Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:44


[MK6] Gaśnie przy odpalaniu

Moderator: rafaello

Regulamin forum Serwisowanie samochodu, klimatyzacji, dobór oleju, wycieraczek itp. materiałów eksploatacyjnych, czyli bieżące sprawy eksploatacyjne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ques

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 03 maja 2016, 18:10
  • Online: 3h 32m 39s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA TSI 1.4 122 KM
  • Lokalizacja: dolnyslask

Gaśnie przy odpalaniu

Post03 maja 2016, 20:25

Witam,

Mam problem z moim VI, mianowicie czasem i tylko przy pierwszym odpalaniu (po 10 h postoju, czyli przy kompletnym wystudzeniu się silnika) gaśnie, czasem nie osiąga obrotów, innym razem od razu pada i trzeba dodać mu gazu żeby załapał i zaczął pracować normalnie. Raz miałem sytuację, że długo nie mógł osiągnąć obrotów i czuć było z rury wydechowej paliwo. Po pierwszym odpaleniu problem znika, silnik ciągnie normalnie, mocy nie traci.

Silnik CAXA, 1.4 TSI 122 KM.

Co zrobiłem do tej pory:
- wymieniłem zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (komputer tego nie zgłaszał lecz nie zamykał się (normalnie zawór jest zamknięty a dmuchając w niego był drożny), było podejrzenie nie osiągania podciśnienia);
- wym. czujnik temperatury cieczy chłodzącej;
- świece wymienione - około 1k KM temu na NGKi PZFR6R;
- dla pewności sprawdziłem kompresje na cylindrach (we wszystkich porównywalnie między grubo ponad 11 a 14 bar);
- filtr paliwa wymieniony;
- wszystkie dostępne wtyczki (widoczne) sprawdzone, dodatkowo spryskane płynem poprawiającym przewodność;
- cewki wizualnie sprawdzone (styki ze świecami);

Niestety komputer nie zgłasza żadnego błędu, nie ma opóźnienia na zapłonie itp.

Co jeszcze podejrzewam to brak ssania bo nawet z zimę przy -8 st. przy odpaleniu silnik miał tylko około 800 rpm., pytanie co ma jeszcze wpływ na ssanie?
Oprócz powyższego kończą mi się pomysły może ktoś z forumowiczów miał taki problem.

Auto mam od 3 miesięcy nie wiem czy się podobnie zachowywało wcześniej ale poprzedni użytkownik mógł tego nie odczuć bo trzymał auto w garażu.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Offline
Awatar użytkownika

nimskrk

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 06 paź 2013, 13:07
  • Online: 3d 5h 11m 59s
  • Auto: vw scirocco
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: KrK

Re: Gaśnie przy odpalaniu

Post03 maja 2016, 20:44

wróżenie z fusów ,ale możliwe że to wina przepustnicy.Może być zasyfiona i się blokuje.
"Nemo vir est qui mundum non reddat meliorem"

Stage 2 by Compsport & MGmotorsport 229/325
Offline

martinezo

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 23 lut 2015, 13:02
  • Online: 8h 21m 25s
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Polska

Re: Gaśnie przy odpalaniu

Post04 maja 2016, 09:41

Witam,

ja niedawno też coś podobnego zaobserwowałem. Rano po odpaleniu silnik "przygasł", obroty spadły niemal do zera, ale sam wstał. Następnie tego samego dnia po dłuższym postoju po próbie odpalenia zgasł.

Stało się to tylko dwa razy, więc pomyślałem że to może wina paliwa, tankowało 2 dni większą ilość przed tym zdarzeniem.

Może spróbuj zmienić stację paliw, zobacz czy jak jest paliwa w baku mniej niż połowa to też to występuje.

Może pompa w zbiorniku paliwa szwankuje, lub wysokiego ciśnienia.
Offline

ques

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 03 maja 2016, 18:10
  • Online: 3h 32m 39s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA TSI 1.4 122 KM
  • Lokalizacja: dolnyslask

Re: Gaśnie przy odpalaniu

Post04 maja 2016, 21:22

Cześć,

Ze wróżenie z fusów wiem, dlategotez uderzyłem do Was.
Paliwo raczej Orlen czasem lotos bez żadnych wynalazków i nie ma wpływu, ilośc zupy w baku. Dzis tez czytałem, ze możliwe, ze siatka /taki ala filtr/ jest w baku i może być brudny przez to przepływ paliwa ogranicza.
Czy to prawda?
Wyciągał ktoś pompę z baku i moze sie podzielić krótkim opisem?
Offline

Sergey

Sympatyk

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 20 kwie 2016, 19:44
  • Online: 2d 10h 56m 16s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYB 1.6TDI 90KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaśnie przy odpalaniu

Post11 maja 2016, 08:41

ques pisze:Cześć,

Wyciągał ktoś pompę z baku i moze sie podzielić krótkim opisem?

Witam. U mnie kiedys cos takiego bylo z Alfa 156. Pomogla wymiana pompki paliwa z siatka (bo w alfie 1.8 benzyna nie ma filtra paliwa)

Ale powiem tak. Kompresja musi bycz taka sama we wszystkich cylindrach. To jest bardzo zle, ze est od 11 do 14. Od 13.5 do 14 - eszcze OK. od 11 do 14 - to d*pa
przepraszam za moj polski - estem bialorusinem
Offline

ques

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 03 maja 2016, 18:10
  • Online: 3h 32m 39s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA TSI 1.4 122 KM
  • Lokalizacja: dolnyslask

Re: Gaśnie przy odpalaniu

Post15 maja 2016, 11:33

Cześć

Jeśli chodzi o kompresje to metoda pomiaru idealna nie była wiec bym sie tym nie martwił.
U mnie koniec końców kilkanaście dni temu zaczął migać check engine gdy przegoniłem auto na zimnym silniku. Po zczytaniu błędu - chwilowy brak prawidłowej pracy na 3 cylindrze. Ściągnąłem cewkę była zaczerniona na elektrodzie wyczyszczenie nie pomogło, kupiłem nowa auto odpala bez problemu.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Gaśnie przy odpalaniu

Post04 sie 2016, 12:13

Jesli Ci padaja cewki tzn ze masz problem ze swiecami. Mialem kiedys taki sam problem w poprzednim aucie (FSI), co jakis czas jakas cewka padala, doszlo do takiego absurdu ze jadac w trase mialem zawsze jedna zapasowa w bagazniki. Problem rozwiazalem wymieniajac przy kazdej wymianie oleju swiece, od tamtego momentu problem z przepalajacymi sie cewkami znikl calkowicie.

Wróć do Serwis i eksploatacja

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości