Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:11


Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Moderator: flo

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post19 paź 2017, 11:53

Witam,
koledzy planuję zamienić moją "szóstkę" na siódemkę ale też tdi na tsi- związane jest to z tym że autem jeździ głównie żona po mieście.
W zasadzie byłem zdecydowany ale zacząłem czytać i wciąż piszą jakie tsi są to awaryjne jednostki- z tego co wiem dotyczy to pierwszych roczników na łańcuszku, a nie nowych na pasku ale to rzadko kto precyzuje w swojej wypowiedzi.
Myślicie że warto kupić tsi z 2014 roku z przebiegiem 43000km? silnik jest na pasku, czy on ma jeszcze jakieś bolączki czy wyeliminowali błędu wieku młodzieńczego?
z góry dziękuję za wszystkie opinie
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 485
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 19d 4m 58s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post19 paź 2017, 13:06

Z Golfem 7 jest o tyle prosta sprawa, że w nim nie stosowano już w ogóle silników 1.4TSI na łańcuszku (kod EA111, pojemność 1390ccm), a tylko opracowane do nowej płyty podłogowej MQB silniki 1.4TSI na pasku (kod EA211, pojemność 1395ccm, tylko z turbo).
VW nie zmienił jednak ogólnego oznaczenia "1.4TSI" i stąd wśród nieświadomych komentatorów ciągnie się zasłyszana zła sława o TSI, na którą jakoś tam zapracowały zwłaszcza 1.4TSI Twincharger (turbo+kompresor) i 1.4TSI (tylko z turbo) z przypadkami rozciągających się łańcuszków oraz bardziej ogólnie przez to, że w nazwie mają też "TSI" - te wersje 1.8TSI i 2.0TSI, które brały olej.
Myślę, że po części dlatego aby to odczarować, VW wprowadził ostatnio silnik o nowej pojemności 1.5TSI i stopniowo wycofuje 1.4TSI... i podobnie wycofuje 1.2TSI a w jego miejsce wprowadza 1.0TSI.

Co ciekawe wersję 1.4TSI EA211 w końcowej fazie produkcji modeli władano także do aut nie opartych na płycie MQB... np. Tiguan 1, Scirocco - gdzie pierwotnie były silniki 1.4TSI EA111 - także w tych trzeba sprawdzić która jest wersja, np. wizualnie - wystarczy podnieść maskę i od razu widać.

Silniki 1.4TSI EA211 w Golfie 7 mają poniższe moce:
122KM, 140KM - Euro5
125KM, 150KM - Euro6

Wersje 140KM i 150KM mogą mieć ACT, czyli system odłączania 2 cylindrów przy niskim obciążeniu.

Nawet dziennikarze w prasie branżowej potrafią mylić silniki TSI i ogólnie wszystkim przypisywać te wady, które dotyczyły tylko konkretnych odmian... ale ostatnio trochę się to poprawia i np. w Motorze nr 39/2017 polecają 1.4TSI.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post19 paź 2017, 13:29

no i właśnie chodzi mi o silnik EA211, czy ma jakieś jeszcze wady, wiadomo że problemów z rozrządem nie ma, ale czy coś jeszcze mu dolega?
i jakie koledzy macie średnie spalania z tym motorem? wiadomo zależy od nogi, układu trasa miasto ale czy średnio w 7l da się zmieścić nie będąc zawalidrogą??
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

piteks

Aktywny

  • Posty: 180
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 15:42
  • Online: 3d 16h 9m 8s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Golf 7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post19 paź 2017, 19:51

Ja się spokojnie mieściłem w moim golfie 1,4 140 KM z manualną skrzynią i teraz w a3 1,4 150 KM ACT i skrzynia S-tronic :)
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post22 paź 2017, 07:26

A jaki przebieg miałeś gdy sprzedałeś poprzednie auto tsi?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

alcalu

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 11 paź 2015, 16:06
  • Online: 5h 44m 1s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: 1.4 122
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post22 paź 2017, 19:15

Czesc,

Mam 1.4 125ps z 2015r. Zrobiłem 40000 i narazie same dramaty: wymieniłem 2x olej i na tym skończyła się obsługa tego silnika przeze mnie :bigok: - spalanie od 5 od 8l, jadąc 90-100 na tempomacie spalanie około 4.7l, bez zamulania w tygodniu spalanie 7-7.5l, w weekendy 6-7l.
Jedyną wadą silnika są minimalne drgania na biegu jałowym, dodatkowo zaletą jest to że zazwyczaj te silniki mają troszeczkę więcej mocy niż deklarowana i naprawdę przyjemnie się tym jeździ.
Offline

piteks

Aktywny

  • Posty: 180
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 15:42
  • Online: 3d 16h 9m 8s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Golf 7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post22 paź 2017, 20:04

niedzwiedz1981 pisze:A jaki przebieg miałeś gdy sprzedałeś poprzednie auto tsi?

