Dzisiaj jest 06 maja 2025, 06:59


[1,6 TDI 105KM] Gorące tylne koło

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Amortyzatory, sprężyny zawieszenia, wahacze, drążki kierownicy, końcówki kierownicze, łączniki stabilizatorów, geometria, zbieżność.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Gorące tylne koło

Post24 lut 2014, 20:07

Witam, dzis w trasie po przejechaniu ok 30km mialem maly postój, prypadkowo dotknalem tylne kolo a ono gorace- pozostale zimne. Przejechalem kolejne kilometry ono nadal gorace. Pomyslalem moze reczny, kilka razy zaciagnalem i puscilem drzwignie, przejechalem znowu kilka km i kolo zimne...czyli jakby reczny nie puscil ...
ostatnio robilem prawe kolo, czas na lewe, jutro sprawdze prowadnice, a wiecie moze koledzy jak sprawdzic reczny czy moze linke recznego czy sie nie zacina?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Gorące tylne koło

Post24 lut 2014, 20:17

Przy zaciągniętym hamulcu ręcznym czułbyś smród palonej gumy.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Gorące tylne koło

Post24 lut 2014, 20:26

czy nie zacina się ręczny to w dwie osoby sprawdzić najłatwiej, jedna zaciąga i puszcza, druga musi z tyłu od dołu spoglądać czy linka i chwyt linki puszczają równomiernie na obu stronach zacisków, widac dobrze końcówkę linki w jarzmie.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Gorące tylne koło

Post24 lut 2014, 20:41

kamill --->reczny nie byl zciagniety, ale mogl nie odbic do konca
marmi--->rozumiem ze kolo zdjac i obserwowac linke, a powiedz sama linke mozna sprawdzic odkrecalac ja i da sie zobaczyc jakie ona ma opory sama czy tak nie da sie sprawdzic linki?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Gorące tylne koło

Post04 lip 2014, 19:55

Panowie wracam do tematu,oba zaciski przeczyszczone,tłoczki,prowadnice nasmarowane, a mimo to czasami lewe kolo gorace.dzis zauwazylem ze lewe kolo nie zawsze odpuszcza jak zwolnie reczny. Powiedzcie czy linka jest do wymiany czy moze jeszcze trzeba cos przeczyscic? a po drugie jak zwykle sa dwa rodzaje linek,ate i bosch i za "chiny ludowe" nie wiem ktore mam.Jak to sprawdzic?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Gorące tylne koło

Post04 lip 2014, 21:39

zdemontuj podłokietnik i zobacz czy trzpień przy ręcznym łączący linki jest równo czy nie przekręca się na lewo, to by znaczyło że albo linka albo mechanizm zaciągu przy tłoczku płata czasem figle, poluzuj linke o dwa obroty jeśli dalej będzie się zacierać to warto wymienić linkę, jeśli to nie pomoże to pozastaje zająć się na nowo zaciskiem (regeneracja).

A co do linki kup na wzór.


Autor postu otrzymał pochwałę
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci

Wróć do Zawieszenie i podwozie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości