Dzisiaj jest 21 lis 2024, 13:39


1.2 TSI i DSG 7

Moderator: flo

Regulamin forum Inne pytania techniczne, których nie da się zaklasyfikować do jednego z istniejących działów.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga:
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

miodzio20

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 30 cze 2018, 09:41
  • Online: 12h 3m 21s
  • Auto: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Lokalizacja: DRØBAK

1.2 TSI i DSG 7

Post31 sie 2018, 23:27

Cześć wszystkim, troszkę już zgłupiałem.Mój golf jest z 2013 i ma 54 tyś przebiegu, Vw podaje, że wymiana rozrządu w 1.2 tsi jest... nigdy a kontrola po 210 tyś a w DSG 7 biegowej nie przewiduje się wymiany oleju ani niczego.... Jakie są wasze opinie, doświadczenia w tym względzie. Nie chcę być nadgorliwy ale nie chcę też przesadzić w drugą stronę...
Pozdrawiam
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 484
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 23h 29m 17s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: 1.2 TSI i DSG 7

Post01 wrz 2018, 08:59

VW rzeczywiscie tak podaje... do 150-200 tys. pewnie i tak dojezdza lub konca gwarancji... coz marketing i ksiegowi rzadza swiatem :tongue:
Co do paska - faktycznie nie spotkalem sie z zaleceniami niezaleznych zrodel, co do koniecznosci wczesniejszej wymiany.
Odnosnie "suchej" DSG7 - sa tam 2 plyny (w mechatronice i przekladni) i serwisy skrzyn automatycznych oferuja ich wymiane... podajac analogiczny interwal 60 tys. km jak w "mokrych" DSG.
Offline

miodzio20

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 30 cze 2018, 09:41
  • Online: 12h 3m 21s
  • Auto: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Lokalizacja: DRØBAK

Re: 1.2 TSI i DSG 7

Post01 wrz 2018, 10:41

No i mam dylemat.... bo w dsg na akcji serwisowej wymienili jeden olej przy 30 000 km.... więc w zasadzie jeden ma 24 000 a drugi 54 000 a auto chce się pozbyć przy 90 000 maks....
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 484
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 23h 29m 17s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: 1.2 TSI i DSG 7

Post17 wrz 2018, 12:15

W dzisiejszym Auto Świat nr 38/2018 jest szerszy artykuł (polecam) nt. Golfa 7 dla poszukujących go jako auta używanego, a w nim m.in.:
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 484
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 23h 29m 17s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: 1.2 TSI i DSG 7

Post18 wrz 2018, 08:08

miodzio20 pisze:Vw podaje, że wymiana rozrządu w 1.2 tsi jest... nigdy a kontrola po 210 tyś

Nie wiem jakie jest źródło danych dziennikarzy, ale podali wymianę rozrządu co 6 lat:
Obrazek

Przy okazji - ilość oleju silnikowego w 1.4TSI to chyba raczej 4l a nie 3.5l :-k
Offline

miodzio20

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 30 cze 2018, 09:41
  • Online: 12h 3m 21s
  • Auto: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Lokalizacja: DRØBAK

Re: 1.2 TSI i DSG 7

Post24 wrz 2018, 20:30

Ciekawe, że każdy podaje co innego. Dosłownie każdy.... 3-4 serwisy vw podały inne informacje odnosnie rozrządu a skrzynie wszyscy zgodnie twierdzą, że się nie rusza. Z ciekawości przejrzałem ogłoszenia wszystkich dostępnych używanych golfów VII w takiej samej konfiguracji silnika i skrzyni na norweskim "otomoto" bo w tym kraju mieszkam i w zasadzie w żadnym ogłoszeniu nie znalazłem info , że ktos wymieniał przy 60 a nawet 120 tyś rozrząd i płyn w skrzyni. Może to też wynikać że tutaj normą jest robienie samochodów w ASO.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 484
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 23h 29m 17s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: 1.2 TSI i DSG 7

Post25 wrz 2018, 09:25

miodzio20 pisze:nie znalazłem info , że ktos wymieniał przy 60 a nawet 120 tyś rozrząd

Chyba nikt Ci nt. rozrządu takich przebiegów nie sugerował... jedynie w powyższej gazecie wrzucili okres 6 lat, który ja i tak osobiście uważam za przesadzony.
miodzio20 pisze:... i płyn w skrzyni.

Odnośnie płynu/ów w skrzyniach DSG to jednak w niezależnych od ASO warsztatach info o 60kkm nie jest niczym niezwykłym.

Wróć do Pozostałe

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości