Witam wszystkich!
Od dłuższego czasu borykałem się z niesprawnym systemem ABS/ESP. Na zegarach paliły mi się kontrolki od ABS, trakcja oraz migający wykrzyknik. W ostatnim czasie doszło do tego EPC oraz kontrolka kierownicy i wysiadło mi wspomaganie.
Najdziwniejsze jest w tym to że nieraz kontrolka EPC i kierownicy gaśnie i wszystko wraca do normy (za wyjątkiem ABE/ESP), a czasami jest też tak że jak odpalę samochód to żadnych błędów nie wywala.
W związku z tym, iż dowiedziałem się przypadkiem o akcji serwisowej VW dot. ABS/ESP umówiłem się na wizytę i z dniem wczorajszym zaprowadziłem mojego golfa na Krańcową w Poznaniu (serwis VW). Po kilku godzinach zadzwonili do mnie, że auto jest gotowe do odbioru i poinformowali mnie, iż akcja serwisowa (choć dotyczy po VIN-ie mojego auta) nie może być przeprowadzona. Powodem odmowy jest uszkodzony sterownik ABS
(niby stałe uszkodzenie - stwierdzili).
Zgodnie z tym co podał UOKiK:
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Poznaniu, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach (…)
może dojść do niewystarczającego połączenia z masą sterownika ABS/ESP (MK-60) i w rezultacie do przerwania przepływu prądu. Wada może skutkować nieprawidłowym działaniem pojazdu i zwiększa ryzyko wypadku.
Jednakże jak stwierdził serwis oraz VW Group Polska, akcja serwisowa polega na wgraniu nowego oprogramowania sterownika pompy. W przypadku, gdy sterownik jest uszkodzony akcja nie zostanie podjęta. W przypadku gdyby sterownik został uszkodzony podczas wgrywania nowego oprogramowania, sterownik wraz z pompą zostałyby wymienione na nowe.
I tu moje pytanieSkoro usterka występująca w moim samochodzie ma charakter, że tak to ujmę "nieciągły" tzn. raz się żadne błędy nie zapalają i wszystko działa, a raz się zapalają kontrolki i nie działa ABS/ESP a nieraz nawet wspomaganie to chyba logicznym jest, że nie jest to stałe uszkodzenie sterownika, a po prostu coś przy nim nie styka jak powinno, a jak to ujął Producent w piśmie do Prezesa UOKiK
"może dojść do niewystarczającego połączenia z masą sterownika ABS/ESP (MK-60) i w rezultacie do przerwania przepływu prądu" <-- co wydaje mi się, że usterka występująca w moim golfie została właśnie tutaj wymieniona
Proszę o pomoc i porady
Z góry dziękuję