Forumowicz
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
- Online: 16d 3h 3m 43s
- Pochwały: 106
- Auto: VW Golf 7 Variant
- Silnik: CLHA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Postanowiłem podzielić się informacjami odnośnie rozbudowy czujników parkowania o dodatkowe skraje czujniki do systemu Park Pilot / Park Assist.
Opis dotyczyć będzie tylko wykonania/dołożenia czujników w zderzaku (skoncentruje się na zderzaku tylnym, ale w przednim wykonuje się identycznie).
Nie będę tu zamieszczać wykonania instalacji czy kodowania, jeżeli byście byli zainteresowani takim manualem to mogę taki zrobić bo jestem na etapie wykonywania takiego moda i mogę porobić zdjęcia i zamieścić dokładny manual z tej operacji.
Dobra do rzeczy.
Potrzebujemy do tej operacji dodatkowe czujniki parkowania (najlepiej kupować już pomalowane pod kolor nadwozia), gumki uszczelniające do czujników, mocowania (koszyczki), klej + aktywator (ja kupiłem oryginalny zestaw od VW), zestaw lakierów do pomalowania uchwytów, wycinak.
Co do samych czujników parkowania do u mnie w aucie 2015 rok dodatkowe czujniki parkowania na tyle są wszystkie jednakowe czyli 6 szt. 5Q0919275/5Q0919275B ale na przodzie 4 czujniki są identyczne jak na tyle, ale skraje dokładane są już inne (pewnie specjalne do systemu Park Pilot / Park Assist, bo to one rozpoznają wolne przestrzenie itp.) i mają nr. 5Q0919297B
Co do mocowań czujników to na przód i tył są inne do tego na tył dobieramy je do wersji zderzaka czyli czy HB czy Variant (kombi), mocowania czujników skrajnych są z takim kołnierzem, który jest specjalnie wyprofilowany (pod pewnym kontem) co sprawia że sam czujnik jest idealnie zamocowany pod kątem prostym do jezdni i daje mu szersze kąty z czytywania powierzchni (tak to napiszę).
Trzeba pamiętać że mocowania/koszyczki są też opisane, który ma iść na lewą stronę, a który na prawą.
Mocowania/koszyczki do mojego zderzaka (Variant):
A tu malowanie uchwytów pod kolor nadwozia:
Do wykonania otworów stosujemy wycinak, żadne otwornice itp. Wycinak wycina nam idealny otwór bez żadnych zadarć itp, do tego delikatnie wycięty otwór zagina z farbą do wewnątrz.
Do wycięcia stosujmy wycinak o wielkości 27 MM (ja nie mogłem dostać pojedynczej sztuki w takim rozmiarze, były tylko w kompletach i zastosowałem ciut mniejszy 26MM, musiałem delikatnie rogi koszyczków przeszlifować).
Wykonanie otworów (od wewnątrz zderzaka są rozrysowane wszystkie miejsca na mocowania):
Następnie przyklejamy koszyczki do zderzaka, skraje mocowania przykleja się dość łatwo, ponieważ wciskamy kołnierz koszyczka w otwór i nie musimy centrować idealnie koszyczka do samego otworu na czujnik jak w mocowaniach pozostałych wewnętrznych czujników (patrz zdjęcia poniżej).
Do przyklejenia samych koszyczków zastosowałem oryginalny zestaw VW:
- klej dwuskładnikowy - D180KU2A1
- aktywator - D822150A1
Operację przyklejania pokażę na koszyczku wewnętrznym bo ktoś je źle poprzyklejał i zaczęły mi odpadać, operacja jest identyczna przy tych skrajnych.
Oczywiście otłuszczamy na początku powierzchnie klejone, następnie rozrabiamy klej, psikamy aktywator na powierzchnie klejone, nakładamy klej na koszyczek i dociskamy go do zderzaka używając jakiś ścisków, siła nie musi być duża, tak żeby powierzchnie klejone się dokładnie stykały. Pozostawiamy tak do związania kleju (ja zostawiałem na dobę).
