Witam panowie
Zakładam temat dla potomnych, mam nadzieję, że pomoże innym w diagnozowaniu usterek.
Pacjent:
GOLF VI GTI 2.0 TSI DSG 211 km
rok produkcji : 2010
rok modelowy : 2011
pochodzenie : USA California, wyprodukowany w Niemczech
Więc na wstępie kody błędów:

drugi:

Objawy uszkodzonego wtryskiwacza:
- "smród" paliwa przy odpalaniu
- trzęsie autem "silnikiem"
- zapalające się kontrolki check engine na przemian z kontrolką EPC
- odczuwalny spadek mocy
- praca silnika na przysłowiowych 3 garach
- dymi na biało
- zapach paliwa po wyciągnięciu bagnetu "miarki oleju" lub dymienie z korka wlewu oleju
- podniesiony poziom oleju ( w przypadku tzw "lejącego wtryskiwacza" benzyna może dostać się do oleju, co może spowodować zatarcie silnika - to właśnie jest u mnie ale bez zatarcia

)
Objawy są ze sobą powiązane i nie należy ich rozpatrywać osobno, akurat u mnie tak było.
Diagnozowanie, usunięcie usterki:
- zamienić cewki zapłonowe (pomaga to wykluczyć walniętą cewkę)
- sprawdzić świecę (u mnie pękła kopułka z uwagi na wzrost temperatury w 4 cylindrze)
- zalane świece nadmierną ilością mieszanki ( sugerują lejący wtryskiwacz lub nie dopalanie mieszanki)
- dokładna definicja błędu to wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, lub brak zapłonu 4 cylindra
- sprawdzić przewody dochodzące do cewek czy nie dostałą się woda
- ogólne sprawdzenie instalacji zapłonu
Z uwagi, że za chwilę jadę do mechaniora i będziemy dłubać, wkleję zdjęcia z całego procesu naprawy i dopiszę co nieco do diagnozowania.
Pozdrawiam