Dzisiaj jest 29 mar 2024, 00:09


Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Moderator: flo

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 719
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 18h 50m 21s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post21 kwie 2020, 15:30

Witam
Mam do Was małe pytanko bo pewnie ktoś już to robił u siebie.
Z uwagi że wymieniam u siebie nakładkę na tunel środkowy i będę musiał kilka rzeczy zdemontować postanowiłem że od razu założę przyciski przy lewarku w najwyższej wersji, czyli z lewej strony 3 przyciskowe (MODE, Start/Stop OFF/ESP OFF) oraz z prawej strony 2 przyciskowe (Park Assist, Park Pilot).
- Przycisk MODE - ja tego nie będę zakładał i płacił dla ASO VW za aktywację bo nie mam DGS, adaptacyjnego zawieszenia itp. a więc w moim przypadku bez sensu to aktywować i płacić za ikonki na radiu :cry:
- Przycisk ESP OFF - będę montował bo sprawdziłem i mam pin nr 5 w kostce T17d ;)

Obrazek

- Przycisk Pak Assist - będę chciał zamontować i tu moje pytanie, ponieważ przy rozbiórce tunelu chciałbym od razu pociągną kabelki od wtyczki do modułu parkowania żeby za jakiś czas tego drugi raz nie rozbierać. Z tego co widziałem na zagranicznych forach to przeciąga się 2 przewody, może ktoś wie dokładnie które piny z kostki przełącznika idą do których pinów kostki modułu parkowania. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź.

Fotki z Hiszpańskiego manuala, może mnie nie zabiją że zapożyczyłem :shock:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Z góry wielkie dzięki za podpowiedzi :pub:
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2020, 23:06 przez Tomasz_W-wa, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

mr-fix

Gadatliwy

  • Posty: 239
  • Rejestracja: 14 kwie 2020, 15:34
  • Online: 5d 16h 45m 7s
  • Pochwały: 44
  • Auto: VW Golf MK7
  • Silnik: 2.0TDI CRLB
  • Lokalizacja: Śląsk

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post21 kwie 2020, 21:11

Jeszcze szósty przycisk:
Obrazek
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 719
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 18h 50m 21s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post21 kwie 2020, 23:02

Jak się nie mylę to taką wersję przycisków nigdy VW nie montował w Golf-e, a są one z Ali... ;)

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline
Awatar użytkownika

flo

Senior Moderator

  • Posty: 379
  • Rejestracja: 07 sie 2013, 13:21
  • Online: 6d 52m 49s
  • Pochwały: 37
  • Auto: Golf 7 2016
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post22 kwie 2020, 07:10

Masz rację co do przycisku ustawiania ciśnienia, nie było go w golfie. Co do pinów od asystenta parkowania to tak, pin od przycisku to pin nr 3 w 26 pinowej kostce sterownika, a pin nr 4 to lampeczka do tego przycisku.
Jak coś to pisz :)
Offline

dybson

Nieśmiały

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 22 mar 2020, 14:57
  • Online: 7h 59m 38s
  • Auto: VW Golf mk7
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post25 kwie 2020, 14:23

Hej, ale trafiłeś, właśnie też skompletowałem przełączniki i przewody i będę się zabierał za moda :)
Powodzenia!
Offline
Awatar użytkownika

mr-fix

Gadatliwy

  • Posty: 239
  • Rejestracja: 14 kwie 2020, 15:34
  • Online: 5d 16h 45m 7s
  • Pochwały: 44
  • Auto: VW Golf MK7
  • Silnik: 2.0TDI CRLB
  • Lokalizacja: Śląsk

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post27 kwie 2020, 08:53

Tomasz_W-wa pisze:Jak się nie mylę to taką wersję przycisków nigdy VW nie montował w Golf-e, a są one z Ali... ;)

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

Bardzo możliwe. Przyglądając się zdjęciu to nawet ten przycisk wygląda jakby wyszedł z innej fabryki.
Offline

Michal1999

Nowicjusz

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 30 wrz 2019, 20:19
  • Online: 1d 1h 41m 29s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.6 tdi
  • Lokalizacja: Świętokrzyskie Kielce

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post29 kwie 2020, 16:58

Zamontował już ktoś te przyciski ? Głównie chodzi mi o wyłącznik trakcji w jakie piny muszę sie podpiąć
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 719
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 18h 50m 21s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post29 kwie 2020, 20:45

Kolego a sprawdziłeś w ogóle czy masz pin nr 5 w kostce T17d (czarna kostka) tak jak pokazałem wcześniej ???
Bo inaczej trzeba przeciągać kabelek aż z wtyczki pompy ABS-u.

