W manualu wkradł się błąd dotyczący Nr katalogowych plastikowych osłon lusterka.
Prawidłowe numery to:
5K0 858 547 A i 5K0 858 548 A
Sprawdzone w Serwisie.
Ponadto dodam że manual dla montażu LA został stworzony na podstawie niemieckich stron i posiada błędy. jednym z nich jest to:
Kostka lusterka LA -----> Kostka przejściówki 8 pin
Pin1 (+) -------------------------------------------> Pin1
Pin2 (Masa) --------------------------------------> Pin2
Pin3 (Can High) ---------------------------------> Pin3
Pin4
(obsługa drzwi przednich)-----------------> Pin4
Pin5
(obsługa drzwi tylnych)--------------------> Pin5
Pin6 (lampka w podsufitce) --------------------> Pin6
Pin8 (Can Low) ----------------------------------> Pin8
Prawidłowo powinno być:
Kostka lusterka LA -----> Kostka przejściówki 8 pin
Pin1(+) -------------------------------------------> Pin1
Pin2 (Masa) --------------------------------------> Pin2
Pin3 (Can High) ---------------------------------> Pin3
Pin4
(Słupek A PIN 2 gdy jest boczny fotochrom)-----------------> Pin4
Pin5
(Słupek A PIN 3 gdy jest boczny fotochrom)--------------------> Pin5
Pin6 (lampka w podsufitce) --------------------> Pin6
Pin8 (Can Low) ----------------------------------> Pin8
Mówi się w manualu o robieniu przejściówki ale nie podany jest numer potrzebnej kostki ( to jest ta siwa na zdjęciu wiązki na str 1 ) a kupowana u nas jest czarna i ma Nr 8E0 971 834
A tak na koniec od siebie dodam schemat podłaczenia LA:
W manualu podane jest podłączenie do CAN do pinów 6 i 20 cytat:
STEADY PLUS - to jest bezpiecznik SC4
CAN HIGH złącze 20 stykowe Gateway pin
20CAN LOW złącze 20 stykowe Gateway pin
6PIN 33 - Bordnetz złącze B pin 33 (magistrala LIN)
oraz do pinów 6 i 16 cytat:
Can Low i High ciągniemy do jakiegokolwiek Cana L i H. np:
Kolumna kierownicy: PIN 6 Can High / PIN 7 Can Low
Gateway: PIN 6 Can Low / PIN 16 Can High
Opcję pinów 6 i 20 należy omijać szerokim łukiem mimo że ELSA tak podaje dla instalacji GOLF-aVI.
Gdy tak podłaczymy zaczynają się problemy z radiem i telefonem. Podłączenie pod PIN 6 i 16 zgodnie z wytycznymi niemieckiego forum GOLF-a VI jest OK a wynika to ze schematu podłączeń PASSATA B7.
Nie ustosunkuję się do podłączenia pod piny kolumny kierowniczej PIN6 i PIN 7 bo nie wiem czy będzie OK.
Odniosę się też do samego montażu elektycznego. Podany opis jest zagmatwany ale metodą dedukcji można dojść do sedna sprawy. Natomiast wybór połączeń zależy od inwencji twórczej wykonującego bo można zrezygnować z przejściówki i lutować piny. Można upychać kable pod osłoną kamery a można kostkę 6 PIN wciągnąć do środka pod lampę sufitową i tam połączyć z przejściówką wyprowadzając kostkę 8 PIN do lusterka LA. Wiele też zależy czy w kostce 6 PIN są kable do bocznego fotochromu - jeżeli są to robimy tak jak w manualu jeżeli nie to dwa kabelki musimy wpiąć do kostki 8 PIN w PIN 4 i PIN 5. Manual pokazuje też skopiowane skądś zdjęcie do montażu lusterka wstecznego z pinem do BCM a przecież lusterko LA tego podłączenia nie potrzebuje bo ma magistralę CAN
Po co? skoro manual dotyczy montażu lusterka LA a nie fotochromatycznego i pokazane na zdjęciu kable do CAN i kabel do BCM razem jest bez sensu i wprowadza bałagan.
A już tak na koniec przed rozpoczęciem kodowania wskazane jest zresetowanie BCM-a
Proponuję kolegom przedstawiać manuale w miarę dokładne bo bałagan powoduje problemy.
Myślę że nie zagmatwałem sprawy a wręcz ją rozjaśniłem.