakodowałem obd11 i pytanie jakie powinno być ładowanie , na starym cały czas było około 14V na nowym na postoju około 13V ,pojechałem do znajomego na warsztat , pokazuje 13,2 , ale mam wpięty w zapalniczke miernik który pokazuje ładowanie(wiem nie jest w 100% dokładny ale zawsze coś tam pokazuje) i zauwazyłem ze przed dojazdem do skrzyżowania lub swiateł zaczyna ładować wiecej np 14.5 czyli rekuperacja ,zjedzając z górki np bez gazu tak samo 14.5 , wiec mysle że poprzedni cały czas ładowany był maxa bo sie nadawał na śmietnik a przy nowym nie potrzebuje tyle energii ,niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, bo raczej wątpię żeby przy wymianie akumulatora padł alternator.

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości