Regulamin forumProblemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.
Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!
Pamiętaj:
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
Jeździło się bez problemu, aż do dzisiaj... Ale do rzeczy, dzisiaj rano jadąc do pracy po ok. 5-6km zapaliła mi się kontrolka od świec żarowych i zaczęła migać. Wraz z migającą kontrolką pojawil się napis "Err" na liczniku kilometrów dziennych, a obok niego ikonka tempomatu. Samochód oczywiście w trybie awaryjnym. Stanąłem na poboczu, zgasiłem, poczekałem chwilę, ponowne odpalenie i kilka minut po ruszeniu znów migające świece, tryb awaryjny i error tempomatu.
Musiałem jakoś dojechać do pracy więc dojechałem na trybie awaryjnym. W drodze powrotnej to samo, tylko doszła do tego jeszcze kontrolka "check engine". Nadmienię, że wczoraj wieczorem wróciłem z trasy ok. 400km, w czasie calej drogi samchod zachowywał się wzorowo, nic nie dolegało, żadnych niepokojących znakow. W przeszłości też ani znaku. Dopiero dzisiaj rano... Golf ma nieco ponad 70 tys km.
Zdaje sobie sprawę, że muszę przede wszystkim odczytac blędy, ale z racji weekendu i pracy nie miałem gdzie dzisiaj tego zrobić. Pisze bo zastanawia mnie ten Error od tempomatu??? Dodam, ze świeci sie tylko w czasie jazdy. Jak np. zatrzymam sie na światłach, to znika i pojawia sie normalny licznik przebiegu dziennego.
Ponizej zamieszczam krótkie filny z drogi do i z pracy.
Po odczycie z komputera temat się rozjaśnił. Wywaliło: P046C00 - Czujnik 1 recyrkulacji spalin (Niewiarygodny sygnał) P040700 - Potencjometr recyrkulacji spalin (Sygnał za mały)
Stawiam na cholerny EGR wraz z chłodniczą do wymiany. Potwierdzacie, moją tezę?
chciałem dopytać o tę sprawę, bo mam identyczne błędy na desce. Początkowo może trochę mniej mnie komp ograniczał, bo czasem się zdarzało się, że tylko wyskakiwała migająca kontrolna świec żarowych, ale czasem ona wyskakuje i tempomat "Err". Podczas ostatniej jazdy wywaliło również check engine. Trochę tego się świeci i trochę mnie to irytuje... :/
Proszę napisz co wymieniłeś i gdzie robiłeś ... dzięki
U mnie opis usterki podobny - migająca kontrolka świec, tryb awaryjny, wykrzyknik przy symbolu tempomatu, z czasem wszedł check, dziś po podpięciu pod kompa diagnoza taka, że siadł EGR...
15820862_1222909767796656_1221065068_o.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Witam, mam podobną sytuację, otóż wczoraj przy próbie gwałtownego przyspieszenia na trzecim biegu zapaliła się kontrolka świec żarowych, pojawił się komunikat check engine i auto weszło w tryb serwisowy. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest powiedzmy Ok, ale już go nie dusiłem więcej, bo ogólnie od jakiegoś czasu jest "mułowaty". Ale do rzeczy, podjechałem do mechanika (chwalił się że pracował w serwisie VW) i powiedział mi, że jak się nie pali kontrolka to on nic nie zobaczy komputerem, tzn. nie zaczyta tego błędu bo go nie ma - w związku z tym mam pytanie czy możecie to potwierdzić? Druga sprawa, to czy jeśli ten mechanik się myli, to czy któryś z Userów w Warszawie byłby tak uprzejmy i sprawdziłby mi czy się zapisały jakieś błędy, byłbym bardzo wdzięczny
MariuszLew pisze: podjechałem do mechanika (chwalił się że pracował w serwisie VW) i powiedział mi, że jak się nie pali kontrolka to on nic nie zobaczy komputerem, tzn. nie zaczyta tego błędu bo go nie ma - w związku z tym mam pytanie czy możecie to potwierdzić?
Dobra rada zacznij od zmiany mechanika...
błąd jest zapisany w pamieci, sporadycznie się zdarza że błąd się nie zapisuje...
Aktualna sytuacja wygląda tak, że wymusiłem pojawienie się błędu i po podcięciu do kompa wyszło P0299, jutro będą poszukiwania czy jest nieszczelność czy też padł czujnik lub jeszcze coś innego
Problem bardzo podobny, zatem będę go opisywał tutaj. Jakieś 3 tygodnie temu była wymiana dwumasy i sprzęgła. Do dzisiaj było wszystko ok. Wspominam o tym, bo może mieć to jakiś związek.
Jadąc do pracy, zauważyłem że świeci się kontrolka tempomatu więc włącznikiem/wyłącznikiem od tempomatu chciałem go wyłączyć. W tym momencie szarpnęło mi autem pierwszy raz i tak miałem całą drogę. Przez całą drogę kontrolka od tempomatu się świeciła(na szaro, tak jak by tempomat był włączony ale nie była ustawiona zadana prędkość a tak naprawdę był w pozycji off). Dodatkowo, w miejscu przebiegu dziennego(trip) gdzie jest podana wielkość przebiegu od ostatniego skasowania był komunikat "err". Jednocześnie, podczas dodawania gazu(nie w każdym przypadku) autem szarpało a w momencie szarpnięcia zaświecała się na moment kontrolka świec żarowych.
Gdy podjeżdżałem pod pracę ta kontrolka już migała co kilka sekund nawet bez dodawania gazu. Pod samym budynkiem, podczas parkowania kontrolka tempomatu i napis "err" zniknęły. Modułem bluetooth błędów nie odczytałem(brak jakichkolwiek). Po powrocie do domu podepnę pod VCDS i zobaczę.
*EDIT Zapomniałem wcześniej napisać, więc już uzupełniam. W moim przypadku ponownie padł EGR, a szczegółowiej podobno jakiś czujnik na nim. Poprzednio(około 2 lata temu) urwana została blaszka(przepustnica). Teraz to. Dostałem 3 opcje: a) 600.00 zaślepienie i wgranie oprogramowania. b) 1500.00 Wymiana na zastępnik c) 2000.00 Wymiana na oryginał.
Jako że poprzednio miałem oryginał, tym razem wybrałem zastępnik.