Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:46


[1.4 TSI 122KM] Usterka związana z załączaniem trzeciego biegu

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Aksolotl

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 16:42
  • Online: 3h 6m 25s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Lodz

Usterka związana z załączaniem trzeciego biegu

Post06 gru 2012, 16:53

Podzielę się swoim problemem, który jest lekko wkurzający.

W trakcie jazdy gdy następuje zmiana biegu (z innego biegu na bieg trzeci) przy puszczaniu sprzęgła (moment powodujący zasprzęglenie wybranego trzeciego biegu) na drążku zmiany biegów wyczuwane są dziwne naprężenia, kopnięcia i inne wibracje jakby jakiś mechanizm miał problem z właściwym zazębieniem tego biegu. Objawy te ustępują po całkowitym puszczeniu sprzęgła niemniej jednak pojawiają się znowu w przypadku hamowania silnikiem (jeżeli jesteśmy na trzecim biegu i silnik zwalnia z wyższych obrotów – w tym przypadku objaw występuje wyłącznie w przedziale prędkości pomiędzy szybkością 35 km/h a 25 km/h, po zmniejszeniu prędkości poniżej 25 km/h objaw zanika.).

Objaw nie występuje przy każdym wrzuceniu trzeciego biegu, jeżeli nie wystąpi przy załączaniu trójki to nie pojawi się również na hamowaniu silnikiem, jeżeli wystąpi w trakcie załączania trzeciego biegu zazwyczaj występuje również przy hamowaniu silnikiem w podanym przedziale prędkości.

Objaw występuje wyłącznie na trzecim biegu, nie występuje na żadnym innym biegu (również na biegu wstecznym). Drgania i naprężenia na drążku mogą być delikatne albo też stosunkowo mocne, wręcz straszące że kierowca próbuje puszczać sprzęgło bez prawidłowego wrzucenia trzeciego biegu. Czasami objaw nie występuje w początkowej fazie jazdy. Weryfikuję obecnie czy skręt kierownicą może w jakiś sposób wpływać na w/w objaw ale jak na razie do żadnych wniosków nie doszedłem.

Serwis VW rozkłada ręce, według nich wszystko chodzi poprawnie, trzeba energicznie wrzucać trzeci bieg bo jakieś tam obciążniki mogą się źle przesuwać itd. itd. Generalnie ich wytłumaczenia są nie do zaakceptowania a energiczne czy też delikatne wrzucanie trzeciego biegu nie rozwiązuje problemu.
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 34s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Usterka związana z załączaniem trzeciego biegu

Post07 gru 2012, 07:56

Aksolotl pisze:
następuje zmiana biegu (z innego biegu na bieg trzeci) przy puszczaniu sprzęgła (moment powodujący zasprzęglenie wybranego trzeciego biegu) na drążku zmiany biegów wyczuwane są dziwne naprężenia, kopnięcia i inne wibracje


Kolega redukuje stopniując np. 6,5,4,3 ? Czy np. z 5 na 3 ?
Owe naprężenia może występują gdy redukujesz pomijając kolejne biegi powodując że wodziki nie dokońca poprawnie ustawiają zębatki w skrzyni biegów.
Offline

Aksolotl

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 16:42
  • Online: 3h 6m 25s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Usterka związana z załączaniem trzeciego biegu

Post07 gru 2012, 10:39

Nie ma to znaczenia czy przy redukcji bieg trzeci jest wrzucany "zgodnie z założeniami" czyli: 5-4-3 czy też redukcja na 3 jest z pominięciem 4 lub 5 np : 6-3, 5-3. Ale te drgania wystepują również przy zmianie z 2 na 3 więc nie wiem czy w moim przypadku ma to znaczenie który bieg jest wcześniejszy.

To co jeszcze ciekawego udało mi się zaobserwować wczoraj:
Jeżeli ruszając z miejsca załączę 3 przed osiągnięciem prędkości 30 - 35 km/h objaw nie występuje (ale tak się jeździć nie da :)). Natomiast jeżeli 3 jest wrzucana już "normalnie" czyli około 45 -55 przy w miarę spokojnej jeździe prawdopodobieństwo wystąpienia tych dgrań jest większe.

To co jest dla mnie najbardziej dziwne to fakt że objaw jest powtarzalny ale niestety nie występuje przy każdym załączeniu 3 biegu.

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości