Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 07:14


Sprężyny i amortyzatory na tył.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Amortyzatory, sprężyny zawieszenia, wahacze, drążki kierownicy, końcówki kierownicze, łączniki stabilizatorów, geometria, zbieżność.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

goral

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 wrz 2018, 17:17
  • Online: 14h 13m 18s
  • Auto: VW Golf mk6 variant
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: małopolska

Sprężyny i amortyzatory na tył.

Post16 wrz 2018, 17:25

Witam.
mam takie pytanie, czy mogę do golfa variant założyć sprężyny heavy duty i odpowiednie do tego amortyzatory, czy musi być specjalne podwozie by to zrobić?
Obecnie mam oryginalne, (pewnie) standardowe zawieszenie.
Jednak ostatnio sporo wożę w bagażniku jak i ludzi:) i widziałem, że tył znacząco "usiadł" - po rozładunku i na pusto, wygląda OK. Ale ja lubię jak jest nieco wyżej nawet z obciążeniem.
Ewentualnie, czy ktoś mógłby polecić jakieś sprężyny i amortyzatory, do większych obciążeń?
Pozdrawiam serdecznie i dziękuje z góry.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Sprężyny i amortyzatory na tył.

Post17 wrz 2018, 17:55

Tak, możesz spokojnie. Sprawdź jakie masz oznaczenie kolorów teraz na sprężynach i sprawdź w etce jaka to twardość. Jeden poziom twardości to ok 35-40kg
Offline

goral

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 wrz 2018, 17:17
  • Online: 14h 13m 18s
  • Auto: VW Golf mk6 variant
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: małopolska

Re: Sprężyny i amortyzatory na tył.

Post22 wrz 2018, 09:38

Dzięki.
Chwilę mnie nie było.
Napisz mi jeszcze jak możesz, bo jest to dla mnie pewna magia.
Co to jest "etka" i gdzie oznaczenie kolorów się znajduje na sprężynach?
A co z amortyzatorami? Zostawić obecne czy też wymienić na "heavy duty"?
Czy możesz jakieś polecić?
Pytam, bo nie bardzo znam ten świat.
Pozdrawiam i raz jeszcze dzięki!

ps. Wszędzie widzę sprężyny i amortyzatory do obniżenia, a ja chce odwrotnie. I to mnie lekko zbija z tropu.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Sprężyny i amortyzatory na tył.

Post22 wrz 2018, 16:12

Na pierwsze pytanie chyba szybciej byloby wpisać w Google i zobaczyć samemu w grafice gdzie są kolory na sprężynie. To samo z etka.

Amortyzator nie jest od wysokości, także może zostać seryjny.
Jak dasz twardsza sprezyne, to i nie siadzie tak, czyli będzie stał wyżej.
Offline

goral

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 wrz 2018, 17:17
  • Online: 14h 13m 18s
  • Auto: VW Golf mk6 variant
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: małopolska

Re: Sprężyny i amortyzatory na tył.

Post23 wrz 2018, 00:05

Dzięki.
Myślałem, że etka - to jakiś skrót, żargon:) i nie bardzo wiedziałem, o co z tym chodzi.
Teraz zaczyna mi się rozjaśniać temat:)
Jeszcze raz dzięki.
Offline

ufolsky

Nieśmiały

  • Posty: 39
  • Rejestracja: 21 paź 2018, 19:15
  • Online: 1d 18h 44m 28s
  • Auto: Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 TDI CFHC
  • Lokalizacja: Poznań

Re: Sprężyny i amortyzatory na tył.

Post30 sie 2021, 19:45

Cześć

Od jakiegoś czasu walczę z nisko zawieszonym tyłem (na pewno niżej niż przód). Mam już trzeci zestaw sprężyn dobieranych przez 2 mechaników, niby pod mój vin, a ciągle to samo. W aso nie podali mi numeru, a jedynie kwotę 420zł/szt :D

Czy ktoś miał podobny problem? Jak udało się go rozwiązać? Auta nie mam od nowości, nie zwróciłem na początku na to uwagi, przy przednim zawiasie nic nie było grzebane za mojej kadencji.

pacjent to Golf 6 Variant, produkcja 2012, modelowo 2013, wersja Match, silnik 2.0 TDI CFHC, VIN VWVZZZ1KZDM606972 . Zadałem też pytanie o nr sprężyn w wątku pytań do ETKA

Wróć do Zawieszenie i podwozie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości