21 lis 2018, 17:20
Nie doprecyzowałeś pytania ale postaram Ci się odpowiedzieć.
Układ chłodzenia działa tak, płyn chłodzący krąży w:
1 faza - mały obieg - komora silnika, nagrzewnica.
Termostat dostaje temperaturę 87 stopni ....
2 faza - otwarcie dużego obiegu - wahnięcie na wskaźniku temperatury w dół, komora silnika, nagrzewnica, chłodnica.
2 termostat dostaje temperaturę 87 stopni ...
3 faza - to samo co w 2 plus wentylator chłodnicy i praca do momentu wychłodzenia 2 termostatu (nawet po zgaszeniu samochodu)
Sterowanie temperaturą wewnątrz kabiny pojazdu odbywa się poprzez sterowanie żaluzjami i prędkością wentylatora. Powietrze przepuszczone przez nagrzewnicę nie ma możliwości zrzucenia 30 stopni (3 kreski) w układzie chłodzenia.
Podejrzewam że zaobserwowałeś na wskaźniku temperatury moment przejścia z 1 do 2 fazy.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2018, 17:23 przez
shark__, łącznie zmieniany 1 raz