Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:07


[MK6] Usterka: ABS/stabilizacja toru jazdy (ESC)

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Klocki, tarcze, bębny, szczęki, cylindry, linki, płyn hamulcowy, ABS, ESP, czujnik zużycia klocków.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

mstatek

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 18 lip 2015, 09:39
  • Online: 7h 10m 14s
  • Auto: Golf VI Gti 2012
  • Silnik: 2.0 Tsi
  • Lokalizacja: Gdynia

Usterka: ABS/stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post02 sie 2015, 21:01

Witam.
Mam problem z samochodem bo na wyświetlaczu pojawił mi się błąd (ESC) i wyświetla mi się komunikat na wyświetlaczu "
Usterka: stabilizacja toru jazdy (ESC)
Czy można to jakoś usunąć albo zakodować?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Usterka: stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post02 sie 2015, 22:15

Tak trzeba kolego zacząć od podłaczenia kompa i sprawdzenia błędów, zapewne padł któryś czujnik abs przy kole...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

mstatek

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 18 lip 2015, 09:39
  • Online: 7h 10m 14s
  • Auto: Golf VI Gti 2012
  • Silnik: 2.0 Tsi
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Usterka: stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post03 sie 2015, 06:30

Dwa dni temu kupiłem Vag Com Profesional i podłączyłem interfejs do samochodu ponieważ chciałem usunąć błąd tylnych lamp (wymieniłem na led) i szczerze mówiąc zacząłem kodować inne rzeczy bez wiedzy jaki będzie to miało rezultat. Po jakimś czasie włączył mi się ten błąd i teraz nie moge tego usunąć. Mam jeszcze drugi problem jak otwieram drzwi od strony kierowcy to wyświetlacz pokazuje otwarcie drzwi przeciwnych..

Adressword : 03
Numer VAG : 1K0907379BJ
Nazwa : Elektronika hamulców
Opis ster. : J104 ESP MK60EC1

Komunikacja : TP2.0, CANT=300 CANE=790
Wersja SW : 0121
Kodowanie : 114B600C492A0002881006EB921E0041B70800

Znalezione bledy

0414 Sterownik nieprawidłowo zakodowany

Koniec odczytu sterownika
****************************************************


file:///C:/Users/Marcin/Pictures/20150802_203939.jpg

-- 03 sie 2015, 07:31 --

Jak dodać zdjęcie? Mam jeszcze jeden błąd na wyświetlaczu.. Pojawiły się razem..
Offline
Awatar użytkownika

Almighty

Administrator

  • Posty: 521
  • Rejestracja: 15 lut 2012, 21:18
  • Online: 128d 4h 21m 57s
  • Pochwały: 2

Re: Usterka: stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post03 sie 2015, 07:33

Pamiętaj - jeden wątek = jeden problem.
Jak dodać zdjęcie znajdziesz np. tu -> announces/faq-czyli-gdzie-czemu-po-co-i-jak-to-zrobic-t830.html
Jeżeli zauważyłeś temat w niewłaściwym dziale lub treść postu nie ma nic wspólnego z tematem, w którym się znajduje lub inny bałagan na forum - proszę daj znać bezpośrednio w temacie lub poprzez PW. Obiecuję, że ktoś na pewno się tym zajmie.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Usterka: stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post03 sie 2015, 07:45

No to zabrałeś się za kodowanie nie spisując starego i źle zakodowałeś, stąd te błędy...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

mstatek

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 18 lip 2015, 09:39
  • Online: 7h 10m 14s
  • Auto: Golf VI Gti 2012
  • Silnik: 2.0 Tsi
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Usterka: stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post03 sie 2015, 20:53

A jak mogę odzyskać pierwotny stan? Jest jakiś "domowy" sposób czy muszę jechać z tym do serwisu?

