Dzisiaj jest 17 cze 2025, 14:51


[1.4 80KM] problem z odpaleniem w okresie wiosna / lato

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

snuffer

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 21 kwie 2018, 18:30
  • Online: 20h 19m 13s
  • Auto: VW Golf 6 2009
  • Silnik: 1.4 MPI CGGA
  • Lokalizacja: Mazowieckie

problem z odpaleniem w okresie wiosna / lato

Post01 kwie 2019, 17:38

Witajcie,

zmagam się z problemem już od ubiegłego roku. Mianowicie od momentu kiedy temperatura otoczenia przekracza ok 10 C, albo samochód postoi na słońcu, zaczynają się problemy z odpaleniem silnika. Silnik nie odpala od strzała tylko za drugim, trzecim razem. Raz zdarzyła się sytuacja kiedy musiałem go piłować ok 30 sek zanim silnik powoli zaskoczył.

Samochód stał przez tydzień w serwisie, ale nie udało się zlokalizować usterki. Na komputerze brak jakichkolwiek błędów. Wszystkie czujniki pokazują prawidłowe wartości.

Dodam tylko że w zimę było wszystko ok, problem powrócił ostatnio, jak zaczęło się robić cieplej.
Filtr paliwa wymieniony w tamtym roku.

Macie jakieś pomysły od czego zacząć? Czy zostaje tylko ASO :cry: ?
Offline

Shion

Nieśmiały

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 18 maja 2014, 17:56
  • Online: 2d 11h 56m 35s
  • Pochwały: 1

Re: problem z odpaleniem w okresie wiosna / lato

Post02 kwie 2019, 19:43

Na moje oko najszybciej będzie problem z czujnikiem położenia wału rozrządu. Już tłumaczę czemu temat przerabiałem w wielu autach objawy zawsze te same im cieplej tym gorzej zapalał. Spowodowane jest to tym że oporność zmienia się pod wpływem temperatury i czujnik w różnych temperaturach pokazuje inne wartości, a po jakimś czasie gdy czujnik ulega awarii gdy jest zimno mieści się w tolerancji jaką ma zapisaną w sterowniku a jak jest cieplej to zmienia się oporność która wtedy wychodzi po za tolerancję i sterownik blokuje zapłon. Najprościej wyjmij czujnik sprawdź go multimetrem a potem podgrzej go opalarką w granicach rozsądku oczywiście i zmierz ponownie. Jeśli nie to to czujnik położenia wałka rozrządu, jednak z doświadczenia na warsztacie powiem że przy tych objawach bardzo często jest to czujnik położenia wału (nie zawsze pokazuje on błąd). Mam nadzieję że nakierowałem. I wgl odsyłam do filmiku na Po co nam czujnik położenia wału w silniku? z kanału Miłośnicy 4 kółek w 11 minucie masz wszystko ładnie opisane :)


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

snuffer

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 21 kwie 2018, 18:30
  • Online: 20h 19m 13s
  • Auto: VW Golf 6 2009
  • Silnik: 1.4 MPI CGGA
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: problem z odpaleniem w okresie wiosna / lato

Post03 kwie 2019, 16:42

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź! :pub:

Poszperałem także na innych forach samochodów z grupy VAG. Sporo osób borykało się z identycznym problemem ale nikt nie napisał jak sobie z nim poradził :cry:.

Pojawiła się sugestia że sprawcą może być także zawór wentylujący zbiornik paliwa. Kiedy robi się cieplej i jest zwiększona ilość par paliwa, nieprawidłowe działanie tego zaworu podobno może dawać objawy jak u mnie.

Najgorsze, że nie mam jak samemu sprawdzić czy faktycznie te elementy są wadliwe bo nie dają błędów i prawdopodobnie czeka mnie wymiana obu. :cry:

No nic, zostawiam dla potomnych info, dla silnika CGGA
Czujnik położenia wałka kod OE: 036907601
Zawór wentylujący zbiornik paliwa kod OE: 6Q0906517

Myślałem jeszcze żeby pokombinować z ilością paliwa w baku np. zalać pod korek i sprawdzić jak będzie odpalać, brak problemów mógłby wskazywać na ten zawór wentylujący.
Offline

Shion

Nieśmiały

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 18 maja 2014, 17:56
  • Online: 2d 11h 56m 35s
  • Pochwały: 1

Re: problem z odpaleniem w okresie wiosna / lato

Post03 kwie 2019, 17:05

Jutro postaram się sprawdzić w programie autodata jakie wartości powinien mieć czujnik położenia wału ale nie obiecuje że dla cgga ale po numerach wychodzi że szedł w astrze h golf v polo i innych więc powinienem znaleźć te wartości. Wyśle Ci numer telefonu jakbym zapomniał na PW
Offline

snuffer

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 21 kwie 2018, 18:30
  • Online: 20h 19m 13s
  • Auto: VW Golf 6 2009
  • Silnik: 1.4 MPI CGGA
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: problem z odpaleniem w okresie wiosna / lato

Post04 kwie 2019, 15:36

Słuchajcie, wszedłem sobie w podwieszony temat dotyczący akcji serwisowych dla naszego golfa:

https://www.michaelneuhaus.de/golf6/golf6-probleme.htm

Widzimy pierwszy punkt. Myślę, że w tym leży u mnie problem.

Pozwoliłem sobie zadzwonić do pierwszego lepszego ASO VW. Powiedzieli, że nigdy nie robili takiej akcji serwisowej.
Osoba przy telefonie przekazała mi informację że problem z zaworem węgla może być związany z tym, że kiedyś przelało się zbiornik paliwa i benzyna krąży w układzie odpowietrzania. Podobno trzeba robić płukanie całego układu a podobno to tez nie gwarantuje poprawy.

Chyba wymienię sobie ten zawór odpowietrzania dla świętego spokoju.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości