Dzisiaj jest 31 mar 2025, 08:34


Obniżenie zawieszenia a komfort z nim związany

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Amortyzatory, sprężyny zawieszenia, wahacze, drążki kierownicy, końcówki kierownicze, łączniki stabilizatorów, geometria, zbieżność.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Obniżenie zawieszenia a komfort z nim związany

Post10 maja 2013, 19:17

Dobra.. dziś troszeczkę pochodziłem wokół autka i... chcę niżej :D Powiedz mi kolego, jak z komfortem? Po jakich drogach jeździsz? Czy na dziurach jest źle? Gdzie kupiłeś i jeśli można wiedzieć to za ile :) ? Opowiedz mi o tych sprężynkach :P Najlepiej dużo i szczegółowo :D Z tego co pisaliśmy wcześniej mówisz, że problemu z amortyzatorami nie powinno być, dalej tak uważasz, czy po paru kilometrach już zrobionych zmieniasz zdanie? Felga na zdjęciu to 17 czy 18? I czy mógłbym prosić o fote nadkola z przodu i z tyłu z bliska?
Z góry dzięki za info :)
Offline
Awatar użytkownika

Uncle Peter

Sympatyk

  • Posty: 88
  • Rejestracja: 25 lip 2012, 17:30
  • Online: 14h 54m 46s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: WM

Obniżenie zawieszenia a komfort z nim związany

Post10 maja 2013, 22:27

kamill pisze:Felga na zdjęciu to 17 czy 18?


Vancouver 18 cali.
Offline
Awatar użytkownika

dave_poz

Nieśmiały

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 20 maja 2012, 18:46
  • Online: 16h 22m 11s
  • Auto: MK6
  • Silnik: 2.0 TDI CBAB

Re: MK6 - 2.0 TDI (CBAB) - 2009

Post11 maja 2013, 11:48

kamill pisze:Dobra.. dziś troszeczkę pochodziłem wokół autka i... chcę niżej :D Powiedz mi kolego, jak z komfortem? Po jakich drogach jeździsz? Czy na dziurach jest źle? Gdzie kupiłeś i jeśli można wiedzieć to za ile :) ? Opowiedz mi o tych sprężynkach :P Najlepiej dużo i szczegółowo :D Z tego co pisaliśmy wcześniej mówisz, że problemu z amortyzatorami nie powinno być, dalej tak uważasz, czy po paru kilometrach już zrobionych zmieniasz zdanie? Felga na zdjęciu to 17 czy 18? I czy mógłbym prosić o fote nadkola z przodu i z tyłu z bliska?
Z góry dzięki za info :)


Nie moge powiedziec, ze jest to komfortowe zawieszenie, ale jest porownywalne do jazdy na zawieszeniu sportowym VW (takie jak GTD/GTI), czyli tak jak mialem wczesniej. Ty zdaje sie masz seryjne amortyzatory? Jesli tak, to moze byc inaczej. Ja jezdze glownie po autostradach, ale ostatnio zrobilem pareset kilometrow po gorach w Polsce i tez bylo ok (wiadomo, ze troche trzesie, ale chyba kazdy kto obniza auto sie z tym liczy;), na zakretach odczuwalna roznica na plus. Dziury sie staram omijac, ale na bardzo nierownej nawierzchni prowadzi sie pewnie, nie plywa, nie czuje, ze amoryzator nie nadaza z wybieraniem (mialem kiedys auto na seryjnych amortyzatorach i sprezynie byl taki efekt). Ja traktuje to jako rozwiazanie tymczasowe, bo i tak chce zalozyc gwint (wydaje mi sie, ze bedzie sie jeszcze pewniej prowadzic i lepiej wybierac, poza tym moge regulowac obnizenie). Jesli chcialbym miec jeszcze lepszy odczuwalny efekt i chcial jezdzic na tym dluzej niz 1-2 sezony pewnie zalozylbym amortyzatory Bilsteina dedykowane do Eibach Sportline (ale kosztuja pewnie tyle co gwint AP, wiec temat raczej odpada. Co do ceny, to link dawalem na poprzedniej stronie ;) (http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... -014-02-22) = 433 zl. Ja nie znalazlem nigdzie taniej, ale niewykluczone, ze gdzies jest ;)

