Dzisiaj jest 04 maja 2024, 23:27


[1,6 TDI 105KM] błąd 16848 , tryb awaryjny itp Golf mk6 1.6tdi

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Kevin

Aktywny

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 27 mar 2015, 21:16
  • Online: 2d 8h 59m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf VI R
  • Silnik: CDLF+++
  • Lokalizacja: Slask

błąd 16848 , tryb awaryjny itp Golf mk6 1.6tdi

Post29 lis 2015, 16:21

Witam

mam problem z autem dziewczyny...
VW Golf 6 1.6 tdi CAYC

soft 135ps, wyłączony systemowo i zaślepiony EGR

wczoraj dziewczynie zapaliła się kontrolka silnika, migająca kontrolka świeć żarowych oraz kontrolka filtra DPF. silnik wpada w tryb awaryjny i oczywiście nie jedzie...

Błąd wyświetlił się 16848 i nie można usunąć go VCDSem

Obrazek

takie cos na wolnych obrotach się dzieje, znajomy podpowiedział żebym sprawdził ciśnienia dpf gdyż możliwe ze padł czujnik różnicy ciśnień który dość często pada
Obrazek

ktoś może cos podpowiedzieć? z góry dziękuje za rady
Pozdrawiam
Krzysiek

.:R
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: błąd 16848 , tryb awaryjny itp Golf mk6 1.6tdi

Post30 lis 2015, 18:03

Masz 25 gram sadzy w DPFie i wypalanie się włączyło wedlug mnie.
Offline
Awatar użytkownika

Kevin

Aktywny

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 27 mar 2015, 21:16
  • Online: 2d 8h 59m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf VI R
  • Silnik: CDLF+++
  • Lokalizacja: Slask

Re: błąd 16848 , tryb awaryjny itp Golf mk6 1.6tdi

Post30 lis 2015, 22:34

dokładnie.... zrobiłem najpierw wypalanie serwisowe VCDS'em w miejscu a potem w ruchu i wszystko wróciło do normy
Pozdrawiam
Krzysiek

.:R
Offline

zdun111

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 05 lut 2016, 22:28
  • Lokalizacja: OLSZTYN DZIERZGON
  • Online: 21h 9m 1s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Olsztyn

Re: błąd 16848 , tryb awaryjny itp Golf mk6 1.6tdi

Post16 mar 2016, 21:25

Mam ten sam problem. Świecą się kontrolki check engine i DPF oraz miga kontrolka świeć żarowych, silnik w trybie awaryjnym i ograniczona moc.

Obrazek

a tu parametry DPF'a

Obrazek

Proszę o pomoc, może coś z tego wyczytacie.
Dziś próbowałem wypalić filtr przez kabel według instrukcji z: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... le_Driving ale nic z tego.
po wykonaniu kroku: [Security Access - 16]

Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Standing)

nie ma bloku: Select Block for Regeneration while Standing który ma się znajdować w: [Basic Settings - 04]

Dodam że mam kabel 15.7.0
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 21h 58m 36s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: błąd 16848 , tryb awaryjny itp Golf mk6 1.6tdi

Post16 mar 2016, 22:00

Taka mala uwaga do wymuszania wypalania DPFa z VCDSa czy tez innych trybow serwisowych, jak ktos do konca nie wie co robi to moze sobie bardziej zaszkodzic niz pomoc. Zalecane jest a nawet wskazane po takim wymuszeniu wypalania wymiana oleju w silniku bo moze sie tam dostac za duzo "paliwa" ktore jest podawane w nadmiarze w celu osiagniecia wysokiej temperatury filtra i za mocno rozrzedzic olej. Ogolnie wypalanie na postoju nie jest wskazane i jest to raczej ostatecznosc.

A co do bledu to masz jak Kevin ok 25g sadzy, takze filtr musi byc wypalony. Moze ktos spotkal sie z tym problemem w VCDSie i Ci pomoze.
Offline
Awatar użytkownika

Kevin

Aktywny

  • Posty: 175
  • Rejestracja: 27 mar 2015, 21:16
  • Online: 2d 8h 59m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf VI R
  • Silnik: CDLF+++
  • Lokalizacja: Slask

Re: błąd 16848 , tryb awaryjny itp Golf mk6 1.6tdi

Post17 mar 2016, 00:45

greg2 pisze:Taka mala uwaga do wymuszania wypalania DPFa z VCDSa czy tez innych trybow serwisowych, jak ktos do konca nie wie co robi to moze sobie bardziej zaszkodzic niz pomoc. Zalecane jest a nawet wskazane po takim wymuszeniu wypalania wymiana oleju w silniku bo moze sie tam dostac za duzo "paliwa" ktore jest podawane w nadmiarze w celu osiagniecia wysokiej temperatury filtra i za mocno rozrzedzic olej. Ogolnie wypalanie na postoju nie jest wskazane i jest to raczej ostatecznosc.

A co do bledu to masz jak Kevin ok 25g sadzy, takze filtr musi byc wypalony. Moze ktos spotkal sie z tym problemem w VCDSie i Ci pomoze.




dokładnie...poziom oleju się podnosi... panowie jak takie cos już się zapala to nie ma co się pieprzyc w wypalanie tylko trzeba to ...sory za wyrażenie...gówno usunąć....ja tez potencjometr chłodnicy spalin mam wyłączony ( czesta usterka w 1.6tdi) i zrobiony program na 135ps.... przy usuwaniu dpfa wywalili mi w CTR Zabrze wszystkie nie potrzebne sondy...i teraz auto lata jak należy... bez zadnego kłopotu...

wypalanie czy w miejscu czy dynamicznie jest dobre na chwile tylko...i tak to wróci...a wszystko okupione jest większym spalaniem.... u mojej dziewczyny w 1.6tdi spalanie siegało 8litrów przy normalnie jeździe ...obecnie 5,5-6...polecam...nie ma co się bawić w wypalanie jakiekolwiek..no chyba ze ktoś chce to może nwoy w aso załozyc 8-)
Pozdrawiam
Krzysiek

.:R

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości