Regulamin forumSkrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.
Pamiętaj:
Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
Z racji braku konkretnego info w jednym miejscu odnośnie wymianiy oleju i co ważne również filtra, postanowiłem zebrać wszystko w jedną całość. Procedura wymiany oleju i filtra w Haldexie 4 generacji: olej Haldex nr kat 2000884 Filtr oleju nr kat. 2003085 wg instrukcji olej wymienia się co 30.000km, a filtr co 60.000km.
ETAP 1 -Odkręcić dwie śruby imbusowe obudowy filtra oleju, -Wyjąć aluminiowy dekielek/obudowę filtra oleju, wyjąć zespół filtra oleju, można to zrobić na dwa sposoby: VCDS lub za pomocą szczypiec (polecam VCDS, ponieważ filtr mocno siedzi i ciężko go wyjąć) - poprzez VCDS-> podłączyć interfejs VCDS, włączyć zapłon, wybrać pozycję #22 4x4/AWD Wybać #03 Testy el. wyk. uruchomić pompę ładowania wstępnego pompa zacznie pracować i ciśnienie, które wytworzy wypchnie filtr na zewnątrz. Oczywiście wcześniej podłożyć naczynie/miskę w celu zebrania wypływającego oleju. Następnie odkręcić korek spustu oleju i spuścić cały olej z układu.
ETAP 2 - Wyczyścić gniazdo filtra z wszelkich zanieczyszczeń - Zmontować zespół filtra oleju (nr kat. 2003085) w jedną całość, nasmarować O-ringi olejem i zamontować filtr. - O-ringi stawiają lekki opór podczas montażu filtra, lecz jest to normalne. - Zamontować obudowę filtra i dokręcić 2 śruby. - Dokręcić korek spustowy. - Odkręcić korek wlewowy
ETAP 3 Wlewanie oleju i odpowietrzanie układu. 1.) Używając strzykawki lub innego narzędzia wlewać olej (nr kat. 2000884) do momentu wypływu przez otwór wlewowy. 2.) Następnie w celu odpowietrzenia układu uruchomić VCDS -> #22 4x4 AWD -> #03 Test el.wyk. -> uruchomić pompę ładowania wstępnego na ok.1 minutę. 3.) Klikając "następny" uruchomić sprzęgło układu AWD na ok 1-2 minut. Otwarty zostanie zawór, pompka pracować będzie z wyraźnie słyszalnym oporem. 4.) Powtórzyć 3x kroki 1-3. 5.) Wykasować ewentualne błędy. 6.) Dokręcić korek wlewu oleju. Ilość oleju do wymiany około 750-850ml
Co ciekawe ASO nie ma filtra w swoim katalogu i nie występuje on jako część wymienna, co gorsza piszą, że nie ma potrzeby wymiany filtra oleju!!! podczas gdy.... - widać jaki szlam zdążył się odłożyć, kwestię tą pozostawiam do przemyśleń