Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 13:05


Koło dwumasowe do silnika z funkcją start/stop lub bez

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

hejmos

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 25 kwie 2016, 08:52
  • Online: 29m 47s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Pomorskie

Koło dwumasowe do silnika z funkcją start/stop lub bez

Post25 kwie 2016, 09:18

Witam

jakie jest zagrożenie zamontowania koła dwumasowego LUK 415 0545 09 (przeznaczone do silnika CAYC do silnika z funkcją start/stop, 129 zębów) do silnika 1.6 TDI CAYC bez funkcji start/stop (koło LUK 415 0531 09, 131 zębów)?

Mechanik, który mi wymieniał, stwierdził, że nie ma różnicy i zagrożenia.Gdyby tak było, po cóż produkować koła z różną ilością zębów?
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Koło dwumasowe do silnika z funkcją start/stop lub bez

Post25 kwie 2016, 18:10

Zapewne do aut ze start-stop sa montowane inne rozruszniki.
Mniej zebow na kole,a wiecej na rozruszniku zapewnic powinno szybszy rozruch.
Nie wiem czy twoj rozrusznik "przypasi" do kola ze start-stop.
Offline

demson88

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 27 wrz 2020, 21:16
  • Online: 14h 52m 58s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 tdi dsg
  • Lokalizacja: pomorskie

Re: Koło dwumasowe do silnika z funkcją start/stop lub bez

Post19 sty 2023, 21:39

Wymieniałem dwumas jakiś czas temu, dobrałem go po vinie. Nie liczyliśmy zębów na starym kole, a po założeniu tego nowego auto szarpało i nie udało się poprawnie przeprowadzić adaptacji skrzyni. Okazało się że vin swoje a rzeczywistość swoje. Wg vinu powinienem mieć dwumas pod start/stop ( auto nie ma funkcji start/stop)

Myślę ze najlepiej jest policzyć ile zębów ma stare koło dwumasowe , żeby zaoszczędzić sobie kłopotu ;)
Offline

quiksilver

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 16 cze 2020, 22:07
  • Online: 23h 47m 25s
  • Auto: Jetta SW MK6
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Koło dwumasowe do silnika z funkcją start/stop lub bez

Post14 lut 2023, 09:09

Witam, a jaka cena była dwumasy, i jakie miałeś objaw, bo u mnie po odpaleniu auta po ok 15 szaczyna cos terkotać, uspokaja się jak ruszam i po rozgrzaniu już jest okey, a auto ma 90tys przejechane w DSG

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości