Regulamin forumRozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.
Pamiętaj:
Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
Posiadam golfa 6 z 2009r silnik 2,0tdi 110KM. Podczas jazdy z prędkością ok. 120km/h i próbie przyspieszenia do 140km/h na 5 biegu zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych i samochód traci moc. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd, że w układzie było zbyt niskie ciśnienie doładowania. Problem pojawia się też czasami przy próbie przyspieszenia na 4 biegu gdy obroty wynoszą ok. 2tys. Problem nigdy nie pojawił się na 1,2 ani 3 biegu. Czym może to być spowodowane ?
na początek sprawdzić szczelność przewodów doładowania, potem czujnik ciśnienia doładowania, a potem gruszka turbiny samo turbo.
problem pojawia się podczas gwałtownego przyspieszania, auto wchodzi w tryb awaryjny bo nie ma odpowiedniego ciśnienia ładowania, może zapiekać się kierownica łopatek i stąd objawy.
Jeden z przewodów był pęknięty i został naprawiony poprzez wsadzenie do środka plastikowej przelotki a następnie nałożono na tą przelotkę dwa końce pękniętego wężyka. Czy jest możliwe aby ta przelotka blokowała swobodny przepływ powietrza?
zależy jaki przewód, generalnie jeśli zaczęło dziać się niedługo po naprawie to jasno sugeruje na poczatek wymianę węzyka na sprawny, nowy czy uzywany.
Niestety nie wiem czy problem zaczął się po naprawie wężyka ponieważ niedawno kupiłem ten samochód :/ Poniżej przedstawiam pęknięcie wężyka oraz jego przebieg
Pęknięty jest wąż podciśnienia, a akurat ten uszkodzony idzie do zaworu N75 czyli zaworka zabezpieczającego silnik przed przeładowaniem i sterującym ciśnieniem ładowania...
Może to być przypadek ale zacząłbym od przewodu, potem czujnik itd...
"Po numerze nadwozia wskazuje na cały zestaw węży: 03L131055AK (220,81zł) jeśli chodzi o 03L131055BB to koszt 100,77zł (produkcja samochodu od 22.07.2009 - produkcja pańskiego pojazdu to 07.05.2009) należałoby to zweryfikować przed składaniem zamówienia."
teraz to już sam nie wiem co mam zamówić. Znalazłem też na allegro używany cały zestaw wężyków (chyba 03L131055BB i 03L131055AQ). W jaki sposób mogę sprawdzić jakie wężyki posiadam?
Dodam jeszcze, że w historii auta widnieje następujący wpis: "2011-04-12 83 007km – wymiana 2szt. przewodów podciśnieniowych w układzie podciśnienia silnika"