Efekt końcowy - zadowalający
Może komuś się przyda
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Postanowiłem podzielić się informacjami odnośnie rozbudowy czujników parkowania o dodatkowe skraje czujniki do systemu Park Pilot / Park Assist.
Opis dotyczyć będzie tylko wykonania/dołożenia czujników w zderzaku (skoncentruje się na zderzaku tylnym, ale w przednim wykonuje się identycznie).
Nie będę tu zamieszczać wykonania instalacji czy kodowania, jeżeli byście byli zainteresowani takim manualem to mogę taki zrobić bo jestem na etapie wykonywania takiego moda i mogę porobić zdjęcia i zamieścić dokładny manual z tej operacji.
Dobra do rzeczy.
Potrzebujemy do tej operacji dodatkowe czujniki parkowania (najlepiej kupować już pomalowane pod kolor nadwozia), gumki uszczelniające do czujników, mocowania (koszyczki), klej + aktywator (ja kupiłem oryginalny zestaw od VW), zestaw lakierów do pomalowania uchwytów, wycinak.
Co do samych czujników parkowania do u mnie w aucie 2015 rok dodatkowe czujniki parkowania na tyle są wszystkie jednakowe czyli 6 szt. 5Q0919275/5Q0919275B ale na przodzie 4 czujniki są identyczne jak na tyle, ale skraje dokładane są już inne (pewnie specjalne do systemu Park Pilot / Park Assist, bo to one rozpoznają wolne przestrzenie itp.) i mają nr. 5Q0919297B
Co do mocowań czujników to na przód i tył są inne do tego na tył dobieramy je do wersji zderzaka czyli czy HB czy Variant (kombi), mocowania czujników skrajnych są z takim kołnierzem, który jest specjalnie wyprofilowany (pod pewnym kontem) co sprawia że sam czujnik jest idealnie zamocowany pod kątem prostym do jezdni i daje mu szersze kąty z czytywania powierzchni (tak to napiszę).
Trzeba pamiętać że mocowania/koszyczki są też opisane, który ma iść na lewą stronę, a który na prawą.
Mocowania/koszyczki do mojego zderzaka (Variant):
A tu malowanie uchwytów pod kolor nadwozia:
Do wykonania otworów stosujemy wycinak, żadne otwornice itp. Wycinak wycina nam idealny otwór bez żadnych zadarć itp, do tego delikatnie wycięty otwór zagina z farbą do wewnątrz.
Do wycięcia stosujmy wycinak o wielkości 27 MM (ja nie mogłem dostać pojedynczej sztuki w takim rozmiarze, były tylko w kompletach i zastosowałem ciut mniejszy 26MM, musiałem delikatnie rogi koszyczków przeszlifować).
Wykonanie otworów (od wewnątrz zderzaka są rozrysowane wszystkie miejsca na mocowania):
Następnie przyklejamy koszyczki do zderzaka, skraje mocowania przykleja się dość łatwo, ponieważ wciskamy kołnierz koszyczka w otwór i nie musimy centrować idealnie koszyczka do samego otworu na czujnik jak w mocowaniach pozostałych wewnętrznych czujników (patrz zdjęcia poniżej).
Do przyklejenia samych koszyczków zastosowałem oryginalny zestaw VW:
- klej dwuskładnikowy - D180KU2A1
- aktywator - D822150A1
Operację przyklejania pokażę na koszyczku wewnętrznym bo ktoś je źle poprzyklejał i zaczęły mi odpadać, operacja jest identyczna przy tych skrajnych.
Oczywiście otłuszczamy na początku powierzchnie klejone, następnie rozrabiamy klej, psikamy aktywator na powierzchnie klejone, nakładamy klej na koszyczek i dociskamy go do zderzaka używając jakiś ścisków, siła nie musi być duża, tak żeby powierzchnie klejone się dokładnie stykały. Pozostawiamy tak do związania kleju (ja zostawiałem na dobę).
Efekt końcowy - zadowalający
Może komuś się przyda
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pochwały przyznane za posta: 3