Podsumowujac, nie zmieniam zdania i do zawieszenia sportowego VW (po przejechaniu 2000+ km) moim zdaniem pasuje i dobrze sie zachowuje ta sprezyna, ale nie jestem w stanie napisac jak sie zachowa z seryjnym amortyzatorem. Z tego co wyczytalem, amortyzatory w sportowym zawieszeniu maja nie tylko twardsza charakterystyke, ale sa tez minimalnie krotsze, wiec krotsza sprezyna z nimi lepiej wspolgra. Felga, tak jak napisal kolega wyzej, 7.5x18 ET51, na to opona Pirelli PZero 225/40.

To tyle :)
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: MK6 - 2.0 TDI (CBAB) - 2009

Post11 maja 2013, 12:23

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :D

Co do komfortu to myślę, że jestem w stanie zaakceptować go :) Na pewno będzie lepszy niż na gwincie, którymi to miałem okazje pojeździć wczoraj i przedwczoraj i według mnie są zdecydowanie ZA twarde.

Tylko teraz co sądzisz o połączeniu tych sprężyn i seryjnych amortyzatorów? Robiłem ostatnio testy amorków i wyszło ze mają sprawność rzędu 75%, więc jak nowe. Wymieniać na sporty - niby ok, ale one są w stanie niemal jak z salonu.. Co byś zrobił na moim miejscu?

Dalej podtrzymuję swoją prośbę o zdjęcia felg w nadkolach z bliska :)
Offline
Awatar użytkownika

dave_poz

Nieśmiały

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 20 maja 2012, 18:46
  • Online: 16h 22m 11s
  • Auto: MK6
  • Silnik: 2.0 TDI CBAB

Re: MK6 - 2.0 TDI (CBAB) - 2009

Post11 maja 2013, 12:42

kamill pisze:Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :D

Co do komfortu to myślę, że jestem w stanie zaakceptować go :) Na pewno będzie lepszy niż na gwincie, którymi to miałem okazje pojeździć wczoraj i przedwczoraj i według mnie są zdecydowanie ZA twarde.

Tylko teraz co sądzisz o połączeniu tych sprężyn i seryjnych amortyzatorów? Robiłem ostatnio testy amorków i wyszło ze mają sprawność rzędu 75%, więc jak nowe. Wymieniać na sporty - niby ok, ale one są w stanie niemal jak z salonu.. Co byś zrobił na moim miejscu?

Dalej podtrzymuję swoją prośbę o zdjęcia felg w nadkolach z bliska :)


Co bym zrobil? Poszukalbym jeszcze na forum http://www.golf-6.com opinii na temat seryjnych amortyzatorow + Sportline i na tej podstawie podjal decyzje :) Nie chce Ci nic sugerowac ;)

Tutaj foto:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: MK6 - 2.0 TDI (CBAB) - 2009

Post11 maja 2013, 12:45

Hmm.. uczę się niemca już dłuuugi czas, ale to wciąż za mało, aby coś zrozumieć na tym forum :D

A co do zdjęć, to oczywiście dziękuje bardzo, ale... Wysoko coś.. powiedziałbym, że porównywalnie do mojego set-up'a..
Offline
Awatar użytkownika

dave_poz

Nieśmiały

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 20 maja 2012, 18:46
  • Online: 16h 22m 11s
  • Auto: MK6
  • Silnik: 2.0 TDI CBAB

Re: MK6 - 2.0 TDI (CBAB) - 2009

Post11 maja 2013, 15:32

kamill pisze:Hmm.. uczę się niemca już dłuuugi czas, ale to wciąż za mało, aby coś zrozumieć na tym forum :D

A co do zdjęć, to oczywiście dziękuje bardzo, ale... Wysoko coś.. powiedziałbym, że porównywalnie do mojego set-up'a..


Zawsze jest Google Translate ;)

Z tego kata tak moze wygladac, ale porownaj sobie foty z daleka, wydaje mi sie, ze roznica jest dosc znaczna z przodu... Ale to nie gwint, jasna sprawa ;)

Wróć do Zawieszenie i podwozie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron