Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 16:55


SWAP HAMULCÓW Z GTI NA R

Modyfikacje mechaniczne wpływające na osiągi naszych samochodów.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Modyfikacje silnika oraz modułów elektronicznego sterowania silnikiem, układu napędowego i paliwowego w celu uzyskania większej mocy oraz momentu obrotowego, które to przekładają się na większe przyśpieszenia oraz wyższe prędkości maksymalne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

furiousgti

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 31 sie 2019, 09:13
  • Online: 5h 17m 58s
  • Auto: VW GTI MK6
  • Silnik: 2.0 TSI CBFA
  • Lokalizacja: Łomża

SWAP HAMULCÓW Z GTI NA R

Post17 sie 2021, 13:33

Cześć wszystkim,
zwracam się do Was drodzy forumowicze z tematem, mianowicie..

Ostatnio w nocy ze znajomymi, na kilka aut sobie poganialiśmy po obwodnicach miasta, po kilku mocniejszych hamowaniach z prędkości rzędu 160-180 km/h hamulce przestały domagać. Mam GTI MK6 z seryjnym układem hamulcowym z tego co się orientowałem są to tarcze z przodu 312mm i z tyłu 272mm one ewidentnie niedomagają i jakość hamowania pozostawia wiele do życzenia.. Chciałbym zrobić swap hamulców przykładowo na te z Rki (kompletne z zaciskami i większymi tarczami) z tego co znalazłem są to tarcze przód 345mm i tył 310mm. Chciałbym się Was zapytać czy to jest szybka zmiana plug and play i czy wszystko będzie pasowało. Czy nie trzeba zmieniać pompy hamulcowej?

Proszę o pomoc osoby, które się na tym znają.

Dziękuję i pozdrawiam!
Offline

poaa1hd

Nieśmiały

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 10 maja 2018, 20:22
  • Online: 2d 23h 2m 27s
  • Auto: Touran
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Haugesund

Re: SWAP HAMULCÓW Z GTI NA R

Post22 sie 2021, 13:53

Będzie pasować. Co do pompy pytanie jaka masz teraz bo jest kilka rozmiarów tłoczka głównego od 22mm do nawet 25,4mm. Przy hamulcach z Rki oryginalnie jest jak sie nie myle 23,8mm. Ja u siebie co prawda w Touranie gdzie oryginalnie jest 22,2mm mialem taki zestaw i sprawowało sie to dobrze. Teraz zmieniłem przednie zaciski na 4 tłoczkowe Brembo z Q5 pasujące P&P które sa jakieś dwa razy lżejsze od tych z Rki jednotłoczkowych, bez żadnych adapterów tylko przewód elastyczny do wymiany jest i tez sprawuje sie to bardzo dobrze choc nie ukrywam ze bede zmieniał główny tłoczek właśnie na ten 25,4 jaki jest stosowany w Q5 RS3 TTRS i innych z wielotłoczkowymi zaciskami z przodu. W pompie ABS jeśli masz z długim kodowaniem tylko ustaw że masz większe średnice tarcz żeby system odpowiednio reagował. Tylne wężyki elastyczne tez sa do wymiany bo beda troche dłuższe. Pytanie jakie masz z tylu zwrotnice? Czy aluminiowe czy normalne i na ile śrub mocowane tarcze osłonowe? jak na 3 to jest kicha bo do 310mm tarcze osłonowe sa mocowane na 4 śruby. Ja u siebie zmieniałem zwrotnice na aluminiowe z Passat CC/B6 bo są najłatwiej dostępne i to rozwiązało problem. Rki i tym podobne auta z tym systemem i 310mm z tyłu są głownie z napędem na 4 koła i stąd problem. Jedyne auta o których wiem z napędem na przód i z tymi hamulcami to EOS i właśnie któryś z Golfów 6 stąd moje pytanie o zwrotnice.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wróć do Tuning mechaniczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość