lukasik69 pisze:Maciek pisze:Przy okazji warto rurkę od EGR w kolektorze przerobić i odwrócić o 180*
Przepustnice zaadoptowales vcds?
Jak przeprowadzasz adaptację przepustnicy i po co? W temacie na forum jak dobrze pamiętam to wszyscy piszą, ze nie ma takiej potrzeby.
Druga sprawa po co odwracać i przerabiać tą rurkę? W 1,6 obraca sie jakieś sitko w tej rurce a w 2,0 co chcesz przerabiać?
Każde dotknięcie przepustnicy i zmiana jej położenia nawet delikatnie musi się skończyć adaptacja. Bez powodu nie jest to zrobione. Tym bardziej jeżeli nowa przepustnica to należy ja zaadoptować bo sterownik jej nie „zna”.
Z przeróbka już wyjaśniam o co chodzi.
Mając rurę doprowadzająca spaliny do kolektora dolotowego, to w nim samym jest cześc która kieruje spaliny, nie bezpośrednio prosto tylko w bok i jest to bok s stronę przepustnicy. Taka rurka na końcu zaślepiona z otworem kwadratowym po boku. VOLKSWAGEN naprawiając EGR przepustnice i inne rzeczy które są w obrębie kolektora dolotowego przerabia właśnie ta „kierownice” spalin, jest to oficjalne rozwiązanie VW na zmniejszenie ilości nagaru na przepustnicy i kolektorze odlotowym. Bodajże od 2012r zmienił sposób montażu właśnie tej „kierownicy”.
Bo jak dobrze wiemy przepustnica zawala się nagarem i pękają koła zębate po czym mamy wcześniej wspominany check engine. Ale to tylko moja podpowiedz