Ok. 35 tys. km. W obecnym a3 mam 33,3 tys. km na blacie. Generalnie raz wyciągnąłem średnią na poziomie 8,2 l/100 km, ale to była trasa 1250 km do Amsterdamu samymi autostradami, gdzie w Niemczech sprawdziłem jak to wyglądają dwie setki na liczniku - wyglądają fajnie :mrgreen:
Obecnie średnia długookresowa wynosi u mnie 6,1 l/100 km (z ponad 3 tys. km). Ok. 1/3 , to krótkie, miejskie odcinki. Pozostałe 2/3 to trasy "wsiami osadami" lub na A4. Podczas wakacji jeżdżąc po Szwecji zgodnie z przepisami wyciągnąłem średnią na poziomie nieco ponad 5l/100 km (z ok. 3,5 tys. km).
Olej wymieniam pierwszy raz po 2-3 tys. km, a potem co 15 tys. km lub 1 rok (zawsze szybciej mam 15 tys. :lol: )
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post07 sty 2018, 11:38

A jak z braniem oleju w tych silnikach? Bo pełno jest artykułów i postów ludzi że biorą olej, pytanie czy to nie dotyczy tych pierwszych lat produkcji bo tego nikt nie precyzuje.
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

piteks

Aktywny

  • Posty: 180
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 15:42
  • Online: 3d 16h 9m 8s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Golf 7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post07 sty 2018, 16:43

W golfie mk7 gdzie miałem 1,4 TSI w zasadzie przy wymianie co 15 tys. km nie musiałem dolewać oleju (lałem Millers'a 5W30 EE Long Life 504.00/507.00). Był ubytek na bagnecie, ale niewielki. Natomiast w a3 1,4 TFSI 150 z ACT, ten sam olej dolewałem raz ok. 0,7 l, a po drugiej wymianie ok. 0,5 litra. Dopiero po przejściu na Motul Specyfic 504.00/507.00 przestało ubywać oleju (tu zrobiłem tylko 5 tys. km i auto wróciło do dealera, ale ubytek był niezauważalny). Teraz w mk 7,5 mam 1,4 TSI 150 KM (bez ACT) i 1650 km - oleju nie ubywa. Za 2 tygodnie jestem umówiony na wymianę i zaleję Amsoil 5W30 504.00/507.00 .
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post08 sty 2018, 19:12

Generalnie jak się wczytałem forum to full ludzi pisze o braniu oleju, o wodzie na progach rolnych drzwi i skrzypiącym zawieszeniu. Żałuję że nie wczytałem się wcześniej tak mocno bo bym przemyślał sitar zakupu, a tak już mam 2015 rok 1.4 tsi 125km highline i pełne gacie co to się będzie działo...
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 485
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 19d 4m 58s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post01 lut 2018, 12:53

Jakby ktoś chciał sobie poczytać o silnikach 1.4TSI:
https://autokult.pl/30721,kupic-czy-nie-kupic-auto-z-silnikiem-1-4-tsi-wszystko-zalezy-od-wersji
...nie zauważyłem jakichś zasadniczych błędów w tekście.

A w uzupełnieniu: silnik 1.4TSI generacji EA211(na pasku rozrządu) może też w ograniczonej skali produkcji trafić się nawet z GPF (filtr cząstek stałych dla silnika benzynowego), np. w Tiguanie 2... mimo, że potocznie uznaje się, że to 1.5TSI jest pierwszym silnikiem w palecie VW posiadającym GPF.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 485
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 19d 4m 58s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post05 lut 2018, 11:54

Również w "Auto Świecie 6/2018" silniki 1.4TSI i 1.2TSI generacji EA211 są polecane... natomiast EA111 nie.
http://www.auto-swiat.pl/nowy-auto-swiat-6-2018/z8rp6g
Artykuł na razie w papierowym wydaniu (ewent. wersja pdf do zassania ;) ), ale pewnie niedługo pojawi się także online na stronie.
EDIT 14.02.2018:
Jest już wersja online:
http://www.auto-swiat.pl/porady/silniki-volkswagena-ktory-bedzie-najlepszym-wyborem/251ytl

W "Motorze 6/2018" natomiast o generacji EA111 silnika 1.4TSI i dają tytuł "Które wersje są wolne od wad?"
http://magazynauto.interia.pl/najnowsze-numery/news-motor-nr-6-2018,nId,2518083
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 485
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 19d 4m 58s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Artykuł o 1.2 i 1.4 TSI

Post11 mar 2019, 09:27

Kolejny artykuł o silnikach 1.2 i 1.4 TSI, generacji EA111 i EA211.
Papierowy Auto Świat 10/2019, a tu online:
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/12-i-14-tsi-czyli-male-silniki-duze-problemy-i-typowe-usterki/4q4c8nf
Offline
Awatar użytkownika

Marras

Stały Bywalec

  • Posty: 338
  • Rejestracja: 23 lis 2014, 16:12
  • Online: 5d 21h 52m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 5 i Golf 7
  • Silnik: 1.9 TDI i 2.0 GTD
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Żywotność 1,4 tsi 122km, 2014 rok

Post11 mar 2019, 20:15

Kolego Golf 7 TSI z silnikiem EA 211 bez względu czy 122, 125, czy 140, 150 koni to najlepsze auto w klasie.
Każdy samochód ma wady ale takiego wnętrza i takiej klasy jak golf nie ma żaden inny samochód niemecki.

Oczywiście nie polecam innego silnika jak 1.4 TSI

Bardziej martwiłbym się o to czy ktoś wymieniał olej w skrzyni DSG co 60 tys. km i o to czy w silniku który ma np 160 tys km przebiegu nie był wymieniany olej dopiero 5 razy (co 30 tys km).
Bo to sa przyczyny doprowadzające do rozpadu silników po 200-250 tys km, pomijając katowanie przez użytkowników i np zapominanie o studzeniu turbiny

A reszta jak się trafi

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości