Forumowicz
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
- Online: 16d 3h 3m 43s
- Pochwały: 106
- Auto: VW Golf 7 Variant
- Silnik: CLHA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Opis dotyczy założenia i zakodowania PLA 3.0 jak w aucie mamy już zamontowany PLA 2.0.
Jeżeli zakładamy od zera czujniki parkowania albo przerabiamy Park Pilot od razu do Park Assist PLA 3.0 trzeba zakodować częściowo moduły zgodnie z PLA 2.0. Proszę sobie zobaczyć kodowanie we wcześniejszym moim manualu "[MK7] Rozbudowa do Park Assist (OPS360 PLA2.0) część IV"
Dobra do rzeczy.
Na początek trzeba podmienić moduł PDC na taki, który obsługuje PLA 3.0 czyli zaczynający się na 5QA.919.298.x
VW sobie tak wymyślił, że PLA 3.0 koduje się w taki sposób że częściowo trzeba wykodować ze sterowników PLA 2.0
Tak jak by PLA 3.0 było całkowicie innym systemem.
Po montażu modułu w aucie, jeżeli jest Nowy albo z innej marki czy modelu trzeba go sparametryzować pod Golf-a 7, jeżeli kupiliśmy używkę z Golf-a 7 to nie trzeba.
Kodowanie:
Na początek wyłączamy PLA 2.0 w ABS (Byte 27, Bit 1)
(Pompa ABS nie ma opisów Bajt-ów z Bit-ami ponieważ kodowana jest online przez VW.
Pompę można zakodować metodą Binarną)
03 - ABS Brakes
- Select Coding : 07
- Select Long Coding Helper
- Select .. turn on a bit (IMAGEN)
- Byte 27, Bit 1 - odhaczamy
01111010 -> 01111000 (tak ma być) (7A na 78 w HEX)
XXXXXX1X -> XXXXXX0X
Przy nie odhaczeniu tego Bit-a w module ABS pojawia nam się błąd (po odhaczeniu błąd daje się skasować i już się nie pojawia):
Następnie kodujemy PLA 3.0 w ABS
03 - ABS Brakes
- Select Coding : 07
- Select Long Coding Helper
- Select .. turn on a bit (IMAGEN)
- Byte 24, Bit 5 - zaznaczamy
(w niektórych manualach zaznaczają również Byte 24, Bit 6)
00000000 -> 00100000 (tak ma być) (00 na 20 w HEX)
XX0XXXXX -> XX1XXXXX
Jeżeli mamy autko z rocznika 2014 czy 2015 może pojawić się błąd w module ABS (moim zdaniem przyczyną jest za niski Soft pompy ABS, czytaj za stary, przy tych rocznikach jeżeli pojawia się błąd to nie kodujemy).
Następnie zabieramy się za kodowanie Licznika.
17-Instruments
- Select Coding : 07
- Select Long Coding Helper
- Select .. turn on a bit (IMAGEN)
- Byte 5, Bit 4 - Park/Steer Assist installed - odhaczamy
Następnie kodujemy: - Byte 13, Bit 1 (PLA3.0 installed)
00000000 -> 00000001 (tak ma być) (00 na 01 w HEX)
XXXXXXX0 -> XXXXXXX1
Jeżeli nie zakodujemy Byte 13, Bit 1 w liczniku pojawia nam się na stałe błąd (po zaznaczeniu błąd daje się skasować i już się nie pojawia):
Kodowanie modułu parkowania: 5Q0-919-298-x
Kodowanie bez :
- tylnej kamery (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 2, Bit 4-5)
- bez haka (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 3, Bit 0-1)
- skrzynia manualna (jeżeli jest w aucie skrzynia automatyczne DSG zaznaczamy w Byte 4, Bit 4)
- przedni radar ACC (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 3, Bit 3)
- przednia kamera A5 (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 3, Bit 5)
- tylne radary - Blind Spot (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 3, Bit 6)
Adaptacje modułu:
IDE00001-Production mode,Deactivating ,3
IDE00820-ENG118120-Activating and deactivating all development messages-Dev_Id_High_Nibble,not activated ,1
IDE00820-ENG118119-Activating and deactivating all development messages-Dev_Id_Low_Nibble,not activated ,1
IDE00845-Wheel circumference,1960 mm,2
IDE01165-Park assist activation tone,On ,1
IDE01167-Convertible offset for volume level 1,255 ,1
IDE01168-Increment for convertible volume levels,255 ,1
