Dzisiaj jest 23 maja 2025, 13:22


[2.0 TDI 110KM] CR - do 2 tyś nie jedzie, od 2 zaczyna ostro przyśpieszać

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

repa

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 11 sty 2015, 15:06
  • Online: 1d 13m 41s
  • Auto: .
  • Silnik: .
  • Lokalizacja: .

CR - do 2 tyś nie jedzie, od 2 zaczyna ostro przyśpieszać

Post10 lut 2015, 21:50

Witam

Jestem posiadaczem golfa golfa 6 . rok produkcji listopad 2009
samochód niestety do 2 tyś nie jedzie nic ... od 2 tyś zaczyna dopiero przyśpieszać - proszę mnie źle nie zrozumieć i głupio nie interpretować ze to przecież diesel i tak musi być .

dokładniej tłumacze

samochód posiada chipa i wyprogramowany i wycięty DPF - na początku wszystko było ok - pewnego dnia samochód zasłabł i pojawiła się migająca kontrolka świec żarowych , otworzyłem maskę i ku mojemu zdziwieniu okazało się ze gruszka podciśnieniowa nie siedziała na swoim miejscu - pękło ucho od strony zimnej bo samochód miał kiedyś jakaś przygodę i naprawa była zrobiona domowymi sposobami na klej 2 składnikowy . po kilku dniach dałem to do pospawania ale wcześniej samochodem zrobiłem paaare ładnych kilometrów bo musiałem wrócić z trasy do domu, ale niestety kilka dni jeździłem z luźna gruszką - niestety spaw aluminiowy odsadził cała gruszkę nieznacznie wyżej od oryginalnego miejsca, przy czym oczywiście wyregulowałem całość tak żeby gruszka nie była napięta w żadna stronę , tak żeby zmienna geometria była zamknięta a gruszka nie była naciągnięta . złożyłem, zaadoptowałem pozycjonowanie za pozycja VCDS - niestety zdziwienie było duże bo samochód do 2 tyś jakby miał z tyłu kotwice a powyżej tych obrotów wyrywa z butów .
myślałem ze winę ma program, wgrany został oryginał i robi to samo (oczywiście wszystko sprawdzane na hamowni i wszystko widać na wykresie) .
następnie zmieniłem "stronę zimna" turbiny na oryginalna (bo stwierdziłem ze może coś ten spaw naknocił) , nie spawana oraz gruszkę bo nie trzymała ciśnienia ... oczywiście kolejna adaptacja, kombinacja... dalej nic . do 2 nic, powyżej leci jak samolot .

co jest dziwne w blokach pomiarowych grupa 11 (vcds) kiedy dodaje gazu na biegu jałowym, wartość rządana doładowania jest w granicach 1200, a w wartości rzeczywistej wychodzi ze ładuje 1600 . czyli o 400 za dużo :shock: .
zaznaczę ze nic więcej nie było grzebane przy turbo , myślę ze stoper maksymalnego doładowania sam się nie przestawił bo nawet jest na nim nakropiona czarna farba , wiec raczej nikt tego nie ruszał

wirnik turbo wygląda bardzo dobrze, brak ubytków i luz jaki jest wskazany to tylko delikatny poprzeczny

Samochód przyjechał z Francji, w książce serwisowej tylko dwa wpisy - ostatni 100 tyś - wymiana long life , za to pełno innych dokumentów z serwisów, lecz francuskiego nie rozumiem .

Obecnie samochód ma 124 tyś - poprzedni właściciel zapewniał iż przy 120 tyś zmieniał olej jak zakupił samochód .


czy może ktoś miał podobny przypadek ?

Może to utarte wałki ?
nie słyszałem ogólnie żeby w CR coś się z nimi działo w przeciwieństwie do PD, ale jak to wiadomo, francuzi nie szanują samochodów... wiec ... ?
Offline

MarcinK

Nieśmiały

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 15 lut 2014, 22:51
  • Online: 18d 2h 32s
  • Auto: Golf VI Comfortline
  • Silnik: CBDC+
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: CR - do 2 tyś nie jedzie, od 2 zaczyna ostro przyśpiesza

Post10 lut 2015, 23:02

W grupie 10 chyba sprawdza sie map sensor,moze to on przeklamuje wartosc cisnienia i komp wysterowuje n75 i gruche inaczej,zobacz ile pokazuje na jalowym bez dodawania gazu czy cisnienie atmosferyczne takie samo jak z czujnika,chociaz gdbymy nawalal to pewnie auto by wpadlo w tryb awaryjny a nic o tym nie wspominales,mimo wszystko chyba warto sprawdzic. Pozdro
Golf VI 2.0 TDI 110KM --->180Km/350Nm :) Comfortline
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: CR - do 2 tyś nie jedzie, od 2 zaczyna ostro przyśpiesza

Post10 lut 2015, 23:29

Zrób jeszcze w engine-->basic settings test ładowania turbo czy trzyma poprawne wartości...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

repa

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 11 sty 2015, 15:06
  • Online: 1d 13m 41s
  • Auto: .
  • Silnik: .
  • Lokalizacja: .

Re: CR - do 2 tyś nie jedzie, od 2 zaczyna ostro przyśpiesza

Post11 lut 2015, 00:02

MarcinK pisze:W grupie 10 chyba sprawdza sie map sensor,moze to on przeklamuje wartosc cisnienia i komp wysterowuje n75 i gruche inaczej,zobacz ile pokazuje na jalowym bez dodawania gazu czy cisnienie atmosferyczne takie samo jak z czujnika,chociaz gdbymy nawalal to pewnie auto by wpadlo w tryb awaryjny a nic o tym nie wspominales,mimo wszystko chyba warto sprawdzic. Pozdro



n75 tez podmieniony :) cisnienia tez nie przeklamuje :)
w awaryjny wszedl mi doslownie raz na odcinku 70 km . jak wczoraj jechalem .
cisnienie na jalowym tez sprawdzone, wszysto jest tak jak byc powinno :(

-- 11 lut 2015, 00:04 --

marmi pisze:Zrób jeszcze w engine-->basic settings test ładowania turbo czy trzyma poprawne wartości...


tez sprawdzone :(

nie wpisalem wszystkiego w poscie wyzej. bo i tak juz zrobilem mala lekturke :(

-- 11 lut 2015, 00:14 --

jak trzymam na postoju gaz do konca, obroty sa chyba na ok 2,5 tys, to cisnienie wymagane pokazuje ok 1200 a rzeczywiste leci nawet ponad 1600 . jak po malu dodaje gaz to mniej wiecej wszytko trzyma sie na rowno, do pewnych obrotow. test na hamowni jak byl zrobiony to robi tak ze przeladowuje w pewnym momencie, odpusci i od razu dalej zaciaga. ale caly czas leci ponad wymagane . sztanga na pewno powinna byc dobrze ustawiona bo mocniej skrecic jej nie moge, bo wtedy na jalowym pokazywaloby roznice cisnien. . mysle ze poprzedni wlasciciel nie wyciagal turbo i nic nie kombinowal, bynajmniej nic nie widac. samochod ma 124 tys przebiegu .

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości