haka21 pisze:Najzwyczajniej, jak uaktywni się funkcja STOP, to przy upałach, tak jak parę dni temu, w kość dostanie kierowca i spółka, bo klima to zadziała dopiero przy START.
Trudno mi się odnieść do wcześniejszych/innych wersji Golfa, ale w siódemce HL klima nie przerywa pracy (w kontekście nawiewu płynącego z kratek), mimo STOPu silnika. Tak więc efekty "dostania w kość" u mnie nie występują i łagodny chłodek chłodzi moje nerwy nawet przy największych upałach/korkach
kakaruto pisze:O ile czegoś nie pomieszałem to Start-Stop uwzględnia również temperatury w tym również te wysokie, tak więc nie powinien wyłączyć auta gdy warunki klimatyczne wewnątrz auta są niesprzyjające. Niestety nie znam szczegółowych warunków działania SS w przypadku wyższych temperatur i nie jestem pewny czy tak na 100% działa (gdzieś mi się to obiło o uszy/oczy).
Potwierdzam obserwacje kolegi
lyngso i faktycznie algorytm zadziałania, bądź też nie, SS uwzględnia wiele czynników, począwszy od stopnia naładowania akumulatora i temperatury silnika, poprzez temperaturę otoczenia, a skończywszy na czynnikach znanych zapewne tylko projektantom tego systemu. Używam SS od chwili zakupu auta i..., jak na razie, nie dostrzegam negatywnego wpływu SS na stan techniczny auta, czy też na komfort jazdy. W niczym mi nie przeszkadza i nie utrudnia jazdy, bo restart silnika jest błyskawiczny, a jeśli tylko środowisko/natura coś na tym zyska, to ok... mogę go nadal używać.