-- 03 sie 2015, 22:14 --

https://www.dropbox.com/s/s67qa0ztdf357 ... 9.jpg?dl=0

-- 03 sie 2015, 22:23 --

Znalazłem trochę kodowania ale po angielsku.. może się komuś przyda

ESP, XDS, DSR, ASR, Brake Assist, Hill Hold Control Settings Vag-Com
I just want to share what I found yesterday when playing with VCDS software.
Maybe it will be helpful for some of you guys. Mostly for those who track their cars and want less electronic assist. I'm not encouraging anyone to change the stock settings, so if you want to change something proceed at your own risk.

In VCDS Select Control Module, go to 03 ABS Brakes, then 10 Adaptation, go to Channel:

Channel 09 Brake Assist
There are 3 settings for this
0-center (stock setting)
1-small
2-hard
I tasted this one and finally locked it in value 2. I think the brake pedal and the whole system are more sensitive. My car was not braking any better but I did not have to push down the brake pedal as low as before and as hard as before to start braking.

Channel 36 XDS
There are 3 settings
0-center (stock setting)
1-weak
2-strong

Channel 54 DSR
There are 3 settings
0-strong (stock setting)
1-center
2-weak

Channel 58 Hill Hold Assist
There are 3 settings
0-normal
1-early (start with low RPM's)
2-late (start with high RPM's and slipping clutch)

Channel 89 ASR
Two settings
1-on (stock setting)
2-off
I tried to turn it off, the new setting was saved but after I disconnected and connected the vag com cable to check it out it was set back to value 1-“on” . So, I think it's not possible to turn it off with the VCDS software.

Channel 90 ESP
Two settings
1-on (stock setting)
2-off
The same thing as with the ASR. I was able to turn it off but it was set back to “on” setting after disconnecting and connecting the vag com cable.
Channel 91 Automatic, ESP switch on, Speed
There are 4 boxes 1-Automatic, 2-ESP switch on, 3-Speed, 4-Deactivated (this setting can be changed)
Boxes 1 to 3 describe probably condition which are already programmed
Two settings
0-Deactivated (stock setting)
1-Enabled
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Usterka: stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post03 sie 2015, 21:28

To nie jest kodowanie, a adaptacje. Jak nie chcesz jechać do aso to napisz na PW, to Ci w przyszłym tygodniu mogę pomoc.
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1133
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 50d 4h 42m 6s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Problem z czujnikiem ABS

Post19 gru 2016, 20:38

Dzisiaj w trakcie cofania zapaliły mi się kontrolki ABS,ESP i Ciśnienia w oponach oraz na MFA pokazał się komunikat o usterce ABS
Obrazek
Odłączyłem akumulator i po ponownym podłączeniu nic się nie zmieniło.
Podłączyłem VCDS-a i okazało się że czujnik ABS G46 tylnego lewego koła pokazuje usterkę mechaniczną ale sporadyczną.

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: User\1K0-907-379-60EC1F.lbl
Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 AE HW: 1K0 907 379 AE
Komponent i/lub wersja: ESP MK60EC1 H35 0106
Kodowanie: 113B200D092300FE881004EB901C00403500
Kod serwisu: WSC 00028 028 00001
VCID: 75EB9A45DC9F42B002A
Znaleziono 1 błąd:

00290 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; tylny lewy (G46)
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100011
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 4
Wew.licznik błędów: 53
Przebieg: 186465 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.14.23
Czas: 10:57:56

Ramka zamrożona:
Zliczanie: 0
Zliczanie: 0
Zliczanie: 12800
Zliczanie: 69
Zliczanie: 51231
Zliczanie: 0
Zliczanie: 0
Zliczanie: 0

Postanowiłem sprawdzić namacalnie co się dzieje i zdjąłem koło oraz rozłączyłem wtyczkę podejrzewając zły kontakt . Jest tam jednak czyściutko jak w nówce. Wniosek chyba jednoznaczny - padł czujnik.
Tu moje pytania. Czy tego typu awaria to norma czy miał już ktoś coś takiego, czy wystarczy wymienić ten jeden czujnik czy wszystkie?. Czemu jest to usterka mechaniczna? Czy jest jakaś konkretna przyczyna takiej awarii ?
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Problem z czujnikiem ABS

Post19 gru 2016, 21:47

Jesli tylne kolo,to najprawdopodobniej jest korozja pod pierscieniem magnetycznym na lozysku ktory trze o czujnik ABS-u.
Przerabialem to dwa razy w Mk5
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1133
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 50d 4h 42m 6s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Problem z czujnikiem ABS

Post20 gru 2016, 07:48

maverick pisze:Jesli tylne kolo,to najprawdopodobniej jest korozja pod pierscieniem magnetycznym na lozysku ktory trze o czujnik ABS-u.
Przerabialem to dwa razy w Mk5

Czy możesz rozwinąć swoje doświadczenia. Czy jest możliwe aby rdza odsunęła pierścień od piasty do czujnika Z tego co napisałeś zrozumiałem że tarcie czujnika o pierścień magnetyczny spowodowało uszkodzenie końcówki czujnika i jest konieczna jego wymiana ale co z tą korozja ? Czy wystarczy oczyścić pierścień czy trzeba wymienić piastę z pierścieniem ? Wczoraj na szybko tylko sprawdziłem styki w kostce bo nie dałem już rady wyjąć czujnik żeby zobaczyć czy nie jest przypadkiem złamany czy utarty - tak się tam w gnieżdzie zasiedział więc napisałem moje pytania bo może trzeba od razu szukać piasty. A jak się okazuje występują dwa rodzaje piast z osadzeniem 30 mm i 32 mm. Szukając w ETCE po Nr VIN pokazuje że może być jedna lub druga.
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Usterka: ABS/stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post20 gru 2016, 16:40

Daje się skasować ten błąd bo skoro jest sporadyczny. ......
Pod jedz sobie na jakiś szrot i niech co dadzą na sztukę to podepne sz i będziesz wiedział na 100%. Spisz numer i szukaj na allegro na sztuki. Po 10 zł używki. Z wyjęciem może być różnie. Mi udało się bez zdejmowania kola ale jest bardzo ciężko. Trzeba wtedy do wyjęciu użyć szczypce płaskie boczne z łamane. Dla lepszego dojścia warto zrzucić kolo.
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Usterka: ABS/stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post20 gru 2016, 17:41

http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-MAGNETIC ... Sw8cNUQ~He
Masz w linku ten pierscien,tak on wyglada.U mnie on skorodowal,troche go pokrecilo i zaczal ocierac o czujnik abs.
Czujnik,chociaz troche byl przytarty byl wciaz sprawny.
Sam pierscien za pare groszy udalo mi sie znalezc na tutejszym ebay-u.Popatrz czy jest dostepny na allegro.Jesli nie,to wymiana calego lozyska.
Ale jeszcze raz mowie,tak bylo u mnie.Koledzy radzá skasowac blád,wiec próbuj.
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1133
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 50d 4h 42m 6s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Usterka: ABS/stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post20 gru 2016, 17:43

tberent pisze:Daje się skasować ten błąd bo skoro jest sporadyczny. ......
Pod jedz sobie na jakiś szrot i niech co dadzą na sztukę to podepne sz i będziesz wiedział na 100%. Spisz numer i szukaj na allegro na sztuki. Po 10 zł używki. Z wyjęciem może być różnie. Mi udało się bez zdejmowania kola ale jest bardzo ciężko. Trzeba wtedy do wyjęciu użyć szczypce płaskie boczne z łamane. Dla lepszego dojścia warto zrzucić kolo.