IDE01169-Audio lowering request,On ,1
IDE02328-Distance to curb,15 cm,1
IDE02332-Deactivate production mode,0 ,3
IDE03782-Switch-off speed for parking assist,15 km/h,1
IDE03783-Switch-on speed for parallel parking assist,37 km/h,1
IDE04159-Deactivation of start/stop function,Start-stop function in control module active ,1
IDE05274-Acoustic warning for rear lid assistant,not active ,1
IDE06425-Dynamometer mode: functional,not activated ,1
IDE11215-Automatic Activation,activated ,1
IDE14666-Parking aid: personalization,not activated ,1
MAS01426-Rear parking aid buzzer: volume,Stage 4 ,1
MAS01427-Speaker frequency for rear park assist,Stage 4 ,1
MAS01428-Front parking aid buzzer: volume,Stage 4 ,1
MAS01429-Speaker frequency for front park assist,Stage 6 ,1
MAS10106-MAS10103-ARA angle control parameter-Max. controllable corners,0.234 1/m,6
MAS10106-MAS10104-ARA angle control parameter-Max. selectable corners,0.180 1/m,6
MAS10106-MAS10105-ARA angle control parameter-Vehicle overhang,1.185 m,6
MAS12129-Customer-oriented off-road trip,not activated ,1
MAS12843-Maneuvering brake function,activated ,1
Różnica między PLA 2.0 a PLA 3.0 to:
- automatyczne rozpoznawanie miejsca do zaparkowania (czy prostopadłe czy równoległe tyłem)
- parkowanie prostopadłe przodem
- automatyczne rozpoznawanie miejsca parkowania prostopadłego przodem (autem wjeżdżamy pod kątem w puste miejsce między dwa auta)
- parkowanie skośne przodem (tego jeszcze nie wypróbowałem)
- wyjazd z miejsca parkowania równoległego (pomoc przy samym wyjechaniu)
- nie wiem czy coś jeszcze.
Efekt (filmik robiony przy montażu, na spontanie):
Może komuś się przyda
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Opis dotyczy założenia i zakodowania PLA 3.0 jak w aucie mamy już zamontowany PLA 2.0.
Jeżeli zakładamy od zera czujniki parkowania albo przerabiamy Park Pilot od razu do Park Assist PLA 3.0 trzeba zakodować częściowo moduły zgodnie z PLA 2.0. Proszę sobie zobaczyć kodowanie we wcześniejszym moim manualu "[MK7] Rozbudowa do Park Assist (OPS360 PLA2.0) część IV"
Dobra do rzeczy.
Na początek trzeba podmienić moduł PDC na taki, który obsługuje PLA 3.0 czyli zaczynający się na 5QA.919.298.x
VW sobie tak wymyślił, że PLA 3.0 koduje się w taki sposób że częściowo trzeba wykodować ze sterowników PLA 2.0
Tak jak by PLA 3.0 było całkowicie innym systemem.
Po montażu modułu w aucie, jeżeli jest Nowy albo z innej marki czy modelu trzeba go sparametryzować pod Golf-a 7, jeżeli kupiliśmy używkę z Golf-a 7 to nie trzeba.
Kodowanie:
Na początek wyłączamy PLA 2.0 w ABS (Byte 27, Bit 1)
(Pompa ABS nie ma opisów Bajt-ów z Bit-ami ponieważ kodowana jest online przez VW.
Pompę można zakodować metodą Binarną)
03 - ABS Brakes
- Select Coding : 07
- Select Long Coding Helper
- Select .. turn on a bit (IMAGEN)
- Byte 27, Bit 1 - odhaczamy
01111010 -> 01111000 (tak ma być) (7A na 78 w HEX)
XXXXXX1X -> XXXXXX0X
Przy nie odhaczeniu tego Bit-a w module ABS pojawia nam się błąd (po odhaczeniu błąd daje się skasować i już się nie pojawia):
Następnie kodujemy PLA 3.0 w ABS
03 - ABS Brakes
- Select Coding : 07
- Select Long Coding Helper
- Select .. turn on a bit (IMAGEN)
- Byte 24, Bit 5 - zaznaczamy
(w niektórych manualach zaznaczają również Byte 24, Bit 6)
00000000 -> 00100000 (tak ma być) (00 na 20 w HEX)
XX0XXXXX -> XX1XXXXX
Jeżeli mamy autko z rocznika 2014 czy 2015 może pojawić się błąd w module ABS (moim zdaniem przyczyną jest za niski Soft pompy ABS, czytaj za stary, przy tych rocznikach jeżeli pojawia się błąd to nie kodujemy).
