Ponieważ temat dot. DSG w Golfie 7 rozszerzył się w trakcie dyskusji również na inne modele, to dorzucę od siebie:
piotr83 pisze:suche sa tylko ze slabszymi silnikami, jezeli z TDI to jedynie z 1,6TDI .
Wszystkie DSG laczone z 2,0TDI sa wiec typu mokrego.
Nie zupełnie, bo np. Jetta ma tak:
2,0 TDI-CR DPF
110 KM (81 kW)
250 Nm DSG
7-stopniowa - i to jest zapewne DQ200 "sucha"
2,0 TDI-CR DPF
150 KM (110 kW)
340 Nm DSG
6-stopniowa - a to zapewne DQ250 "mokra"
Czyli do 2.0 TDI też mogła być "sucha" 7-stopniowa, tyle że do wersji silnika o niższej mocy i momencie.
Ale mam info z firmy gdzie jeździło kilka takich Jett, że na pewno kilka z nich miało awarie DSG... możliwe, że i tak nie wytrzymywały momentu (podejrzewam, że realnie i tak wyższego niż katalogowy 250Nm) z bądź co bądź jednak dwulitrowego diesla.
Marras pisze:Chociaż producent nie zaleca to w skrzyniach ze sprzęgłem suchym także lepiej wymieniać olej, również co 60 tys km i koszt ok 400 zł
Paradoksalnie, to mimo używanego potocznie określenia "sucha", to 7-biegowa DQ200 ma nawet 2 płyny - oddzielne:
1. olej w samej przekładni skrzyni - czyli tam gdzie są zębatki biegów - ok. 1.7 litra
2. płyn hydrauliczny w mechatronice - ok. 1 litr
natomiast suchy to jest sam układ podwójnego sprzęgła.
Są instrukcje np. firmy LUK, w których piszą, że płynu w mechatronice nie uzupełnia się i nie można sprawdzić jego poziomu, a jego niewłaściwy poziom powoduje nieprawidłową pracę skrzyni i w związku z tym rozwiązaniem wtedy jest tylko wymiana całej mechatroniki... ale niezależne serwisy skrzyń automatycznych mimo to oferują wymianę obu płynów.