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline

Michal1999

Nowicjusz

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 30 wrz 2019, 20:19
  • Online: 1d 1h 41m 29s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.6 tdi
  • Lokalizacja: Świętokrzyskie Kielce

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post29 kwie 2020, 21:43

Już zrobiłem pin nr9 z przełącznika trzeba połączyć z pinem nr 5 kostki t17d i jeszcze (+ ) z 10 pinu przełącznika dałem na 11pin kostki przycisku od recznego. Wszystko działa tak jak powinno ;)
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 719
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 18h 50m 21s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post30 kwie 2020, 10:19

Dokładnie tak jak napisałeś.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tylko nie napisałeś żeby sobie jeszcze to zakodować ;)

VCDS coding:-
· Select Control Module [Select]
· [03-ABS Brakes]
· Advanced Functions Select [Coding – 07]
· Select [Long Coding Helper]
· Select “Byte 29” (the last one on the right).
Now it will say 02 which is coding for ASR disable (only) via switch & infotainment. Now to do as the GTI & R change this 02 value to 09 & select [Do it!].
This then activates the ESC “Sport” as on the GTI & R & brings up a selection box in the infotainment as well. So now the switch operates as follows:-

Short press = ASR OFF, short press again ASR ON.
Press & hold for 3-5 seconds = ASR OFF & ESC ON “Sport”.
Short press again = ASR ON & ESC ON “Normal”.

Also the display in the MFD (driver’s binnacle) will also display ASR off, ESC Sport, etc., as appropriate.

You can also go further (credit to forum member “SHFT”) & instead of “09” code it to:-

Code = Default value / Short press / Press & hold for 3-5 secs
01 = ESC & ASR ON / Blank / Blank
02 = ESC & ASR ON / ASR OFF / Blank (Standard for most Golf’s)
03 = ESC & ASR ON / ESC SPORT / Blank
04 = ESC & ASR ON / ESC OFF / Blank
05 = ESC & ASR ON / ASR OFF / ESC OFF
06 = ESC & ASR ON / ESC SPORT / ESC OFF
07 = ESC & ASR ON / ASR OFF / ESC OFF
08 = ESC & ASR ON / ESC SPORT / ESC OFF
09 = ESC & ASR ON / ASR OFF / ESC SPORT (GTI & R)

Please remember the default position of the switch (not pressed) in all coding modes is as follows:- ASR ON & ESC ON “Normal”.

On some cars Bit values 01, 02, 08, 09 might be the same or interchangeable.
On some cars Bit value 08 might just be XDS OFF



Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post01 cze 2020, 08:45

Tomasz_W-wa pisze:czy masz pin nr 5 w kostce T17d (czarna kostka) tak jak pokazałem wcześniej ???
Bo inaczej trzeba przeciągać kabelek aż z wtyczki pompy ABS-u.
Obrazek


Przeprowadzał ktoś ten kabelek od pompy ABS?
Kodowania mam zrobione i z ekranu radia mogę zmieniać ustawienia systemu ESC
Obrazek
...ale przycisk jakoś tak siedzi odłogiem i "spogląda" na mnie z wyrzutem ;)
Ja kiedyś już pisałem...
amargro pisze:U mnie w kostce T17d niestety nie ma pinu 5... musiałbym przeprowadzić kabelek z wtyku pompy ABS (pin 39) - zaglądałem nawet tam, ale zabrakło mi jak dotąd determinacji.
Obrazek
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 719
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 18h 50m 21s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post01 cze 2020, 09:39

Ja mam już u siebie w aucie pin nr 5 w czarnej kostce jak pokazywałem wcześniej i nie musiałem przeciągać go z kostki ABS-u, myślę że same położenie tego kabelka w aucie nie jest skomplikowane tylko czasochłonne, bo trzeba go przeciągnąć do środka auta z komory silnika, czyli przez membranę za akumulatorem i w środku przy BCM-e ja bym zrobić tak jak fabryka czyli wpiął bym się do kostki czarnej i od kostki czarnej bym puścił drugą część wiązki do przełącznika, lubię robić wiązki tak jak fabryka by zrobiła.
Na spokojnie myślę że w 2 godziny da radę zrobić bo raczej trzeba zdemontować tunel środkowy bo trzeba dostać się do przełączników i pociągną jeszcze jeden kabelek od kostki hamulca ręcznego do kostki przełączników ;)

Obrazek

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post01 cze 2020, 12:09

Tunel środkowy - spoko, już rozbierałem wkładając panel z przyciskami... ale nie za bardzo wiem jak i gdzie przez tą "membranę za akumulatorem", jak rozumiem w ścianie grodziowej.

