Dzisiaj jest 21 lis 2024, 18:47


1.6 TDI CAYC smród oleju, mrugająca czerwona kontrolka oleju

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

4cars

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 30 paź 2018, 00:10
  • Online: 2h 50m
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Kraków

1.6 TDI CAYC smród oleju, mrugająca czerwona kontrolka oleju

Post30 paź 2018, 00:43

Witam serdecznie.

Sprowadziłem sobie Golfa 1.6 tdi 105km z 2013r za nieduże pieniądze co ma niecałe 300 tyś już wyjeżdżone i gdy zacząłem nim jeździć okazało się, że po 500km spalił mi około 1 litr oleju silnikowego. Na dodatek po zjechaniu z autostrady chwilę stałem na biegu jałowym żeby turbo spuściło z tonu to śmierdziało w kabinie spalanym olejem silnikowym i to się powtarza po szybszej jeździe ale jadąc nie śmierdzi. Ponadto co jakiś czas włącza się czerwona kontrolka oleju (mruga) i gaśnie sama po około 10 sekundach a gdy dodam obrotów to szybciej zgaśnie.

Co może być przyczyną tak dużego spalania oleju silnikowego oraz smrodu w kabinie?
Co powinno się naprawić, wymienić itp żeby usunąć problem. To wina uszczelniaczy?

Podpowiedzcie w jakim kierunku ruszyć
Ostatnio zmieniony 02 lut 2019, 09:47 przez 4cars, łącznie zmieniany 3 razy
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: 1.6 TDI CAYC bierze olej - przyczyna?

Post30 paź 2018, 06:40

Napewno bym zaczął od dokładnego obejrzenia silnika czy gdzieś nie widać wycieków. Jeżeli jest to umyć to miejsce i pojeździć jakiś dłuższy odcinek i znowu obserwować. Jeżeli gdzieś znajdziesz wyciek to go zniwelować. I tak do skutku aż wszystkie wycieki usuniesz jeżeli nadal pali spore ilości oliwy trzeva wtedy szukać przyczyny głębiej :(
Offline

4cars

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 30 paź 2018, 00:10
  • Online: 2h 50m
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Kraków

Re: 1.6 TDI CAYC bierze olej - przyczyna?

Post30 paź 2018, 08:03

Wycieków nie ma. Suchy jak trzeba. To sprawa mechaniczna. Czuć jak pali olej.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: 1.6 TDI CAYC bierze olej - przyczyna?

Post30 paź 2018, 08:49

No to teraz jest już gorzej. Ja zawsze w klekotach zaczynam od turbiny i tego czy nie cieknie. Jak ekologia typu dpf i EGR u ciebie?
Offline

4cars

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 30 paź 2018, 00:10
  • Online: 2h 50m
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Kraków

Re: 1.6 TDI CAYC bierze olej - przyczyna?

Post30 paź 2018, 09:33

Jeszcze nie wiem bo dopiero co auto sprowadziłem i przejechałem się nim jedynie 500km. Teraz oddałem do lakiernika bo pare elementów jest do poprawek. W Hiszpanii ocierają się te auta i właściciele nie dbają tak o wygląd. Lakiernik odda mi auto w przyszłym tygodniu to będę naj sam przód podłączał auto pod kompa u jakiegoś fachowcy od VW i zobaczę co diagnoza powie. Liczyłem, że może ktoś podpowie mi w jakim kierunku iść z szukaniem problemu żeby nie było, że mechanik wymieni mi wedle swego uznania kupe części i okaże się że to nie było to...
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: 1.6 TDI CAYC bierze olej - przyczyna?

Post30 paź 2018, 09:54

Ciężko stwierdzić bo mogą puszczać uszczelniacze zaworowe pierścienie uszczelkę pod głowica itd
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: 1.6 TDI CAYC bierze olej - przyczyna?

Post30 paź 2018, 12:41

Przy aż takim ubytku nalezy zacząc od sprawdzenia turbo czy nie puszcza oleju...
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: 1.6 TDI CAYC bierze olej - przyczyna?

Post30 paź 2018, 17:57

Do smrodu w kabinie wystarczy padnieta uszczelka miedzy turbo,a DPF.Mialem tak u siebie.Jadác nie czuc nic,po zatrzymaniu,zapach w kabinie.
A jak zapach oleju,to spaliny z jakiegos powodu "zabarwione"olejem.
Offline

4cars

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 30 paź 2018, 00:10
  • Online: 2h 50m
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Kraków

Re: 1.6 TDI CAYC smród oleje, mrugająca czerwona kontrolka o

Post02 lut 2019, 09:46

A więc przyczyną włączającego sie często błędu czerwonej kontrolki oleju i lekkiego smrodu tegoż oleju był uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, który kupiłem w serwisie za 84zł. Po wymianie nic już się nie dzieje. No może poza tym, że na przejechane 4 tyś km dolałem pół litra oleju.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: 1.6 TDI CAYC smród oleje, mrugająca czerwona kontrolka o

Post02 lut 2019, 23:40

4cars pisze:No może poza tym, że na przejechane 4 tyś km dolałem pół litra oleju.
Proponowałbym zacząć od sprawdzenia uszczelnień turbiny czy nie mają dość, takie spalanie oleju to masakra i nie mieści się to w żadnej nawet max wyśrubowanej normie producenta...

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości