Regulamin forumInstrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...
Uwaga:
Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
Standardowo w naszych samochodach wylewamy olej silnikowy z układu po odkręceniu śruby w misce olejowej. Ponieważ olej od lat wymieniam sam i robię to z reguły częściej niż "zaleca" producent to wiem jak męcząca i brudząca bywa ta procedura. Przy ostatniej wymianie potrąciłem nawet miskę zlewową i zalałem sobie olejem część kanału w garażu. Po tej "wpadce" postanowiłem wypróbwać Japoński wynalazek w postaci zaworka Fumoto 106N:
Jego montaż jest dziecinnie prosty - wkręca się go w miejsce śruby olejowej:
Jak widać mamy teraz w misce olejowej "kranik" , który po wpięciu do niego rurki polietylenowej w cudowny sposób ułatwia spuszczanie oleju. Praca staje się wręcz sterylna. Nie brudzimy się a przepracowany olej trafia wprost do pojemnika, który można oddać bez problemu do zakładu utylizacji.
Uwaga: na zdjęciach widać zaworek w pozycji przed ostatecznym dokręceniem, tj. właściwie jest dokręcony jeszcze o 180 stopni aby "nie wystawał" poza obrys miski.
Bardzo ciekawe rozwiązanie. Ułatwia i przyśpiesza wymiane oleju. Przy okazji człowiek sie nie upapra jak przy normalnym korku. Co do ceny ?? Nie jest odstraszająca, w miare relatywna za czystość i wygode. Dzieki Arku za pokazanie tego małego cudeńka. Moze w najbliższym czasie sobie sprawie to maleństwo.