Czujnik już zamówiłem i jutro ma być więc jak przyleci to sprawdzę podpinając go czy kontrolka ABS zgaśnie zanim wezmę się za wymianę. Bardziej martwi mnie ta ewentualna rdza.
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Usterka: ABS/stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post20 gru 2016, 17:47

ale próbowales kasowac ten blad?
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Usterka: ABS/stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post20 gru 2016, 17:51

Bruno rdza by była e jakby auto miało kąpiele w kaluzach. A.nawet jak bedxie to spokojnie. Możesz jedynie mieć problem z wyjęciem starego ale skoro jest uszkodzony to bez spiny. Mi kiedyś w pasku b6 pękł przy wyciąganiu i to była zabawa. Psikaj i staraj się wyciągać po trochu. Polecam płaskim szerokim wkretakiem podważać pod uchwytem przez który przechodzi śruba . Czytałem tez ze ludzie jak mieli problemy to zrzucali piaste wtedy mieli go na wierzchu. Jakbym miał z nim problem i mi by się ulamal to bym go znowu lekko pukal żeby wpadł do środka a wtedy wyleci za.chwile sam. Jak wymieszać stary to wez nożem monterskim wyczyśc gniazdo czujnika bo jest ono właśnie lekko skorodowane i nowy czujnik wchodzi ciężko i pchać na sile można go uszkodzić wiec spokojnie i sposobem.
Przechodziłem to przy PA 2.0 i kanał lub podnośnik ulatwia
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1133
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 50d 4h 42m 6s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Usterka: ABS/stabilizacja toru jazdy (ESC)

Post20 gru 2016, 18:39

maverick pisze:ale próbowales kasowac ten blad?

Tak błąd kasowałem ale powraca kiedy tylko ruszę autem bo po wykasowaniu na postoju go nie ma.

-- 20 gru 2016, 18:40 --

tberent pisze:Bruno rdza by była e jakby auto miało kąpiele w kaluzach. A.nawet jak bedxie to spokojnie. Możesz jedynie mieć problem z wyjęciem starego ale skoro jest uszkodzony to bez spiny. Mi kiedyś w pasku b6 pękł przy wyciąganiu i to była zabawa. Psikaj i staraj się wyciągać po trochu. Polecam płaskim szerokim wkretakiem podważać pod uchwytem przez który przechodzi śruba . Czytałem tez ze ludzie jak mieli problemy to zrzucali piaste wtedy mieli go na wierzchu. Jakbym miał z nim problem i mi by się ulamal to bym go znowu lekko pukal żeby wpadł do środka a wtedy wyleci za.chwile sam. Jak wymieszać stary to wez nożem monterskim wyczyśc gniazdo czujnika bo jest ono właśnie lekko skorodowane i nowy czujnik wchodzi ciężko i pchać na sile można go uszkodzić wiec spokojnie i sposobem.
Przechodziłem to przy PA 2.0 i kanał lub podnośnik ulatwia

OK. Będę się martwił jak zabiorę się za wymianę.

-- 22-12-2016, 13:20 --
No i jestem po wymianie czujnika. Czujnik z oporem ale wyszedł w całości. Przy okazji sprawdziłem przewody i są OK. Po wyglądzie wyjętego czujnika stwierdziłem jego przytarcie więc pod nowy założyłem podkładkę gr 0,7 mm. Po zmontowaniu wszystkiego problem z kontrolkami pozostał. Tak więc zamówiłem nową piastę z pierścieniem bo chyba pierścień jest powodem. Po wymianie piasty dalsza relacja.
Obrazek

-- 23-12-2016, 13:04 --
Piasta już dotarła i po Świętach wymiana
Obrazek

-- 03-01-2017, 11:34 --
Piasta została wymieniona i wszystko wróciło do normy, błędy zginęły, kontrolki zgasły a na MFA brak komunikatów o usterce. Odkręcenie śruby piasty nie było problemem a reszta to kilkanaście minut pracy :D
Na starej piaście brakowało ok 1cm pierścienia magnetycznego który skorodował i odpadł.
Obrazek
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..

Wróć do Układ hamulcowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości