26 cze 2018, 07:48
Mam bliźniaczy silnik bez ACT ale czysto teoretycznie, to nawet sam się zastanawiałem czy w wersjach z ACT jest możliwość dezaktywacji tego systemu... może analogicznie do oszukania systemu Start&Stop.
S&S może zadziałać jeśli spełnione są w danej chwili wymagane warunki, np. brak zapotrzebowania na działanie klimatyzacji, odpowiedni próg zapotrzebowania na energię, osiągnięcie odpowiedniej temp. silnika. Stosowana powszechnie metoda nie dezaktywuje jako takiego S&S w sterowniku silnika, tylko oszukuje go zmieniając próg parametru np. napięcia na tyle wysoko (z domyślnego 7.6V na 12V), że nie ma warunków pozwalających na zadziałanie S&S.
ACT też może zadziałać pod pewnymi warunkami, np.: odpowiedni zakres obrotów silnika, ustabilizowana jazda bez zapotrzebowania np. na nagłe przyspieszenie... i może jest jakiś tego typu parametr, który da się przestawić tak, żeby ACT nie miał warunków do zadziałania.
Nie zgłębiałem tematu, ale jeśli Ty coś znajdziesz albo dokonasz modyfikacji to opisz - chętnie poczytam.
Odłączenie na próbę wtyczek od siłowników oprócz błędów nie powinno chyba narobić szkód.