Regulamin forumUbezpieczenie AC / OC, odszkodowania, procedury i porady prawne.
Pamiętaj:
Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
Cześć, trochę czytałem na ten temat ale finalnie chciałem się tutaj poradzić ponieważ wiele postów które czytałem jest wcześniejszych niż 2012r.
SWAP R32 do Golfa 6, interesuje mnie legalność według Prawa Polskiego i ubezpieczyciela a przeglądy takiego auta. Z tego co wyczytałem nic na drodze nie stoi tylko jak to się ma w rzeczywistości i w praktyce?
Załóżmy że zostawię w dowodzie stary silnik 1.4 a druga opcja będę chciał mieć w dowodzie r32.
Łamiesz prawo. Musisz zrobić legalizację czy jak to tam się fachowo nazywa. Albo wkładasz drugi silnik o tej samej pojemności i nie robisz nic albo wkładasz inny silnik o innej pojemności i wtedy stacje diagnostyczne i urzędy stają przed Tobą otworem
Rozumiem że trzeba jechać na stacje diagnostyczną i oni ocenią czy praca została należycie zrobiona? Tylko jak z ubezpieczalnia gdzie Golf VI nie występował z silnikiem R32? Jest parę osob i ciekawi mnie jak to funkcjonuje.
Witam robiłem parę swapów i przerabiałem zmianę pojemności w dokumentach itp. I ogólnie nie było problemu z przeglądem czy tam ubezpieczalni i WK tylko montowałem silnik występujący w danym modelu. Dużo zależy tez od diagnosty czy chce robić dokumentacje itp bo czasem się nie chce i zbywają ze sie nie da itp.