Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 23:11


RÓŻNICA W JEŹDZIE 1.4 TSI 160 KM A 1.4 TSI 150 KM

Moderator: flo

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

sirk

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 30 maja 2012, 11:17
  • Online: 5h 30m 11s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160 KM
  • Lokalizacja: WARSZAWA

RÓŻNICA W JEŹDZIE 1.4 TSI 160 KM A 1.4 TSI 150 KM

Post25 sie 2017, 13:43

Witam.

Do niedawna jeździłem golfem 6 1.4 tsi 160 km. Teraz przesiadłem się do golfa 7 1.4 tsi 150 km.
Zdecydowanie fajniej jeździło się tym 160 konnym. Był bardziej elastyczny i lepiej się zbierał.
Myślałem że aż tak dużej różnicy nie będzie.
Jakie są wasze odczucia?
Pozdrawiam
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 479
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 22h 19m 42s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: RÓŻNICA W JEŹDZIE 1.4 TSI 160 KM A 1.4 TSI 150 KM

Post25 sie 2017, 15:45

Nic dziwnego. Konstrukcyjnie to inne silniki, nawet oznaczenia generacji i pojemności skokowe mają inne: w mk6 - EA111 - 1390cm, a w mk7 - EA211 - 1395cm.
M.in.: EA111 jest na łańcuszku rozrządu, EA211 na pasku, głowica silnika w EA211 jest o 180° obrócona w stosunku do EA111.
Ale co ważniejsze - 1.4TSI 160KM w mk6 ma jednocześnie kompresor i turbinę więc zbiera się lepiej z dołu, a 1.4TSI 150KM w mk7 ma tylko turbinę i czuć od dołu turbodziurę kiedy chce się przyspieszyć z b.niskich obrotów... trochę rozwiązuje tą sprawę przełączenie skrzyni DSG na tryb S zamiast D.
EA211 1.4TSI 150KM ma 250Nm momentu obrotowego niby od chyba 1500obr. (ale to raczej teoria), nie wiem ile ma ten z mk6 i z jakim jego przebiegiem, ale skoro ma kompresor to zapewne jest przyjemniej odczuwalny... za mało i za dawno nim jeździłem, żeby móc to teraz ocenić.
Krąży opinia, że EA111 1.4TSI w wersji Twincharger (czyli kompresor+turbo) są silnikami mocno podwyższonego ryzyka.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 479
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 22h 19m 42s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: RÓŻNICA W JEŹDZIE 1.4 TSI 160 KM A 1.4 TSI 150 KM

Post28 sie 2017, 08:37

Silnik EA211 1.4TSI - co prawda we wcześniejszej odmianie 140KM a nie 150KM - bo wykresy takiego udało mi się znaleźć, ale wielkich zmian w nich raczej nie ma - m.in. przejście z Euro5 na Euro6 i marketingowe podniesienie mocy o 10KM, a moment obrotowy akurat się nie zmienił, a o odczuwalnej elastyczności/przyjemności decyduje właśnie przebieg momentu a nie moc maksymalna.

Tyle teoria wg Volkswagena (250Nm przy 1500-3500 obr/min):

Obrazek

A tu praktyka z hamowni... przy 1500br/min ma tylko ok. 115Nm - a niby wg danych producenta powinien mieć już 250Nm - a to jest przepaść :!: :!: :!:

Obrazek

Maksymalny moment (271,9Nm) ma większy niż obiecuje fabryka, ale dopiero przy 2185 obr/min. Moc też większa, ale to w zasadzie standard jeśli chodzi o silniki VW.


Autor postu otrzymał pochwałę

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron