Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 22:32


[1,6 TDI 90KM] metaliczny dzwięk oraz podwyższone obroty

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

wojtek50005

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 04 wrz 2015, 13:54
  • Online: 3h 37m 41s
  • Auto: Seat Ibiza [6J1]
  • Silnik: 1.6 TDI CR [CAYB]
  • Lokalizacja: Gliwice

metaliczny dzwięk oraz podwyższone obroty

Post04 wrz 2015, 15:03

Witam :) Mam problem z 1.6 TDI CAYB. Mianowicie silnik wydaje bardzo nieprzyjemny, metaliczny dźwięk powyżej 1400 obr./min. Z kabiny słychać ewidentnie, że dochodzi z prawej strony (od rolek, ewentualnie okolic pierwszego cylindra) i wydobywa się w rytmie pracy silnika. Co ciekawe słyszalne jest to tylko w trakcie jazdy, na biegu jałowym pracuje podręcznikowo. Dodatkowo po zatrzymaniu trzyma ponad 900 obr./min, natomiast po dodaniu odrobiny gazu (dalej w trakcie postoju) obroty wracają do normy (ok. 800). Od razu zaznaczę co wymieniłem przez ostatnie pół roku: wtryski (1 nowy, 3 zregenerowane), blok silnika z głowicą (jeden luźny tłok rozwalił cylinder od środka), sprzęgło z dwumasą. DPF podobno jest aktualnie czysty. Ostatnio przyszło mi do głowy, że to może popychacze (podobno zawieszają się nawet przy małych przebiegach), ale dźwięk dochodzi jakby idealnie od rolek, więc sam już nie wiem. Jak tak dalej pójdzie to przerzucę się na Ikarusa. Piszcie co wy sądzicie, za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny!
Offline

Sprzedawca

Awatar użytkownika

Pro-choice

Sprzedawca

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 09 mar 2015, 10:55
  • Online: 32d 17h 39m 47s
  • Pochwały: 3
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: metaliczny dzwięk oraz podwyższone obroty

Post04 wrz 2015, 15:45

Ile lat ma już samochód i ile przebiegu?
Obrazek
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne
Offline

wojtek50005

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 04 wrz 2015, 13:54
  • Online: 3h 37m 41s
  • Auto: Seat Ibiza [6J1]
  • Silnik: 1.6 TDI CR [CAYB]
  • Lokalizacja: Gliwice

Re: metaliczny dzwięk oraz podwyższone obroty

Post04 wrz 2015, 16:01

Jest z końcówki 2009 (prawie 6 lat) i 98 tyś przejechane. Rozgrzewany, chłodzony, zadbany, nie katowany... Przynajmniej za mojej kadencji
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: metaliczny dzwięk oraz podwyższone obroty

Post04 wrz 2015, 20:26

Nie pomogę w temacie,ale w bajkowy przebieg nie wierzę. Miałem Golfa 1,6 tdi z końca 2009 roku z przebiegiem 250 tysięcy i nic oprócz egra. Aktualnie mam Passata B7 z końca 2011 roku z przebiegiem prawie 330 tys. Nic oprócz rozrządu i egra. Aktualnie grupa Vw nie posiada mniej awaryjnych silników jak ten. Jestem w szoku co piszesz.
Offline

wojtek50005

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 04 wrz 2015, 13:54
  • Online: 3h 37m 41s
  • Auto: Seat Ibiza [6J1]
  • Silnik: 1.6 TDI CR [CAYB]
  • Lokalizacja: Gliwice

Re: metaliczny dzwięk oraz podwyższone obroty

Post04 wrz 2015, 23:27

Po 4 latach miał 70 tyś, przed sprzedażą trochę jeszcze postał (widać było po uszczelkach i zamkach), teraz pół roku stał w warsztatach prawie ciągle, także jak na małe auto to czy ja wiem czy to aż tak dziwny przebieg... A co do awaryjności to raczej ewenement, że wtryski Ci nie padły, bo tak lecą podobno, że Siemens kontrakt z VW stracił dożywotnio, a w innych krajach akcje serwisowe były ;)
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: metaliczny dzwięk oraz podwyższone obroty

Post05 wrz 2015, 20:05

Moje 330 tys.w Pasku to żaden ewenement. Znajomy akwizytor ma polo 1,6 tdi tyle tylko że 90 KM. Aktualny przebieg jaki miał ostatnio to grubo ponad 400 tys.z tego 150 tys. zrobione na programie na 130 KM. Całe auto prawie już wymienił w częściach,ale w silniku tylko 1 wtrysk,który kupił używany na allegro za całe 90 zł.Oczywiście egr,rozrząd itp to podstawa.Turbina jeszcze oryginalna i cały silnik. W razie awarii silnika zakupi używany na ALL. za jedyne 1000 zł. i znowu 500 tys. zrobi. Nie ma tańszego i mniej awaryjnego motoru w grupie VW jak ten 1,6 TDI. Ci co handlują częściami do aut mówią o nim nie sprzedawalny,lub ten co sie nie psujący.Nic im nie idzie do tego złoma, powiadaja.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: metaliczny dzwięk oraz podwyższone obroty

Post06 wrz 2015, 22:19

Wojtek, w CR nigdy nie było Siemensa.
Tak się właśnie później rodzą legendy.
Offline

wojtek50005

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 04 wrz 2015, 13:54
  • Online: 3h 37m 41s
  • Auto: Seat Ibiza [6J1]
  • Silnik: 1.6 TDI CR [CAYB]
  • Lokalizacja: Gliwice

Re: metaliczny dzwięk oraz podwyższone obroty

Post08 wrz 2015, 15:31

Jeżeli tak ten skrót myślowy razi to już poprawiam, Continental stracił (od 2007 roku właściciel spółki SIemens VDO, która dalej widnieje we wszystkich opisach tej części obok Continentala)

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości