Almighty pisze:Przywracam temat.
Rozumiem, że autor wątku chce zrobić swego rodzaju sondę wśród użytkowników GTI. Jednakże jeżeli się mylę i temat zmieni się w kolejne ogólne dywagacje na temat oleju, to zostanie on połączony z pierwotnym wątkiem olejowym.
Czy zaczyna się dyskusja w równoległym świecie ludzi ogórków? A gdzie rozsądek i wiedza ? Co ma wyróżniać olej do GTI? . Są zbudowane ze specjalnego metalu, i specjalnych tworzyw i wg specjalnych zasad.?
Jeżeli przyjmiemy nawet współczynnik wysilenia jednostki ilością generowanych kW/1L , co mogłoby uzasadnić specjalną troskę o olej w jednostce , to GTI jest średniakiem 1.4 TSI CAXA 122 km, 1,4 TSI BMY 140 km, 1,4 TSI BWK 150 km- to poziom wysilenia 2.0TSI , a później PRAWDZIWA PRZEPAŚĆ i jednostki naprawdę wysilone i nawet inaczej zbudowane już z użyciem zasad budowy jednostek motocyklowych 1,4 TSI CAVD 160 km, 1,4 TSI BLG 170 km, 1,4 TSI CAVE 180 km.
Zajmowanie się specjalnym olejem do GTI ma polegać na czym ? ustaleniu czy warto używać tak dobrego jak do CAVD czy CAVE ? czy wystarczy tańszy?
Wydzielanie wątku dla posiadaczy GTI ma uzasadnienie bo niektóre rzeczy są w tej wersji wyjątkowe , ale napewno nie w zakresie oleju bo tu GTI jest przeciętniakiem .
Z lektury tego nowego wątku już widać , że jest równoległy i zaczyna żyć wg własnych zasad niekoniecznie wskazanych.
Millers cfs czy cfs NT to super rada! ale rada dodania AR9100 do Millersa w wersji NT to już nie bardzo , Estry z pakietem ZDDP (wersja performance) - to high-endowa kompozycja i zaburzenie właściwości dyspergujących ją burzy + parę innych powodów.... (nawet materiały fabryczne Millersa powstrzymują przed "ulepszaniem")
Zasada : ketchup poprawia smak zapiekanki ale nie halibuta w 3gwiazdkowej restauracji Michelina .
AR9100 to dobre są do Castrola albo Totala czy Fuscha np
Motul się strasznie popsuł. Który ? X-clean dobry , ale przeinwestowany zakup do renault thalia? czy też macie na myśli 300V?
Tak więc dobre oleje Was interesują w czy oleje do GTI ? (zwłaszcza trzydrzwiowych z xenonami)