Następnie zabieramy się za kodowanie Licznika.
17-Instruments
- Select Coding : 07
- Select Long Coding Helper
- Select .. turn on a bit (IMAGEN)
- Byte 5, Bit 4 - Park/Steer Assist installed - odhaczamy
Następnie kodujemy: - Byte 13, Bit 1 (PLA3.0 installed)
00000000 -> 00000001 (tak ma być) (00 na 01 w HEX)
XXXXXXX0 -> XXXXXXX1
Jeżeli nie zakodujemy Byte 13, Bit 1 w liczniku pojawia nam się na stałe błąd (po zaznaczeniu błąd daje się skasować i już się nie pojawia):
Kodowanie modułu parkowania: 5Q0-919-298-x
Kodowanie bez :
- tylnej kamery (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 2, Bit 4-5)
- bez haka (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 3, Bit 0-1)
- skrzynia manualna (jeżeli jest w aucie skrzynia automatyczne DSG zaznaczamy w Byte 4, Bit 4)
- przedni radar ACC (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 3, Bit 3)
- przednia kamera A5 (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 3, Bit 5)
- tylne radary - Blind Spot (jeżeli jest w aucie to kodujemy w Byte 3, Bit 6)
Adaptacje modułu:
IDE00001-Production mode,Deactivating ,3
IDE00820-ENG118120-Activating and deactivating all development messages-Dev_Id_High_Nibble,not activated ,1
IDE00820-ENG118119-Activating and deactivating all development messages-Dev_Id_Low_Nibble,not activated ,1
IDE00845-Wheel circumference,1960 mm,2
IDE01165-Park assist activation tone,On ,1
IDE01167-Convertible offset for volume level 1,255 ,1
IDE01168-Increment for convertible volume levels,255 ,1
IDE01169-Audio lowering request,On ,1
IDE02328-Distance to curb,15 cm,1
IDE02332-Deactivate production mode,0 ,3
IDE03782-Switch-off speed for parking assist,15 km/h,1
IDE03783-Switch-on speed for parallel parking assist,37 km/h,1
IDE04159-Deactivation of start/stop function,Start-stop function in control module active ,1
IDE05274-Acoustic warning for rear lid assistant,not active ,1
IDE06425-Dynamometer mode: functional,not activated ,1
IDE11215-Automatic Activation,activated ,1
IDE14666-Parking aid: personalization,not activated ,1
MAS01426-Rear parking aid buzzer: volume,Stage 4 ,1
MAS01427-Speaker frequency for rear park assist,Stage 4 ,1
MAS01428-Front parking aid buzzer: volume,Stage 4 ,1
MAS01429-Speaker frequency for front park assist,Stage 6 ,1
MAS10106-MAS10103-ARA angle control parameter-Max. controllable corners,0.234 1/m,6
MAS10106-MAS10104-ARA angle control parameter-Max. selectable corners,0.180 1/m,6
MAS10106-MAS10105-ARA angle control parameter-Vehicle overhang,1.185 m,6
MAS12129-Customer-oriented off-road trip,not activated ,1
MAS12843-Maneuvering brake function,activated ,1
Różnica między PLA 2.0 a PLA 3.0 to:
- automatyczne rozpoznawanie miejsca do zaparkowania (czy prostopadłe czy równoległe tyłem)
- parkowanie prostopadłe przodem
- automatyczne rozpoznawanie miejsca parkowania prostopadłego przodem (autem wjeżdżamy pod kątem w puste miejsce między dwa auta)
- parkowanie skośne przodem (tego jeszcze nie wypróbowałem)
- wyjazd z miejsca parkowania równoległego (pomoc przy samym wyjechaniu)
- nie wiem czy coś jeszcze.
Efekt (filmik robiony przy montażu, na spontanie):
Może komuś się przyda
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pochwały przyznane za posta: 3