Witam
Wymieniałem u siebie w aucie podłokietnik ze standardowego czyli obszytego szarą nitką na podłokietnik z GTE czyli obszytego niebieską nitką.
Poniżej fotostory oraz moje spostrzeżenia dla tych co będą w przyszłości chcieli również wymienić czy to podłokietnik z mechanizmem czy samą nakładkę z materiałem, skórą itp.
Czas operacji ok. 10 min
I. Wymiana nakładki z materiałem/skórą.Jest to najłatwiejszy i najszybszy sposób, przewidziany jest dla podłokietnika, który ma sprawny mechanizm.
Wymiana nakładki podłokietnika w samochodzie:II. Wymiana podłokietnika z mechanizmem.Tu muszę napisać kilka zdań.
Jeżeli byśmy chcieli wymienić cały podłokietnik z bocznymi podpórkami to jest to bardzo ciężkie zadanie, raczej trzeba wymontować cały tunel środkowy z auta inaczej raczej tego nie zrobimy.
Podpórki te mają specjalne wypusty, które uniemożliwiają wysunięcie ich z tunelu, ja je wybiłem używając wybijaka i młotka co skutkowało połamaniem plastików (patrz zdjęcia poniżej), dlatego lepszym rozwiązaniem jest zostawienie ich na swoim miejscu, a tylko rozkręcenie śrub podtrzymujących (śruby poniżej) i śrub skręcających cały mechanizm (śruby powyżej). Trzeba pamiętać że śruby skręcające cały mechanizm trzeba wykręcać pojedynczo i jak się da po demontażu podpórki wkręcić ponownie. Jeżeli wykręcimy dwie śruby na raz spowoduje to wypięcie się całego mechanizmu i możemy mieć problem z jego poskładaniem. Jeżeli robimy to w aucie i boczki tunelu bardzo nam utrudniają tą operację można wykręcić dwie śruby ale trzeba trzymać razem górną część podłokietnika z aluminiową ramą z mechanizmem, tak żeby nic się nie rozpięło. Po wyjęciu podłokietnika z tunelu od razu zabezpieczamy śrubami.
A tu pokazuje co i jak:
Sorry za ilość zdjęć, ale dzięki temu wszystko widać co i jak.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa