Dzisiaj jest 24 kwie 2025, 05:15


[2.0 TDI 140KM] Przybywanie oleju w silniku

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Prezi

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 30 gru 2014, 00:47
  • Online: 43m 20s
  • Auto: Seat
  • Silnik: 2.0 CFHC
  • Lokalizacja: Wawa

Przybywanie oleju w silniku

Post31 gru 2014, 00:06

Witam
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, czyli przybywanie oleju silnikowego ok 50-80 ml na 100 km. Oczywiście nie jestem posiadaczem marki danego forum, ale motory są zbieżne, czytając niektóre posty widzę że są Tu osoby z duża wiedzą na temat związany z obsługą aut (VW) . Liczę na pomoc
nie ubywa płynu z układu chłodzenia
nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika VCDS 12.12
były robione logi dynamiczne jest ok wtryski korekta ok wypalanie DPF nie ma zaczętych procedur i niezakończonych, zapylenie filtra ok i przepustowość
Według mechaników („specjalistów” grupy VW) Przyczyną może być:
Awaria pompy Vacum, czyli puszcza olej napędowy do silnika, ale podobno jak jest nieszczelna to też olej silnikowy dostaje się do paliwa i w filtrze jest ciemny nalot od oleju, a tu akurat brak. Może nieszczelność być ewentualnie w jedną stronę czyli jak pompa daje ciśnienie paliwa to wtłacza je go smarowania pompy i to trafia do obiegu. Brak możliwość zdiagnozowania szczelności pompy bez jej rozebrania co równa się moim zdaniem z wymianą na nową lub używaną.
Wtryskiwacze lub wtryskiwacz jest niesprawny np. nie zamyka się szczelnie po wtrysku lub leje ( DPF nie zapyla się w szybkim tępi a przy lejącym wtrysku by się szybko zapełniał). Ale brak w diagnostyce jakiegokolwiek punktu zaczepienia do parametrów wtryskiwaczy. No! ale aby zweryfikować na 100 % trzeba wykręcić i na stół probierczy wrzucić, ale jak to jest jak są wyjęte to (firma wykonująca regeneracje może wykonać regeneracje dobrych wtrysków)
No i DPF mimo braku błędów i wypalania, może następuje wypalanie, którego sterownik nie odczytuje i dodaje dawkę paliwa cały czas po wtrysku głównym (podobno mało prawdopodobne). Jak wypala filtr aktywnie wiem kiedy i są podwyższone obroty szybko łapie temperaturę, oczywiście nie gaszę motorowni w tej fazie czekam do zakończenia procesu. ( podobno zużycie filtra nie wchodzi w grę oil ash volume 0,01)

No i najważniejsze pytanie czy może miał ktoś podobny problem i co było przyczyną lub może jakaś podpowiedz za co się najpierw zabrać aby jak najmniej rozgrzebać motorownię.
Auto to Seat 2,0 CR 2012R kod silnika CFHC przebieg 25 tys ( oryginał), ma pełna moc nie dymi an biało, jedynie co to gryzący mocno intensywny zapach spalin ( ale w BMW gdzie miałem DPF i nie był z nim problemu było podobnie z rozgrzaniem auta jest mniej wyczuwalne)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Przybywanie oleju w silniku

Post31 gru 2014, 01:01

Rozumiem że jesteś pewien że bez przerwy podnosi się poziom oleju silnikowego?? Faktycznie o te ~50ml/100Km??

W takim momencie wiadomo że olej jest rozrzedzamy paliwem...

Jeśli w vcds korelacja na wtryskach są ok to wątpliwe i to bardzo aby któryś wtrysk lał, zresztą jak dobrze zauważyłeś powodowałoby to szybkie zapełniania dpf i do tego wychodziłoby wyższe spalanie, licząc z tankowań nie ze wskazań kompa.

Co do wypalania dpf-a jak zaczyna się dopalanie w trasie to nadmiar paliwa nie spłynie do oleju, natomiast wypalanie w mieście/na postoju zawsze podwyższa obroty i zwiększa diametralnie dawkę paliwa co byś raczej widział, chyba że nie zwracasz na to uwagi i faktycznie np padnięty jest czujnik i dpf wypala się co te 100-200km ale to spowodowałoby jego błyskawiczne zniszczenie, a to byś od razu odczuł...

W blokach pomiarowych masz zresztą pokazany dystans i ilość spalonego paliwa od ostatniego wypalania.

Jeśli wykluczymy dpf-a i wtrsysk to faktycznie pozostaje praktycznie tylko vacu pompa która puszcza paliwo, ale jak piszesz najszybsza metoda sprawdzenia to podmiana na inną np używkę.

Praktycznie dpf-a trzeba od razu wykluczyć bo nie wierze byś nie zauważył dopalania, po drugie jakby nawet to raczej wzrost tego poziomu oleju jest jednak u Ciebie bardzo wysoki.

Rozumiem że autko nie jest już na gwarancji?? że serwis nie zaczął nic robić??

Co do wtrysków to na stole pobierczym Ci je tylko sprawdzą i ewentualnie wrzucą na myjkę ultradźwiękową, wtryski to piezoelektryka i generalnie są nienaprawialne.

Ja bym robotę zaczął od wymiany vacu, przy takim wzroście poziomu i braku jakichkolwiek innych objawów usterki wtrysk uznałbym za mało prawdopodobny.

w oleju powinieneś czuć dość wyraźnie zapach ropy....
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

Prezi

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 30 gru 2014, 00:47
  • Online: 43m 20s
  • Auto: Seat
  • Silnik: 2.0 CFHC
  • Lokalizacja: Wawa

Re: Przybywanie oleju w silniku

Post31 gru 2014, 02:24

Gwarancja już brak.
Ropy nie czuć w oleju, ale przy wymianie było widać że olej jest wodnisty (wymiana dodatkowa oczywiście).
Na początku stycznia podjadę jeszcze na diagnostykę VAS-em, nie wiem czy coś to zmieni ale nie zaszkodzi. Podobno są nanometry do badania wydajności pompy vacum, ale nie wiem czy przy takiej nieszczelności wykaże niższe ciśnienie, ale to i tak dotyczy wspomagania hamulców a nie wstępnego ciśnienia paliwa w pompie.
Offline

wlado78

Aktywny

  • Posty: 192
  • Rejestracja: 03 maja 2014, 14:56
  • Online: 6d 1h 47m 28s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf 5
  • Silnik: BSE
  • Lokalizacja: dolnoslaskie

Re: Przybywanie oleju w silniku

Post31 gru 2014, 10:35

a płynu chłodzącego nie ubywa?
Offline
Awatar użytkownika

Uncle Peter

Sympatyk

  • Posty: 88
  • Rejestracja: 25 lip 2012, 17:30
  • Online: 14h 54m 46s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: WM

Re: Przybywanie oleju w silniku

Post31 gru 2014, 10:55

wlado78 pisze:a płynu chłodzącego nie ubywa?


Ech......

Prezi pisze:nie ubywa płynu z układu chłodzenia
Offline

WMF

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 06 sty 2015, 19:39
  • Online: 23h 12m 13s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: caxa
  • Lokalizacja: wlkp

Re: Przybywanie oleju w silniku

Post06 sty 2015, 20:47

Sprawdzenie wtrysków na stole to nie jest duży koszt, a akcję można ogarnąć bez odstawiania samochodu, jak umówisz się z pompiarzem to zrobi to od ręki. Wydaje mi się, że ciężko będzie dokładnie zdiagnozować wtryski VCDSem, stół probierczy to lepsza opcja.
Offline

Prezi

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 30 gru 2014, 00:47
  • Online: 43m 20s
  • Auto: Seat
  • Silnik: 2.0 CFHC
  • Lokalizacja: Wawa

Re: Przybywanie oleju w silniku

Post09 sty 2015, 22:57

Rozmawiałem z pompiarzem i stwierdził że na razie nie ma podstawy do demontażu wtrysków, silnik równo chodzi na wolnych obrotach a korekty są minimalne, Byłem w serwisie i podłączyli do Vasa nic nie wykazał, wybrał sobie mechanik parametry odpowiedzialne za wtryski i Dpf parametry w normie brak odchyłów np: czujki ciśnienia na szynie Cr nie wykazuje wahań jak by takie ilości ropy przepalał poza fazą wtrysku to by były wahania ciśnienia. Podejrzenia bardziej na czujnik G450 ale niby mam tą wersje ostatnią poprawiona z jedną rurka. Zaprogramował na nowo czujnik obaczymy co będzie się działo

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość