Nieśmiały
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
- Online: 17s
- Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
- Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
- Lokalizacja: Polska Gdynia
Bardzo mi zależy aby to dołożyć – zimy w kraju nad Wisłą to nie jest bajka - ale temat nie jest łatwy. Przeczytałem jak Chuck Norris chyba cały internet na ten temat i często pojawia się stwierdzenie, że w samochodach z CAN nie da się dołożyć webasto sterowanego po CAN, czyli modelu Termo Top V. To jak widzę nieprawda, ponieważ ty to zrobiłeś. Musisz mieć Termo Top V, skoro możesz tym sterować z zegarów. Nowością jest dla mnie forum braci moskali, którą wrzuciłeś na forum, ale po rusku nie kumam, a tłumacz gogle robi z tego bełkot.
W mojej sroce w sterownikach pojawia się opcja „ogrzewanie dodatkowe”, czyli auto jest jakby przygotowane pod ten sprzęt. Kupiłem więc benzynowy piec termo top V, dokładnie 1K0 815 007 BF, ponoć z golfa plus ’08. Bez pompy paliwa, wody i panelu klimy. Na początek nie kupowałem reszty gratów, ponieważ chciałem zobaczyć czy auto się z webasto skomunikuje. Podłączyłem je więc do zasilania oraz can low i can high (pozostałe dwa kable jakie normalnie podłączone są do dużego 8 pinowego gniazda to + na pompę paliwa i w-bus na telestart, ale bez tego myślę, że powinno się przynajmniej skomunikować i pokazać błąd). Zasilanie to prosty temat. CANy podłączyłem „od tyłu” gniazda serwisowego (ponoć CAN to sieć propagacyjna i można się wkłuć absolutnie wszędzie). Kolega mechanik odpalił w sterownikach auta „ogrzewanie dodatkowe” … i nic się nie stało. VDCS pokazuje coś w rodzaju „ogrzewanie postojowe – błąd: brak komunikacji”. Auto nie widzi webasto.
Czy wiesz może gdzie tkwi błąd? Może CANy trzeba podłączyć bezpośrednio pod CAN-Gateway? Jak trzeba ustawić poszczególne sterowniki auta? Gdzie fizycznie siedzi CAN-Gateway? Może podłączę cany do niego, jak na schemacie u braci moskali. Tych piecy jest chyba z milion, różnią się cyferką albo literką. Jak wybrać właściwy? Nie wiem czy wiesz, ale sroki przez niecały pierwszy rok produkcji miały jeszcze czerwony MFA, stary model kiery i stary panel klimy (dziwne, sroka wyszła po golfie 6). Dopiero chyba od jesieni 2010 zastosowano te elementy jak w golfie. Moja jest z czerwca 2009 i ma jeszcze czerwony MFA, starą kierę z multifunkcją i stary panel klimatronika. Dlatego kupiłem piec z 2008 roku żeby pasował do czerwonego MFA.
Samo webasto jest OK – moja żona ma passata b6 2.0 tdi, który ma oryginalnie zamontowane webasto, podłączyłem mój benzynowy piecyk do paska (tylko wtykę zasilania i wtyk 8-pin) i zagadało. Co prawda pokazało, że „niewłaściwy sterownik webasta”, ale to zrozumiałe bo pasat to diesel, a moje webasto to benzyna.
Jak skomunikuję wabasto z autem to zajmę się resztą kabli, węży itd. i na pewno będę miał dużo pytań .
Czy możesz mi podać numer części zbiorniczka spryskiwaczy który wyjąłeś (ten duży) – sprawdzę czy w sroce siedzi taki sam (ten sam kształt). I numer tego nowego małego, który włożyłeś. Sroka ma nieco inny błotnik i zderzak, ale mam nadzieję że będzie pasować.
Czy montowałeś tzw. emulator IPCU, czyli zamieniający sygnał analogowy na CAN i odpalający wentylator climatronika? Czy też wabasto po CANie odpala Ci wentylator klimy (tak powinno być)?
Będę super wdzięczny za pomoc.
W mojej sroce w sterownikach pojawia się opcja „ogrzewanie dodatkowe”, czyli auto jest jakby przygotowane pod ten sprzęt. Kupiłem więc benzynowy piec termo top V, dokładnie 1K0 815 007 BF, ponoć z golfa plus ’08. Bez pompy paliwa, wody i panelu klimy. Na początek nie kupowałem reszty gratów, ponieważ chciałem zobaczyć czy auto się z webasto skomunikuje. Podłączyłem je więc do zasilania oraz can low i can high (pozostałe dwa kable jakie normalnie podłączone są do dużego 8 pinowego gniazda to + na pompę paliwa i w-bus na telestart, ale bez tego myślę, że powinno się przynajmniej skomunikować i pokazać błąd). Zasilanie to prosty temat. CANy podłączyłem „od tyłu” gniazda serwisowego (ponoć CAN to sieć propagacyjna i można się wkłuć absolutnie wszędzie). Kolega mechanik odpalił w sterownikach auta „ogrzewanie dodatkowe” … i nic się nie stało. VDCS pokazuje coś w rodzaju „ogrzewanie postojowe – błąd: brak komunikacji”. Auto nie widzi webasto.
Czy wiesz może gdzie tkwi błąd? Może CANy trzeba podłączyć bezpośrednio pod CAN-Gateway? Jak trzeba ustawić poszczególne sterowniki auta? Gdzie fizycznie siedzi CAN-Gateway? Może podłączę cany do niego, jak na schemacie u braci moskali. Tych piecy jest chyba z milion, różnią się cyferką albo literką. Jak wybrać właściwy? Nie wiem czy wiesz, ale sroki przez niecały pierwszy rok produkcji miały jeszcze czerwony MFA, stary model kiery i stary panel klimy (dziwne, sroka wyszła po golfie 6). Dopiero chyba od jesieni 2010 zastosowano te elementy jak w golfie. Moja jest z czerwca 2009 i ma jeszcze czerwony MFA, starą kierę z multifunkcją i stary panel klimatronika. Dlatego kupiłem piec z 2008 roku żeby pasował do czerwonego MFA.
Samo webasto jest OK – moja żona ma passata b6 2.0 tdi, który ma oryginalnie zamontowane webasto, podłączyłem mój benzynowy piecyk do paska (tylko wtykę zasilania i wtyk 8-pin) i zagadało. Co prawda pokazało, że „niewłaściwy sterownik webasta”, ale to zrozumiałe bo pasat to diesel, a moje webasto to benzyna.
Jak skomunikuję wabasto z autem to zajmę się resztą kabli, węży itd. i na pewno będę miał dużo pytań .
Czy możesz mi podać numer części zbiorniczka spryskiwaczy który wyjąłeś (ten duży) – sprawdzę czy w sroce siedzi taki sam (ten sam kształt). I numer tego nowego małego, który włożyłeś. Sroka ma nieco inny błotnik i zderzak, ale mam nadzieję że będzie pasować.
Czy montowałeś tzw. emulator IPCU, czyli zamieniający sygnał analogowy na CAN i odpalający wentylator climatronika? Czy też wabasto po CANie odpala Ci wentylator klimy (tak powinno być)?
Będę super wdzięczny za pomoc.