VIP
- Posty: 1318
- Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
- Online: 10d 16h 14m 40s
- Pochwały: 62
- Auto: Golf VI
- Silnik: TSI 122
- Lokalizacja: Wroclaw
Ponieważ bardzo podobają mi się nowe lusterka wewnętrzne „bezramkowe” montowane w nowych VW ( Golf VII, Passat B8, Tiguan II itd.) postanowiłem wymienić swoje fotochromatyczne z obsługą Light Assist na wersję fotochrom nr 3G0857511AC ( bez obsługi zewnętrznych lusterek fotochrom, których nie posiadam). Wersja lusterka nr 3G0857511AD posiada obsługę lusterek zewnętrznych fotochrom. Dla chętnych można przerobić wersję AC na AD ----> https://www.drive2.ru/l/496825600078512340/.
Porównanie lusterka starego (5K0857511B) z nowym (skala zachowana):
Całą procedura polega głównie na dopasowaniu mocowania nowego lusterka, którego „gałka” jest zdecydowanie większa – o większej średnicy - od wersji starszych. Elektrycznie podłączenia są takie same. U siebie mam złącze 8 pinowe, które występuje w wersji z Light Assist i podłączenie jest P&P.
Niezbędny zestaw narzędzi do otwierania obudowy lusterek (stosowany do naprawy gsm i tabletów):
Nowe lusterko po rozebraniu:
Różnice w budowie i rozmiarach mocowania:
Przeróbki mocowania dokonałem tak aby jak najmniej uszkodzić elementy. Ze starej obudowy przeszlifowałem część elementu mocującego tak aby mógł zostać wciśnięty do części nowego lusterka.
Części świetnie pasują do siebie. Nie trzeba używać kleju.
Pasowanie jest na tyle mocne i elastyczne, że zbędnym jest użycie pierścienia sprężynującego do podtrzymania uchwytu lusterka. Po wciśnięciu lusterko daje się łatwo przestawiać (dużo przyjemniej od wersji mocowania standard) i jest bardzo stabilne.
Ponieważ mam obsługę Light Assist to niestety płytka starego lusterka trafiła do podsufitki i obsługuje kamerkę. Nie robiłem zdjęć montażu. Trzeba przedłużyć 8 przewodów od kamerki do płytki (jest oddzielne złącze) oraz podłączyć can-bus i zasilanie. Przyciskiem na płytce wyłączyłem tryb fotochromatyczny aby układ jak najmniej pobierał prąd.
Wszystko działa super. Mod bardzo zmienia wnętrze samochodu. Lusterko jest bardzo nowoczesne i cieszy oko.
Efekt końcowy:
Porównanie lusterka starego (5K0857511B) z nowym (skala zachowana):
Całą procedura polega głównie na dopasowaniu mocowania nowego lusterka, którego „gałka” jest zdecydowanie większa – o większej średnicy - od wersji starszych. Elektrycznie podłączenia są takie same. U siebie mam złącze 8 pinowe, które występuje w wersji z Light Assist i podłączenie jest P&P.
Niezbędny zestaw narzędzi do otwierania obudowy lusterek (stosowany do naprawy gsm i tabletów):
Nowe lusterko po rozebraniu:
Różnice w budowie i rozmiarach mocowania:
Przeróbki mocowania dokonałem tak aby jak najmniej uszkodzić elementy. Ze starej obudowy przeszlifowałem część elementu mocującego tak aby mógł zostać wciśnięty do części nowego lusterka.
Części świetnie pasują do siebie. Nie trzeba używać kleju.
Pasowanie jest na tyle mocne i elastyczne, że zbędnym jest użycie pierścienia sprężynującego do podtrzymania uchwytu lusterka. Po wciśnięciu lusterko daje się łatwo przestawiać (dużo przyjemniej od wersji mocowania standard) i jest bardzo stabilne.
Ponieważ mam obsługę Light Assist to niestety płytka starego lusterka trafiła do podsufitki i obsługuje kamerkę. Nie robiłem zdjęć montażu. Trzeba przedłużyć 8 przewodów od kamerki do płytki (jest oddzielne złącze) oraz podłączyć can-bus i zasilanie. Przyciskiem na płytce wyłączyłem tryb fotochromatyczny aby układ jak najmniej pobierał prąd.
Wszystko działa super. Mod bardzo zmienia wnętrze samochodu. Lusterko jest bardzo nowoczesne i cieszy oko.
Efekt końcowy:
Pochwały przyznane za posta: 6
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2018, 12:02 przez Arek_VI, łącznie zmieniany 3 razy