No i przerażają mnie piny jakich potrzebuję bo z tą ich numerologią to różnie bywa w zależności od źródła danych.
Nie wiem:
- czy we wtyku pomby ABS, mimo zrobionej własnoręcznie powyższej fotki ten pin 39 jest taki, żeby go tylko wyjąć i zarobić nim przewód, czy jednak pin też potrzebny;
- jakie piny do kostki T17d - męski i żeński.

Pewnie sam tak zrobię i nie neguję tej metody wzięcia zasilania od hamulca ręcznego... ale tak dokładnie to fabryczne nie jest... choć nie do końca wiem skąd on powinien wychodzić oryginalnie, chyba gdzieś wcześniej w wiązce się rozdziela (bo na schemacie ma chyba ten sam kolor co do hamulca).

--- Edit 02 cze 2020 ---
Zajrzałem pobieżnie za akumulator i wewnątrz pod deskę rozdzielczą... jeśli chodzi o taką grubą wiązkę przewodów przechodzącą przez ścianę grodziową... to czarno to widzę, wygląda mi na to, że "tam nawet szpilki nie wciśniesz". Chyba, że jest jakiś myk?
Offline
Awatar użytkownika

mr-fix

Gadatliwy

  • Posty: 239
  • Rejestracja: 14 kwie 2020, 15:34
  • Online: 5d 16h 45m 7s
  • Pochwały: 44
  • Auto: VW Golf MK7
  • Silnik: 2.0TDI CRLB
  • Lokalizacja: Śląsk

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post03 cze 2020, 22:50

Tomasz_W-wa pisze:Jak się nie mylę to taką wersję przycisków nigdy VW nie montował w Golf-e, a są one z Ali... ;)

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Teraz nie wiem co o tym myśleć. Ten element z trzema aktywnymi przyciskami ma swój numer (5GG 927 238 E). Może był dostępny fabrycznie, ale tylko na rynku Azjatyckim?
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post04 cze 2020, 07:08

A były może wersje z fizycznymi czujnikami ciśnienia w kołach... np. GTI, R lub Alltrack? Bo może wtedy też ten dedykowany przycisk się pojawiał.
W cywilnych wersjach Golfa monitorowanie ciśnienia w kołach jest pośrednie z obwodu kół poprzez czujniki ABS, a kalibracja tylko przez manu infotainmentu - skoro tu oszczędnościowo, to i przycisku nie ma ;)
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 719
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 18h 50m 21s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Doposażenie w pełne przyciski przy lewarku zmiany biegów

Post04 cze 2020, 09:53

amargro co do przeprowadzenia kabli do środka auta z komory silnika to zawsze przechodzimy przez membranę przez którą przechodzi właśnie ta gruba wiązka kabli, te kabel są do kostek TIUL.
Możemy przebić się w tej membranie przy samej wiązce bo tam powinna być miękka guma, ale trzeba uważać żeby przypadkiem nie wbić się w tą grubą wiązkę jak będziemy czymś się przebijać.
Do tego jest również przyszykowane już przejście na dodatkowe kable, wystaje taka rurka, cycek (tak to napiszę), która jest na razie zaślepiona taką czapeczką z antenką, wszystko z gumy. Ja planuje właśnie przez to przeciągnąć kable od świateł przednich przeciwmgielnych jak je będę dokładał.
Oczywiście przy przeciąganiu przewodów przez membranę, trzeba wyjąć akumulator i pewnie BCM, nie wiem jak z poduszką kolanową (z tej strony jeszcze tak go nie rozbierałem) żeby mieć dobry dostęp :lol:
Sorry za jakość zdjęć ale może trochę Ci to wyjaśni:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W Golfie 7 jeszcze przez tą membranę nic nie przeciągałem, ale w Golf-ach 5, Octaviach i Touranach już tak, jak się robiło własnie wiązkę do przednich przeciwmgielnych i w Touranach jak się rozbudowywało Webasto i się dokładało centralkę na pilota do pieca to właśnie przeciągało się tamtędy przewód od pieca do centralki (Telestarta)

mr-fix może i ma nr ale w ETKA (nawet w bazie na Chiny) oraz w bazie części ASO VW takiego nr nie znajdziesz, a więc występuje tylko na Ali...


amargro tak były z czujnikami w kołach ale i tak nie był montowany taki przycisk, w tedy podgląd i sterowanie tym mamy z radia czy z Fis-u na liczniku.

Tu macie co i jak - TPMS to RDKS (7K9 -> 7K3) or "suprises in an easy retrofit":

https://www.drive2.ru/l/555429294961066059/

Myślę że spokojnie da się i te przyciski podłączyć ;)
Tyle ode mnie
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Pochwały przyznane za posta: 2

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość