Dzisiaj jest 21 lis 2024, 14:24


[1.2 TSI 105KM] Napięcie w gnieździe zapalniczki

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

g6bb

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 07 lut 2013, 20:25
  • Online: 1h 29m 40s
  • Auto: VW Golf6 Variant
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM
  • Lokalizacja: Gdansk

Napięcie w gnieździe zapalniczki

Post23 wrz 2013, 09:27

Witam kolegów.
Mam dziwny problem z napięciem w gnieździe zapalniczki.
Przy wyłączonej stacyjne jest na nim napięcie poniżej 12V. Jeżeli włożę przetwornik na USB,
to dioda cały czas lekko świeci. Nie jest to 12 V, ale dioda świeci. Jest to lekko irytujące,
ponieważ boję się zostawiać przetwornik w gnieździe. Po pierwsze cały czas bierze
prąd z akumulatora, a po drugie przetworniki nie są obliczone na niepełne zasilanie
i boję się przegrzania i pożaru. Czy w waszych modelach też tak jest?
Dla wyjaśnienia nie są to pozostałości na kondensatorach. No chyba, że bardzo dużej
pojemności. Sprawdzałem w innych samochodach- nie ma tego problemu. Zastanawiam
się, czy nie jest to przebicie gdzieś na wiązce. Po wyjęciu bezpiecznika napięcie spada do 0.
BB
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Napięcie w gnieździe zapalniczki

Post23 wrz 2013, 09:47

generalnie zasilanie powinno być odciętę po wyłączeniu stacyjki, u mnie ładowarka od navi natychmiast gasnie, sprawdzałem i nie ma na gnieździe napięcia.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Napięcie w gnieździe zapalniczki

Post24 wrz 2013, 11:11

Czy vcdsem mozna to przstawic aby napiecie bylo caly czas ?
Pamietam ze gdy mialrm mkv mialem non stop napiecie przy zapalniczce.
Offline
Awatar użytkownika

g6bb

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 07 lut 2013, 20:25
  • Online: 1h 29m 40s
  • Auto: VW Golf6 Variant
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM
  • Lokalizacja: Gdansk

Re: Odp: Napięcie w gnieździe zapalniczki

Post24 wrz 2013, 12:10

Sprawdziłem u mnie jeszcze raz. Po wyjęciu kluczyków mam 4V w gnieździe. Po kilku godzinach było 0V.
Zwarcie 4V daje minimalny prąd, ale napięcie nie spada.
Offline

bartosz666

Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 03 paź 2023, 16:19
  • Online: 10h 55m 54s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Napięcie w gnieździe zapalniczki

Post14 paź 2023, 18:29

Cześć,

Odkopuję temat, mam taki sam problem - po wyłączeniu zapłonu zauważyłem, że telefon przestaje być ładowany, ale dioda przy ładowarce świeci. Sprawdziłem, mam tam niespełna 4V, w bagażniku podobnie.

Pytanie - czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i znalazł przyczynę? Wolałbym nie sprawdzać całej wiązki :(

Sam temat nie byłby dokuczliwy, tylko chcę pod zapalniczkę w bagażniku podpiąć kamerę i nie wiem czy to nie rozładuje mi akumulatora albo nie wywołam gorszych skutków.

Pomożecie?

Edit: dla potomnych - zamknąłem się w samochodzie po zgaszeniu, najpierw zgasł MFA, chwilę później zniknęło też napięcie w zapalniczce i zgasła dioda w ładowarce, więc nie szukam już przyczyny dlaczego zostaje 4V po wyłączeniu zapłonu.

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości